Hvem er Niels Ibsen, Horne, død 1722?

Startet af Karsten Jacobsen, 11 Feb 2021 - 09:46

Forrige emne - Næste emne

Karsten Jacobsen

Om Niels Ibsen vides, at han var gift to gange. Kone 2 hed Maren Hansdatter, mens den første kone (hidtil) er ukendt.

Niels blev begravet 29. oktober 1722, og der er skifteforretning 9. december samme år.

Niels' alder fremgår desværre ikke ved begravelsen:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17137723#179534,30445919

Er det nogen muligt at opstøve hans forældre/fødselsår, vielsesdatoer og evt. lignende oplysninger om konerne? Jeg har kigget i Horne Sogn, men skriften gør det nemt at overse noget. Dog frygter jeg, at visse oplysninger - fx bryllupperne - ikke findes der. Jeg har fx heller ikke kunnet finde dem i navneregistret over vielser, men måske skyldes det, at Ibsen er et drilsk navn?

Venlig hilsen
Karsten

Karsten Jacobsen

Da der eksisterer to Horne Sogn, vil jeg lige tydeliggøre, at det for Niels Ibsens vedkommende drejer sig om Horne Sogn i Svendborg Amt.

Venlig hilsen
Karsten

Rita H. Matzon

Hej!
Niels Ibsen i Horne er blandt mine aner som en 5 x tipoldefar.
Det er mange år siden jeg har beskæftiget mig med ham, det var før computernes tid.
Det bliver svært at finde hans alder da sognets ældste kirkebøger er gået til i ildebrand.

Jeg har afskrift af hans fæstebrev og skifte samt notat vedr. han giftermål med sal. Niels Eggertsens enke Maren Hansdatter i maj 1685 samt notater om børn.
Jeg er efterkommer af datteren Maren Nielsdatter 1692-1730 gift med Knud Jacobsen i dennes 1' ægteskab.
Er du interesseret så send evt. en mail, så finder vi ud af det
Mvh Rita H Mz.



Karsten Jacobsen

Det lyder spændende, Rita. Du får straks en mail!

Venlig hilsen
Karsten


Rita H. Matzon

Jeg har i øjeblikket problemer med in scanner men sender mit materiale når den virker.

Hvad er din rigtige mail adresse?
Mvh Rita H. Mz.

Karsten Jacobsen

Hej, Rita!

Du skulle gerne have fået en privat besked, sendt gennem denne slægtsforsker-side, hvor min mail-adresse også fremgår? (Jeg er ikke så glad for at skilte med den offentligt).

Venlig hilsen
Karsten



Rita H. Matzon

Hej
har sendt personlig mail med mine oplysninger.
Mvh
Rita H Mz.

Karsten Jacobsen

Tusind tak, Rita. Har set det, men har været uden net siden i går formiddags.

Venlig hilsen
Karsten