Svend Helge Larsen(senere gift sørensen)

Startet af Alana sørensen, 29 Jun 2011 - 17:52

Forrige emne - Næste emne

Alana sørensen

det eneste jeg ved om ham er han er født den 18/2-1916 i odense eller omk odense, hans far hed egil helge larsen og hans mor frida Larsen, han flyttede til vordingborg kun som 3-4årig og de boede hos nogen der hed karma og axel rasmussen. han blev gift med min mormor Ellen margrethe Rasmussen hvor de tog giftenavnet Sørensen, desvære har jeg bare ik deres viesels attest eller ved hvordan jeg kan skaffe den da jeg jo nok kunne finde min morfars fødelsattest på den måde. så håber nogen kunne hjælpe mig med gode råd hvordan jeg kan finde ham, og har prøvet på DDD men den og jeg er ik gode venner for får aldrig noget frem  ;D

mvh Alana
Med Venlig Hilsen
Alana Sørensen
4760 vordingborg

Alana sørensen

ups glemte lige at skrive de blev gift ca 2-4år efter anden verdenskrigen
Med Venlig Hilsen
Alana Sørensen
4760 vordingborg

Mette R Francke

Hei

Når og hvor er din mormor født ?

Mette
Mette R Francke

Alana sørensen

hun blev født den 10 nov 1926 i vordingborg, hendes dåbs attest har jeg fundet på disse oplysninger

amt: præstø
herred: bårse
sogn:vordingborg
år 1923-1927 opslag 121 stk 54

mvh Alana
Med Venlig Hilsen
Alana Sørensen
4760 vordingborg

Ellen Marie Kaae

Hej
Hvor har du oplysningen om Svend Helge Larsens fødselsdato og -sted fra?

Jeg har været gennem alle kirkebøger i Odense Herred, der er han ikke på den opgivne dato

Har du fundet hans konfirmation i Vordingborg eller omegn?
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae

Alana sørensen

#5
har dem fra min mor, men ja min mormor og morfar var ik særlig oplysende når min mor som lille/ung spurte om den øvrig familie+dem selv,så fik hun bare den besked at det ik kom hende ved.

det kunne måske havde givet pote med hans konfirmations oplysninger men kirkebogen går kun op til 1927 i vordingborg sogn og er ret overbevisende om det er der han er konfirmeret, men takker alligevel for det fif for finder jeg ham ik i odense omegn ja så må jeg sætte ham lidt på hylden og vente på de kirkebøger efter 1927 kommer på AO,kan jo håbe der ik går så lang tid.

og Tak Ellen for du brugte tid på at lede efter ham i odense, jeg har heller ik haft held med mig men okey jeg har så kun kiggede i dem fra odense og ik omegen her igår, klokken blev mange og ville så forsætte i dag med de herred rundt omk i odense amt, måske der er held der...

mvh Alana
Med Venlig Hilsen
Alana Sørensen
4760 vordingborg

Mette R Francke

Hei

Har dere i Dk mulighet til å kontakte kirke eller arkivet og spørre om opplysninger ?

Da jeg startet med slektsgransking kontaktet jeg kirken min mor ble døpt og konfirmert i.
Fikk da  opplysninger når hun ble døpt , faddere og når hun ble konfirmert.

Du kan kanskje få tak i en kopi av vielseatt. deres ?

Mette

Ps Leste gjennom FT 1921 Vord,borg. landsong og kunne ikke finne han der.
Mette R Francke

Martin Bjarklev

Hej..

På grund af et godt tip, har jeg fundet ham i Horsens Kloster sogn, 1920-1924, opslag 22:
Født 18-februar-1921, men han hedder Svend Helge Sørensen.
I margenen står også reference til Vordingborg landsogn.

Mvh
Martin

Ellen Marie Kaae

Tilførslen til kirkebogen i Vordingborg finde i KB Vordingborg, Præstø Amt 1919-22, opsl 16.

Hverken i horsens eller i Vordingborg er faderen nævnt. Kan Egil Helge Larsen være en sted- eller adoptivfar?
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae

Alana sørensen

#9
Hejsa sorry jeg først regere nu men ja efter de oplysninger du kom med Martin så fik jeg fat i min mor som nu er i tivl om alt det hun fik at vide dengang hun var lille/ung måske er en løgn,for at dække over at frida eller ifølge det du har fundet alfrida og egil aldrig har været gift, og jo Egil var min morfars rigtig far da de lignede hinanden ifølge min mor, men ja jeg kørte på kirkegården i sillene regnvejr for at finde min morfars sten for at se hans fødels dataer og ja så kunne jeg os få hans døds dato da jeg ik kunne huske det, men ark stenen var væk,min moster som var den der passede graven mest har åbenbart ik forlængeret den tid.

men kan dog huske at året min morfar døde var 93 kom jeg i tanke om dernede da min mosters tidligere mand(som hang sig selv) stadig lå dernede(nok stadig hans voksene børn der holder stedet) og han døde året før min morfar som jeg så var i 1992... så lige nu køre hjernen bare om der stod 1916 eller 1921 på den gravsten som fødselsår for jeg var ik andet end ca 12år da han døde og ja min mors hukommelse er som en si for nu er hun lige pludselig ik så sikker på hans fødeår mere.. og nu kan jeg så sidde og irretere mig over jeg ik kan snakke med min moster idet med vores familiebånd ik er god..

men siger ihvertfald tak for de oplysninger Martin og Ellen, jeg vil gemme dem for lige nu kan jeg nok ik gøre så meget andet end at se om jeg kan få fat i den vielses attest på den ene eller anden måde og se om de oplysninger omk året og stedet af min morfar passer

mvh Alana
Med Venlig Hilsen
Alana Sørensen
4760 vordingborg

Alana sørensen

det jeg vil gøre i morgen er at ringe til kirkekontoret og ser om jeg ik kan få den viesels attest via der, ja et sted må jeg starte og så må ham der føre kirkebøger sende mig videre hvis det er et andet sted jeg skal henvende mig for med de oplysninger du er kommet frem til Martin er det en mysterie jeg ik rigtig kan lade passager :) men det er ihvertfald oplysninger jeg er glade for hvis det er ham alså men en del går jo igen ud fra de oplysninger jeg havde i forvejen at jeg ik helt kan slippe de oplysninger fra dig Martin og sige de ik passer, især ik nu hvor min mor os tivler..

mvh Alana
Med Venlig Hilsen
Alana Sørensen
4760 vordingborg

Anne Mortensen

men kan dog huske at året min morfar døde var 93 kom jeg i tanke om dernede da min mosters tidligere mand(som hang sig selv) stadig lå dernede(nok stadig hans voksene børn der holder stedet) og han døde året før min morfar som jeg så var i 1992... så lige nu køre hjernen bare om der stod 1916 eller 1921 på den gravsten som fødselsår for jeg var ik andet end ca 12år da han døde og ja min mors hukommelse er som en si for nu er hun lige pludselig ik så sikker på hans fødeår mere.. og nu kan jeg så sidde og irretere mig over jeg ik kan snakke med min moster idet med vores familiebånd ik er god..

Jeg har svært ved at hitte hoved og hale i dine indlæg.  ???

Hvis du skal søge en død i Vordingborg (kan ikke finde ud af hvem du mener) er der døde i Vordingborg til 1927.
Søg på de 2 årstal du nævner nemlig 1916 og 1921.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Alana sørensen

Hej Anne

1916 som jeg ellers mente var året hvor min morfar blev født er blevet sat i tivl pga de oplysninger Martin hvis du læser længer oppe hvor i hans oplysninger står der måske at min morfar kan være født i 1921 hvis det er ham alså.

(men kan dog huske at året min morfar døde var 93) min fejl, der skulle havde stået "men kan dog huske at året min morfar døde var i 1993"

det omk min mosters mand var blot et lillesidespring for at fortæle at jeg kom i tanke om året hvor min morfar døde da min mosters mand døde året før ham(min morfar) nemlig i 1992.

og det jeg mente med at hjernen kørte omk de 2 årstal alså 1916 eller 1921 var om der stod enden det ene år eller det andet år på hans gravsten(min morfars) hvornår han var født, alså om det var 18/2-1916 eller om der stod 18/2-1921.

det jeg mener med at min mor har en hukommelse som en si er at hun nu er i tivl(stadig min morfars fødeår) om det var 1916 som hun ellers havde fortalt mig eller om det var 1921 efter de nye oplysninger Martin fandt..

ja jeg ved jo ik helt hvor du tabte tråden omk det jeg skrev så valgte at "klippe" det du havde sat citat ind på lidt mere ud hvad jeg mente. håber nu det giver mere mening  ;)

men ja jeg kan godt forstå du er forvirret for det er jeg os, især når man længe havde troet at ens morfar var født i 1916 som nu måske kunne havde været 1921, og man i lige så lang tid har troet han var født i eller omk odense, nu er det måske Horsens Kloster sogn, det er hvertfald en forskel der er til at føle på.

men ringer til kirkekontoret i dag,det kan være de kan oplyse den rigtig dato udfra enden en viesels attest imellem min mormor og morfar eller min morfars dødsoplysninger.

mvh Alana
Med Venlig Hilsen
Alana Sørensen
4760 vordingborg

Alana sørensen

De oplysninger Martin kom med passer ;D så tak Martin, nu går jagten ind på dvs FT for at finde ham og se om man kan finde øvrige familie medlemmer for søskende finder jeg ik da han var enebarn og ja så vil jeg se om jeg ik kan finde hans Mor's fødsels dato :)

tak til i andre som os har brugt tid og deltaget i jagten på ham  ;D

mvh Alana
Med Venlig Hilsen
Alana Sørensen
4760 vordingborg