Andreas Iversen Damm f. 21/3-1873 i Kliplev og hans 4 børn: Astrid, Edith, Gerda

Startet af Ulla Frost, 29 Jul 2020 - 15:05

Forrige emne - Næste emne

Ulla Frost

Jeg søger hjælp til at finde mere om ovennævnte personer:
Andreas Iversen Damm f. 21/3-1873 i Kliplev , får 4 børn sammen med Ane Margrethe f. Jørgensen, som han bliver skilt fra i juni 1912:
1) Astrid Kathrine Margrethe f. 12/-1901 i St. Anst
2) Edith f. 26/4 1902 i Lunderskov
3) Gerda f. 16/8-1904 i Lunderskov
4) Frode f.14/6-1906 i Lunderskov

Jeg har fulgt dem til Assens og fundet FT 1911 og FT 1916 og børnenes konfirmationer i Assens, hvor faderen er hotelvært og restauratør.
Jeg har også fundet Astrid og Edith i Pol. Reg. i Kbh.
Astrid bliver gift i Assens i 1923 med en enkemand og maler - Hans Jørgen Petersen og får et dødfødt drengebarn og Edith er ekspeditrice i 1930 i Fredericia hos en bagermester i Danmarksgade .

Men så kan jeg ikke finde mere.

Hvor bliver faderen af, og hvad med Gerda og Frode efter deres konfirmation.

Kan nogen hjælpe mig med deres videre færd.

PS! Deres mor har jeg check på -hun får yderligere 3 børn, som jeg ved en del om.

På forhånd tak.
Mange hilsner Ulla Frost



Ulla Frost

Jeg ledte kun efter hans dødsfald efter 1920, da han stod som hotelejer ved Frodes konfirmation i 1920. og der stod ikke afdød.

Ulla Frost

Må jeg lige spørge dig, hvordan du søgte på Frode Damm i FamilySearch, for der havde jeg selvfølgeligt også prøvet?
mange hilsner Ulla

Inger Toudal

https://www.danishfamilysearch.dk/search/

Fornavn: Frode

Efternavn:  Damm

Søgeresultat (samt 2 hits på en anden FD  f. 1900):
1963   Døde    Frode Damm    M   56   1907       Sankt Johannes, Sokkelund, København

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Ulla Frost

Det er dog utroligt-det har jeg gjort flere gange uden resultat. I  øvrigt får jeg tit ikke resultat, selvom jeg ved, at der er noget. Man skal ikke give for mange oplysninger. Men hvordan vidste du, at han var i København?
Undskyld mine mange spørgsmål, men det irriterer mig, at det ikke lykkes for mig nogle gange,. Tak.

Kan du også finde Gerda ?
Jeg har fået at vide, at Edith boede på Nørrebro og var ugift ca. i slutningen af 1950'erne.

Inger Toudal

Det vidste jeg heller ikke, så jeg skrev ikke noget amt, herred eller sogn - kun fornavn og efternavn.

Hvis du bruger felterne Født år, så skriv +/- 1 år, i dette tilfælde fra Fra 1905 Til 1907.

Men hans navn er så specielt, at det ikke er nødvendigt.

Fandt ikke noget om Gerda, desværre.

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal