Elisius Kristian Mikkelsen

Startet af Jytte & Per Jakobsen, 03 Jul 2011 - 17:58

Forrige emne - Næste emne

Jytte & Per Jakobsen

Hej
Jeg efterlyser min Oldefar Elisius Kristian Mikkelsen født d.6.8.1876 Vær sogn Vorer herred Skanderborg amt
Jeg har alle oplysninger om ham og hans familie frem til 1906 hvor han bliver skilt fra Birgite Kirstine Bais. I 1921 er han ifølge
folketælling  i Øls sogn Hindsted herred Ålborg amt opslag 11.
Derefter er han pist væk.
Kan nogen hjælpe mig  derfra ?
Venlig hilsen
Jytte Jakobsen

Gitte Lund

Hej Jytte
Jeg prøver lige at sætte gang i tråden igen.
Elisius Kristian Mikkelsen var gift med min mormors halvsøster Birgitte Kirstine Bajs.
Og ja, vi har oplysninger om Elisius og Birgitte til deres veje skiltes ved skilsmissen i 1906.
Ved konfirmationer af deres fælles børn står Elisius ikke nævnt, heller ikke da Birgitte gifter sig igen i 1907. Altså alle spor er prøvet her.

Elisius er ikke at finde fra 1906 indtil FT 1921 Aalborg, Hindsted, Øls opslag 11, hvor han står som ugift maler, kommet fra Aalborg 1921. Da er han så 45 år.

Så er han borte igen.

Er der ikke nogen, der kan hjælpe os videre med Elisius Kristian Mikkelsen født i Vær sogn, Voer herred, Skanderborg Amt 6. august 1876.


Vh Gitte Lund


Jytte & Per Jakobsen

Hej Gitte.
Tak fordi du prøver igen med Elisius.Du skriver at vi ikke kan se ikke kan se faderens navn ved Elisius og Birgitte`s børns konfirmation.,men ved Ellas konfirmation  1/4-1917 i Balle Sogn,Hids Herred Viborg Amt opsl.167 står Elisius som far til hende.Christian og Åge`s konfirmationer kan jeg slet ikke finde.
Tak for din indsats endnu engang.
Venlig hilsen Jytte.

Gitte Lund

Hej igen Jytte

Ved vi egentlige noget om, hvilken slags maler Elisius Kristian Mikkelsen var?

I FT 1921 Aalborg, Hindsted, Øls, Tholstup Hovedgaard står han som maler, og han har indtil denne FT været benævnt som sådan.

Han kunne jo være landskabsmaler eller gårdmaler, så han har vandret rundt, og kan så være vanskelig at finde.

Er der dog ikke en derude, der kan hjælpe os videre??

Hilsen Gitte



Jytte & Per Jakobsen

 Hej Gitte
Elisius var malersvend alle de steder hvor vi han finde ham står han som malersvend  altså
håndværksmaler.
I Ålborg amt Fleskum herred Ålborg vor frue sogn opslag 64 nr.37(1921) finder vi en ukendt
indebrandt i en lade.Min tanke er at Elisius er efter sin skillesmisse er gået i hundene som vi siger.
måske kan dette få gang i tankegangen hos alle dem der har været inde og kigge.
m.v.h Jytte

Gitte Lund

Hej Jytte

Ja, du har nok ret i hans profession.

Og det kunne da godt være Elisius, der er indebrændt. Jeg har ledt efter ham i mange sogne siden sidste indlæg, men vi må nok opgive, hvis ikke vi eller andre falder over navnet på et tidspunkt.

Det er da ellers sjældent, der ikke er et godt råd her i forum!!

Hilsen Gitte