Problemer med adgang til Wadschiers database.

Startet af Inge-Lise Nielsen, 06 Jul 2011 - 11:15

Forrige emne - Næste emne

Inge-Lise Nielsen


Hej.

De seneste 3 dage har jeg ikke kunnet blive forbundet med Wadschiers database.
Jeg kan logge på hjemmesiden, hvor logoet og den første grønne bjælke kommer frem. Under den vises beskeden: "Der kunne ikke forbindes til databasen."
Da jeg bruger denne database rigtig meget, vil jeg blive glad for gode råd til at løse problemet!

Venlig hilsen
Inge-Lise Nielsen

Kaj Arne Jørgensen

Det er måske "vandproblemer" ?

Fra  http://www.kb.dk/da/materialer/kulturarv/institutioner/Andre/Wadschier.html
har jeg en kontaktperson:

Ole Laursen-Wadschier (ole@wadschier.dk)   

Med venlig hilsen

Kaj Arne Jørgensen
2670 Greve

Slægtstræ: http://wc.rootsweb.ancestry.com/cgi-bin/igm.cgi?db=karnj

Lis Petersen

Hej

Det forekommer mig, at Kathrine Tobiasen for kort tid siden meddelte, at Wadskier ville fjerne linket fra DIS til sin hjemmeside, p.g.a. manglende interesse.
Er det forkert  ???

Vh Lis.
Lis Petersen - 3000

Arne Feldborg

Det er jo tydeligvis et problem med den server Ole Wadskiers side ligger på (serveren kører, men databasen er tilsyneladende 'gået ned').

Udover at kontakte Ole direkte er der ikke noget hverken du eller andre her kan gøre ved det.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Inge-Lise Nielsen

Hej Kaj Arne Jørgensen, Lis Petersen og Arne Feldborg.

Rigtig mange tak for Jeres hurtige reaktioner. Jeg vil prøve at kontakte Ole Wadschier på den opgivne e-mail adresse.

Venlig hilsen
Inge-Lise Nielsen

Lars Erik Bryld

Citat fra: Lis Petersen Dato 06 Jul 2011 - 13:25
Det forekommer mig, at Kathrine Tobiasen for kort tid siden meddelte, at Wadskier ville fjerne linket fra DIS til sin hjemmeside, p.g.a. manglende interesse.
Er det forkert  ???

Det tror jeg...

Det lyder mere som Holger Hertzum-Larsens beslutning refereret i Slægt og Data.

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,15592.0.html

Lis Petersen


Åh ja, det var dér jeg havde læst det.
Tak for oplysningen, Lars Erik Bryld!
Beklager jeg blandede Kathrine Tobiasen ind i det! 

Vh Lis.
Lis Petersen - 3000

Inge-Lise Nielsen

#7
Til interesserede!
Jeg har været i kontakt med Ole Laursen-Wadschier om problemet med databasen. Han meddeler, at årsagen til nedbruddet er "vandproblemer" som følge af skybruddet over København forleden. Problemerne vil blive afhjulpet hurtigst muligt, måske allerede i morgen.

Venlig hilsen
Inge-Lise Nielsen

NB. Til Lis Petersen. Jeg kommer ind på Wadschiers hjemmeside via Google.

Ole Laursen-W.

Jeg ser først denne tråd nu.

Som Inge-Lise skriver er det korrekt at der har været problemer med min hjemmeside og det skyldes mit webhotels adgang til den server mine databaser ligger på. De store vandmængder i København har desværre sat store dele af Surftowns servere ude af drift gennem længere tid - faktisk flere dage.

Jeg beklager de problemer det har medført, men da problemet lå hos min udbyder af webhotel har det ikke være mig muligt at afhjælpe problemet.

Siden kører nu igen.
Venlig hilsen,

Ole Laursen-W.

wadschier.dk - Følg på Facebook

Lars Erik Bryld

Så vil jeg skynde mig at udtrykke min STORE påskønnelse af din database, som ofte har reddet mig. Den kunne også have sparet mig for en del (ellers dejlige) ture til Åbenrå, hvis den havde eksisteret tilbage i 2006-7.

Jeg havde sikkert også påskønnet Holgers arbejde, men jeg nåede aldrig at opdage dets eksistens, før det var væk igen.

Ole Laursen-W.

Tak, Lars Erik. Det glæder mig at høre du kan få udbytte af siden.

Jeg har nu ingen planer om at lukke den eller fjerne materialet uafhængigt af påskønnelser. Den blev oprindeligt oprettet for at komme i kontakt med nære og fjerne slægtninge. Senere, og stærkt inspireret af Arne Feldborgs hammerum-herred.dk, begyndte jeg at lægge mine egne affotograferinger ud. Det krævede dog jeg satte mig lidt ind i programmering og her var Arne Feldborg flink til at hjælpe mig i gang. Det vakte min interesse for at sætte mig mere ind i hjemmesideprogrammering hvorfor der løbende er kommet, og kommer, nye tiltag på siden. Fundamentet for hjemmesiden er derfor min interesse for at kombinere slægtsforskning og programmering og det vil det blive ved med at være. Jeg arbejder løbende på en række projekter som over de næste mange år vil blive tilgængelige på siden i den udstrækning min fritid tillader det. Men det glæder mig naturligvis altid at høre fra andre som finder siden udbytterig - ligesom jeg også gerne høre konstruktiv kritik.
Venlig hilsen,

Ole Laursen-W.

wadschier.dk - Følg på Facebook

Inge Johansen

Hej Ole!
Også en stor tak herfra, har fundet en del info om slægtninge som jeg ellers skulle til Viborg for at finde.
Hilsen Inge