Lej en slægtsforsker

Startet af Linda O. Laursen, 11 Jul 2020 - 11:53

Forrige emne - Næste emne

Linda O. Laursen

Hejsa,

Jeg ved, at der på arkiverne er opslagstavler, hvor slægtsforskere med ekstra tid kan reklamere med/for deres service. Men jeg synes ikke, at jeg kan finde noget herinde? Og hvis jeg googler kommer der heller ikke så meget op. 

Findes der et sted, hvor man kan komme i kontakt med pålidelige slægtsforskere, der mod betaling hjælper andre?

pft og mvh
Linda

Aase Madsen


Hej Lind.
Du kan altid bruge dette forum til at stille dine spørgsmål, og svaret kommer som regel i løbet af kort tid.

Alle der logger ind på Danske Slægtsforskere er mere end villig til at hjælpe dig.
Og husk, ingen spørgsmål er for tåbelige - mærkelige.
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Linda O. Laursen

Hej Aase,

Tak for dit svar. Ja, jeg ved godt, at folk herinde er super-duper hjælpsomme.  :)

Men jeg søger meget specifikt et fæste på en forfader samt en dødsdato + skifte på en for-stedmoder. Og det synes jeg, er for meget at bede om. For det kræver jo bladring (og læsning) af en del retsdokumenter. Plus - jeg skal bruge det til en slægtsbog/roman, jeg er i gang med. Og da jeg regner med at selvudgive den, så synes jeg ikke, at jeg kan bede folk om at arbejde gratis.

mvh
Linda

Aase Madsen

#3
Efter min mening kan du godt spørge om hjælp til disse ting.

Hvad du gør med oplysningerne bagefter er jo op til dig selv, det blander vi andre os ikke i.

Men du kan jo også, hvis du får en del hjælp fra dette forum, skrive det i forordet.
Venlig hilsen.
Aase Madsen

John Damm Sørensen

Hej Linda,

Jeg er enig med Aase i at du bare skal fyre løs. Du kan jo bare gøre opmærksom på, hvad du skal bruge oplysningerne til, så kan folk selv afgøre, om de vil hjælpe. For mit eget vedkommende hjælper jer gerne med opslag på Rigsarkivet, da jeg bor i hovedstadsområdet, og finder det interessant at finde oplysninger til mig selv og andre.

Hilsen
John

Kurt Arne Empacher

Hej Linda
som Aase og John skriver skal du bare spørge her i forummet mendu skal nok sprede det lidt af gangen så du får det samlet og husk ikke at nævne nulevende personer og døde der ikke er det inden for de sidste 10 år
Mvh
Kurt A Empacher
Moderator
Hilsen
Kurt A Empacher

Christian Konstmann Autzen

Der findes givet slægtsforskere, som man kan leje til slægtsforskerjob, men prisen for arbejdet kunne blive ret så stor.

Hvis jeg tænker på, hvad det at lave en anetavle for en familie kan betyde i timeforbrug - ud fra hvad jeg har brugt af tid på sådan opgave (OBS: uden betaling men vennetjeneste) - så taler vi her om op mod 1½ års arbejde, nærmest fuldtids. Og så kommer opgaven op på vel mere end 3.000 timer.

Det skal så ganges med en timeløn, som vel skal ligge på 200+ kr., altså 3.000 timer x 200 kr. = 600.000 kr. Om der så skal tillægges moms kan være et godt spørgsmål, altså mange penge.

Vi skal her tænke på, at den person, som skal udføre opgaven - vel skal indrapportere indkomsten til SKAT, og hvor der så kan komme fradrag i mulig folkepension og lignende.

Et godt råd er så, at tage imod den hjælp, som man kan få ved at lægge opgaven her i Forum.

I 1964 fik min kones moster lavet en slægtsbog, og dengang betalte hun 50.000 kr. - og det var så kun for den ene del af familien. Men selvfølgelig, slægtsbogen blev leveret i en pæn "trækasse".

NB: Jeg har så udviddet denne slægtsbog med resten, og rettet småfejl - og udsendt (pdf-filerne) til alle interesserede i familien cool)

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.