Peter Mikkelsen f. 9.10. 1845 i Brede Sogn, Tønder Amt. - Søger forældre.

Startet af Vagn Hansen, 23 Apr 2021 - 14:08

Forrige emne - Næste emne

Vagn Hansen

Hej.

Peter Mikkelsen blev født den 9.10. 1845 i Brede Sogn, Tønder Amt.

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=201328#201328,38132080

og hans forældre var arbejdsmand Poul Mikkelsen og hustru Maren Jensine Jensen.

Jeg behøver jeres hjælp for at finde yderligere data på disse forældre og vil gerne have hjælp til deres fødselsdata, vielsesdato og evt. dødsdata, som oplysninger om eventuelle andre børn end Peter.

Mvh, Vagn H

Inger Toudal

Dit link fører til kirkebogen for Emmerlev sogn, faderen er husmand (Hmd), og moderen står som Maren Jensen.

Kunne være:

Tønder, Tønder, Højer og Lø, Emmerlev (Kongerigsk), Emmerlef Bye Møgeltønder Herred, et Huus, 26, FT-1845, C5838
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Poul Mikkelsen     40     Gift            Huusmand, Dagleier      Her i Sognet 
Maren Simonsdatter     33     Gift            hans Kone, knipler      Her i Sognet

Ane Kjerstine Mikkelsen     12     -            deres Børn      Her i Sognet 
Lene Marie Mikkelsen     9     -            deres Børn      Her i Sognet 
Martin Mikkelsen     8     -            deres Børn      Her i Sognet 
Jensine Mikkelsen     5     -            deres Børn      Her i Sognet 
Simon Mikkelsen     4     -            deres Børn      Her i Sognet 
Peder Mikkelsen     2     -            deres Børn      Her i Sognet 

Tønder, Tønder, Højer og Lø, Emmerlev (Kongerigsk), Emmerlev By, Et Huus, 27, FT-1860, D6314
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Poul Mikkelsen     55     Gift      Huusfader. Tækker            Her i Sognet Ribe Amt 
Helene Christiane Petersen     35     Gift      hans Kone            Her i Sognet Ribe Amt 
Anders Mikkelsen     9     Ugift      deres Børn            Her i Sognet Ribe Amt 
Jens Mikkelsen     6     Ugift      deres Børn            Her i Sognet Ribe Amt 
Maren Christine Petersen     9     Ugift      deres Børn            Her i Sognet Ribe Amt 
Marie Martine Mikkelsen     1     Ugift      deres Børn            Her i Sognet Ribe Amt 

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com



Vagn Hansen

Hej alle jer venlige hjælpere på denne tråd.

Jeg er utrolig ked af at have ulejliget jer med et "vildskud" på Peter Mikkelsens fødselsregistrering. - Jeg kan ikke forklare, hvor jeg har den fra! - Beklager rigtig meget.

Den korrekte registrering er denne:

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=201328#201328,38132080

Nok en gang undskyld, men håber at I alligevel vil/kan hjælpe.

Mvh, Vagn

Inger Toudal

Hej Vagn

Det er det samme link som i dit første indlæg i tråden. Hvorfor mener du, at Peter skulle være født i Brede?

Peter Michelsens mor hedde Maren Jensen i kirkebogen, men Maren Simonsdatter ved vielse, i FT-1845 og ved død.

Forklaringen er, at hendes far hed Simon Jensen. Se hendes fødsel og dåb 1812, som Gitte har fundet.

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Vagn Hansen

Hej Inger.

Jeg fatter ikke helt, hvorfor min kopiering går galt, hvorfor jeg prøver igen (alle gode gange tre og bær over med mig, så gammel og senil synes jeg heller ikke jeg er, men .......)

Dette skulle gerne være hans fødselsregistrering i BredeSogn:

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17216132#201099,38086624

Mvh, Vagn

Vagn Hansen

Hej Inger.

Jeg er bare så flov, så glem alt om Peter Mikkelsen.

Mvh, Vagn

Vagn Hansen

Hej igen Inger.

Bare en sidste ting:  Kan du ikke hjælpe med at få nogen til at slette hele mit indlæg, så jo er så fejlbehæftet, at de kun kan forvirre, hvilket jo ikke var min mening.

På forhånd tak, Vagn