FT 1890 købstad vordingborg ore/masnedsund opslag 265. nr 2

Startet af Alana sørensen, 28 Jun 2011 - 10:38

Forrige emne - Næste emne

Alana sørensen

FT 1890 købstad vordingborg ore/masnedsund opslag 265. nr 2

det drejer sig om familien Nielsen, vil meget gerne havde tydet det hele omk den familie(min tip oldeforældre+børn)

på forhånd tak

Mvh Alana
Med Venlig Hilsen
Alana Sørensen
4760 vordingborg

Lene Martens

Hej

Et forslag: Det vil være en rigtig god hjælp til selvhjælp, hvis du skriver hvad du selv kan læse. Det vil lette hjælpere en del og du får øvet dig :)

Jeg læser FT 1890 således

Forhuset
Niels Nielsen, 27, gift, folkekirken, Knudsby Sogn, Husfader, Maskinpudser, Masnedsund
Ane Kirstine Nielsen, 26, do, do, Allerslev Sogn, Husmoder
Anne Hansine Elisabeth Jensen, 4, ugift, do, Masnedsund, Barn
Vilhelmine Theodora Nielsen, 2, do, do, Masnedsund, do
Dagmar Marie Frederikke Nielsen, 2/7.89, do, do, Masnedsund, do

mvh Lene

Alana sørensen

Mange tak Lene ;D

det skal jeg huske for ofc hvis jeg har tydet noget forkert selv kan det jo stadig blive rettet,den tænkte jeg ik lige på,så det husker jeg fremover.

det er helt sikkert min tip oldefar og hans familie, men navnet Anne Hansine Elisabeth Jensen går igen, dengang er hun kun 4år men bor under samme tag som Ane som er født Jensen ligesom Anne/Anna er, og det er mig virkelig en gåde om det er Ane's datter(udenfor ægteskabet med Niels) eller om det er en lillesøster hun har taget sig af selv om der er 22års forskel.. og kan bare ik finde Anne Hansine Elisabeth Jensen's dåb attest som kunne afsløre det ud fra de oplysninger jeg har om Anne/Anna, oplyser dem lige her hvis nogen skulle få lyst til at hjælpe med det mysterium

KB 1911-1914 Vordingborg, Bårse, Præstø, opslag 83 nr 8, som viser Anne/Anna's lille pige Ella's dåb.

og her fandt jeg Anne/Anna's lille pige Ella i en FT hvor hun bor sammen med Niels Nielsens familie men hvor blev Anne/Anna af er mig os en gåde.
FT 1925 præstø vordingborg volmersgade opslag 90 nr 1

Mvh Alana



Med Venlig Hilsen
Alana Sørensen
4760 vordingborg

Lene Martens

Hej igen

Anna Hansine Elisabeth Jensens dåb finder du

Præstø, Bårse, Vordingborg
1884-1890
opslag 79 nr 29

Moderen er Ane Kirstine Jensen

I FT 1911
Præstø Vordingborg Volmersgade
opslag 57

står Ella Helene Jensen tydeligt som datterdatter

mvh Lene

Alana sørensen

10000 Tak igen Lene

føler mig godt nok som en blindebuk for sidder netop i den KB fra 1884-1890 og havde bladeret lige forbi hende,men fandt da Dagmar marie frederikke Nielsen: men virkelig 1000 tak Lene, du har løst mysteriet....

Ang den FT kan jeg slet ik se der står barnebarn,så hvis det er det der står lige nedenunder Ella's navn ja så er det for utydeligt til mine øjne, men tak for den oplysning ihvertfald :)

men Vilhelmine Theodora Nielsen har jeg dog ik fundet selv hun os burde være i den kirkebog men må bare kigge igennem igen, når jeg havde overset Anna så kan jeg nemt os ha overset hende og så skal jeg lige se om jeg ik selv kan tyde noget af det der står i forældre rubrikken,fadder og anmærkningen ved Anna's dåb. selv om det ser ret svært ud ellers må jeg spørge igen selv om jeg snart føler mig som en spørge jørgen

mvh Alana
Med Venlig Hilsen
Alana Sørensen
4760 vordingborg

Lene Martens

Næh det kan jeg da godt forstå du ikke kan se, for det var den forkerte Folketælling jeg refererede til.
Du skal i
FT 1916
opslag 2405

så burde den stå klar :)

Ja, prøv at tyde selv og spørg så bare. Øvelse gør mester siges der jo.

mvh Lene

Alana sørensen

og det var da en skøn fejl for den FT havde jeg ik stødt på endnu, havde kun fra 1890-1901 og 1911, nu må jeg vist heller få tjekket 1906 os på et tidspunkt.. så igen mange mange tak Lene..

men nu dukkede der en Ida op fra 1902 som ik var der på den FT fra 1901, hmm kan være hun blev passet et andet sted netop den dag der blev talt for hendes bror Axel er der da på begge og han blev født i 1903, de er noget sjove de FT...

men Anna's dåb attest må jeg vist kaste mig i støvet over for, det eneste jeg kan fremtyde er Hans peter Hansen til sidst i forældre kolonen, og de 2 sidste koloner kan jeg heller ik læse  ???

Mvh Alana
Med Venlig Hilsen
Alana Sørensen
4760 vordingborg

Lene Martens

I sagens natur kan hverken Ida eller Axel figurere i folketællingen 1901, da de ikke var født endnu :) Mon ikke du husker forkert mht til Axel? Du har jo flere folketællinger i spil.

Mht Anna, må jeg også melde pas på det meste, men her er lidt, måske andre vil byde ind.

1885
15 Juni
Anna Hansine Elisabeth Jensen
26 Juli
i Kirken

..... Ane Kirstine Jen-
sen 21 Aar i Masnedsund
Som Fader ... ....
Hans Peter Hansen i ...
...

Fisker Fredr. Petersens Hstr, ...... Rasmus
Jensen og Datter Ane Kirstine, alle i Masnedsund.
..... Anders Jensen ..., Masnedø, .... ......
.... Mathiesen i .........

Moderen tjente 10maane-
dersdagen .... i ...
..... Landsogn


Ja, det var det lidt jeg kunne tyde

mvh Lene

Alana sørensen

Mener den fra 1911 og ik 1901, min fejl, den fra 1911 er Ida ik med på hvor Axel er og hun dukker så først op i den(du fandt) i 1916 hvor Axel os er..

bare i orden Lene og virkelig mange tak fordi du har gjort forsøget/brugt din tid på det, men tror jeg laver en ny tråd med den med tilføjelse af dit Bud hvor jeg ofc skriver det er dig der har tydet det,tager ik æren for noget jeg ik selv er kommet frem til: for at holde det lidt adskilt hvad jeg har adfaret folk bedst kan lide herinde, synes personlig selv det er fint nok selv om det ser ud som om man næsten ik bestiller andet end at spørge pga alle de tråde man laver...

Mvh Alana
Med Venlig Hilsen
Alana Sørensen
4760 vordingborg

Lis Petersen

Hej!

Jeg tilføjer en lille bitte smule mere:

1885
15 Juni
Anna Hansine Elisabeth Jensen
26 Juli
i Kirken

..... Ane Kirstine Jen-
sen 21 Aar i Masnedsund
Som Fader anm. (anmeldt?) Tjenestekarl
Hans Peter Hansen i Kjø-
benhavn.

Fisker Fredr. Petersens Hstr, ...... Rasmus
Jensen og Datter Ane Kirstine, alle i Masnedsund.
...mester Anders Jensen ..., Masnedø, Arbmd. ...
..... Mathiesen i Nygaardshave.

Moderen havde 10maane-
dersdagen Ophold i Vording-
borg Landsogn

Vh Lis.
Lis Petersen - 3000

Alana sørensen

Nåe det skulle jeg så ik havde gjort alså lavet en ny tråd til den men nu er det lavet så jeg tilføjer lige din tydning Lis og lige skriver den her ik skal forsætte alså denne tråd..  ellers skaber det nok bare forvirring..

men 1000 tak for din tydening Lis :)
Med Venlig Hilsen
Alana Sørensen
4760 vordingborg

Lene Martens

Bare en lille bmrk til Ida Alvilda. Hun står også i FT 1911 (lige over Axel), blot med et forkert fødselsår.

Og jeg er enig med Lis om tilføjelserne/rettelserne :)

mvh Lene

Alana sørensen

Det gør hun da osse, bare mig igen der er Blind alså, tak for det Lene :) puha de folketællinger alså, skal helt sikkert ik lige se på flere før der er styr på dem jeg nu har fundet hehe..

Mvh Alana
Med Venlig Hilsen
Alana Sørensen
4760 vordingborg

Alana sørensen

Tror faktisk endda det er Ane's forældre der står lige nedenunder fra den FT fra 1911,håber det er sandt for så har jeg da deres fødelsdage os nu, men det må lige vente lidt, nu skal jeg lige ha styr på Ane's børn før jeg forsætter, så igen mange tak Lene fordi du lige fik mig til at se en ekstra gang på den FT fra 1911

mvh Alana
Med Venlig Hilsen
Alana Sørensen
4760 vordingborg