Hvor er Sidsel ???

Startet af Malene Günther Gomez, 10 Feb 2021 - 19:22

Forrige emne - Næste emne

Malene Günther Gomez

Sidsel Kristine Gynthersdatter bliver født 19. december 1792 i Vigerslev, Odense Amt.

I FT 1801 kan jeg ikke finde hende.

Jeg finder hendes mor, stedfar og søskende i FT 1801 i Vigerslev og med hendes unge alder burde hun jo være hjemme.

Jeg har søgt på alle mulige måder på Dansk Family Search og den Amerikanske, uden held.

Den 29. oktober 1822 i Vigerslev, får hun en datteren Bodil Kirstine Hansdatter, uden for ægteskab, med Hans Thorsen (Født 4. oktober 1894 i Veflinge)

I FT 1834 bor Sidsel med sin datter Bodil, hos Sidsels mor, Bodil Christensdatter i Vigerslev. Sidsel står som ugift.

Den 2. december 1837 bliver Sidsel gift med enkemand Hans Thorsen i Vigerslev.

Jeg finder Sidsel og Hans i samtlige FT ind til deres død, i 1862 og 1872.

Men hvordan finder jeg Sidsel i FT 1801? Hvor kan hun være?

På forhånd tak.

Mvh Malene
Malene Günther Gomez


Malene Günther Gomez


Mange tak Birte. Jeg var selv konfirmanderne igennem, men skal indrømme at jeg opgav i 1806....
Malene Günther Gomez

Birte Wienecke

Jeg tænkte om hun kunne være hos forældrenes søskende, men hendes navn kan jo staves på mange måder.
mvh Birte

Malene Günther Gomez


Sidsels far Günther Diderich Andreasen havde ingen søskende.

Sidsels mor Bodil Christensdatter havde så vidt jeg har kunne komme frem til, kun 1 broder, Rasmus Christensen.

Han boede i Hårslev, Odense amt og i FT 1801, er Sidsel ikke der, desværre.
Malene Günther Gomez

Inger Sørensen

Hej Malene

Jeg har også prøvet alle mulige stavemåder og alle mulige hjemmesider - men uden held.

Men har du manuelt kigget alle opslag i FT1801 for Vigerslev sogn igennem?? Hun kan trods sin unge alder være sendt ud at tjene - og måske hendes navn er tydet forkert i de online søgninger, der er.

Bare en tanke herfra.

God jagt.

Med venlig hilsen
Inger Sørensen

Malene Günther Gomez

Hej Inger.

Nej det har jeg ikke.

Hendes ældre søskende er stadig i hjemmet og de var vældig godt stillet, så det havde ikke været nødvendigt at sende hende ud at tjene.

Jeg er kommet dertil at optælleren/indtasteren har glemt at få hende med.
Malene Günther Gomez