Sven Per(s)on, Sverige

Startet af Pernille Petersen, 27 Jun 2011 - 13:33

Forrige emne - Næste emne

Pernille Petersen

Hej,

Jeg leder efter informationer om - og efterkommere efter - min svenske tip-oldefar Sven Pers(s)on.


Rebslager Sven Persson bliver gift (36aar) med Anne Marie f. Nielsen (28aar)
d. 15/11/1885  i Randers Skt Morten Sogn, Stovring, Randers Amt.

De faar een datter Nilsine Marie Persson
f. 23 juni 1886 i Randers Skt Morten, Stovring, Randers.
(Datter af Rebslagersvend Svend Persson og hustru Anne Marie Nielsen af Randers)

Anne Marie Persson dor blot 33aar gammel 8/1/1890 i Randers Skt Morten.
Og, Nilsine kommer i pleje i Galten hos familie til hendes mor Anne Marie (har fundet hende i FT og er een af de faa ting jeg har faaet fortalt om denne gren af familien)
 
Sven Persson er i Randers i 1880
Randers, Støvring, Randers Købstad, Kvarter/Rode 30, Vestregrave, Matr. 288 forhus stuen, 820 F1, FT-1880, d2583
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Johan Anton Gustav Ravn 55 Gift husfader rebslager Randers Randers Amt
Lovise Ravn født Bennelev 44 Gift husmoder Aarhus Aarhus Amt
Augusta Lovise Marie Ravn 14 Ugift deres børn Randers Randers Amt
Nielsine Ravn 11 Ugift deres børn Randers Randers Amt
Johan Anton Gustav Ravn 5 Ugift deres børn Randers Randers Amt
Svend Person 29 Ugift rebslagersvend Sverige
Otto Andreas Hansen 15 Ugift rebslagerlærling Randers Randers Amt

Saa Sven Person er blot i vores familie historie i ca 5aar. Han forsvinder efter 1890, og
det tidligste vi finder ham er i Danmark i 1880.

Hvor er han for 1880, hvor er han efter 1890?
Hvornaar kom han til Danmark?
Hvad er hans svenske historie, og hvem er hans svenske aner?
Blev han gift igen, hvad skete der med ham?

Haaber I som laeser dette kan hjaelpe, jeg har ikke adgang til svenske kilder,
og har ikke rigtig en ide hvordan jeg skal gribe det her an?

Jeg har ikke fundet ham i tidligere eller senere folketaellinger.
Ogsaa hans alder er lidt uklar. Ifolge FT i 1880 skulle han vaere fodt ca 1851/52.
Ifolge vielsen skulle han vaere fodt ca 1849.
Ifolge indvandringsdatabasen er der flere Sven Persson'er fra baade 1849-52, og hvordan vil jeg vide hvem er den rigtig Sven?

Jeg sogte hjaelp 3-4 aar tilbage, men da vidste jeg endnu mindre, og kan ikke rigtig komme videre,

saa alt hjaelp vil vaere meget velkommen :)

Mange tak paa forhaand, Pernille

Peter Kristiansen

Vielsen findes i viede 1876-91, opslag 101, 1885 nr. 90

Pigens fødsel i fødte 1883-87, opslag 350, 1886 nr. 131

Moderens død i døde 1873-91, opslag 204, 1890 nr. 6


Der er intet blandt forlovere eller faddere som peger på Sverige.
M.v.h. Peter Kristiansen

Hanne B-son

Hej Pernille, det bedste er hvis du kan finde ham i Tilgangslisten for år 1880 og se hvis det står noget om hvor han kommer fra inden han kommer til Randers.

Jeg har søgt i kilde: Emibas (cd) men Sven Persson er et meget almindeligt navn i Sverige.


Venlig hilsen Hanne

Pernille Petersen

Citat fra: Peter Kristiansen Dato 27 Jun 2011 - 15:52
Vielsen findes i viede 1876-91, opslag 101, 1885 nr. 90

Pigens fødsel i fødte 1883-87, opslag 350, 1886 nr. 131

Moderens død i døde 1873-91, opslag 204, 1890 nr. 6


Der er intet blandt forlovere eller faddere som peger på Sverige.

Hejsa, det er ogsaa alt vi har fundet frem til af opslag, og derudover saa ved vi fra FT i Randers i 1880 at han er fra Sverige, og at han er svensker er er ogsaa een af de eneste ting om denne gren, som vi ved fra mine bedsteforaeldre.....

Det er ogsaa forvirrende mht til alderen ? Selvom det ikke er overraskende gor det det sorme ikke nemmere at soge.....

Pernille Petersen

Citat fra: Hanne B-son Dato 27 Jun 2011 - 17:27
Hej Pernille, det bedste er hvis du kan finde ham i Tilgangslisten for år 1880 og se hvis det står noget om hvor han kommer fra inden han kommer til Randers.

Jeg har søgt i kilde: Emibas (cd) men Sven Persson er et meget almindeligt navn i Sverige.


Venlig hilsen Hanne

Det var da en god ide - det maa jeg prove... tak for sogningen!

Pernille Petersen

Nej Ov - der er ingen tillaegslister for 1880 for Randers Skt Morten, Stovring - de seneste er ca fra 1850'erne...  :o

Hvad gor jeg saa ?

mange tak

Hanne B-son

#6
Hej igen, er der ingen notering ved datterns konfirmation om forældrene?

Er der heller ingen Afgangsliste? Måske er der mulighed for at se hvor han flyttede/rejste hen til.

Venlig hilsen Hanne

Pernille Petersen

#7
Citat fra: Hanne B-son Dato 27 Jun 2011 - 18:41
Hej igen, er der ingen notering ved datterns konfirmation om forældrene?

Er der heller ingen Afgangsliste? Måske er der mulighed for at se hvor han flyttede/rejste hen til.

Venlig hilsen Hanne

Der er heller ingen afgangslister....
Super ide mht konfirmation. Desvaerre staar foraeldrene blot opgivet som Rebslagersvend Sven Person og hustru Marie Nielsen(konfirmations dato 30 september 1900 Galten Kirke, Galten Sogn og Herred Randers amt). Det samme da Nielsine i 1910 bliver gift med Peter Moller Petersen i Galten kirke da staar de opgivet paa samme maade + i Randers. det er igen ikke naevnt at Moderen Anne Marie er afdod. godt nok paa bar bund - mvh Pernille

Hanne B-son

Så må du til Viborg en tur og se i Til- og Afgangslistene  :)

Venlig hilsen Hanne

Pernille Petersen

Citat fra: Hanne B-son Dato 27 Jun 2011 - 23:00
Så må du til Viborg en tur og se i Til- og Afgangslistene  :)

Venlig hilsen Hanne

:) er i udlandet, saa du satte lige sving i opfindsomheden....  ;D
Har altid forestillet mig at Sven flyttede vaek fra Randers ?! Min far har fortalt at Reb var en vigtig 'forretning' i Randers, saa hvorfor skulle han flytte vaek? Datteren var den der flyttede vaek...

Saa gik den meget lange liste af dode maend i Randers Skt Morten igennem fra 1885 og i 1901 var der bid!
Sven Pehrsson dode 53 aar gammel 28/12/1901 og begr 03/01/1902 i Randers Skt Morten. Arbejdsmand i Randers, gift med Karoline Marie andersen. Boede i Ostergrave 23 Sven Pehrsson/Person/Persson er fodt i Holja i Skaane.

10/03/1891 blev enkemand, arbejdsmand Sven Person 42aar og enken Caroline Marie Jorgensen fodt Andersen 36aar gift i Randers Skt Morten (Vidner en arb'mand A ? Andersen og en Rads?formand C Vestergaard)

Begge saet informationer stemmer overens med at han er fodt ca 1849 (v vielsen til Anne Marie Nielsen  i Nov 1885 var han 36aar)

Nu er jeg saa meget spaendt paa om du maaske kan hjaelpe med sogning paa Svens aner i Skaane?

tusinde tak for hjaelpen :)



Eva Morfiadakis

Hanne,

Jag har läst någonstans att afgangs- och tilgangslistene försvann i Danmark 1875 ca. Byfogden tog om registrering av utflyttningar/inflyttningar.

Pernille, Jag har tittat i dödboken. Läser det också som Holja, men det finns ingen församling/ort i Skåne som heter så. Höja och Hörja finns.

Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis


Jag har tittat i databasen på ddss.nu. Där finns både Höja och Hörja.
Svens far bör ha hetat Per i förnamn eller om han hade en ogift mor så bör hon ha hetat Persdotter.
Det finns ingen som stämmer 1848-1849. OK databasen kan ha luckor.

Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis

#12
http://www.svenskgeografi.se/laen/skaane/staeder-orter-byar/h/

Link med alla orter i skåne som börjar på H.

Eva M

Möjliga alternativ: 
Häljalt 
Häljarp 
Eva M

Eva Morfiadakis

Tittade i FT 1901 på Östergrave 23. Han finns inte på den adressen, men
på nr 21, opslag 105, finns det en Svend Pederson f. 2-1849 i Sverige. Han är gift men hans fru bor inte där. Han är arbejdsmand men arbejdsløs. Kan det vara han?

Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis

#14
Födda i Jämshögs församling
1764 - 1894
Datum 1849-02-20 Datum avser födelse
ID-nr/Regler 496209/DDSS

Barnet
Namn Sven Kön man
Äktenskaplig börd inom äktenskapet Antal födda  
Dödfödd  Paritet  

Fadern
Namn Per Persson d. y.
Titel torpare
Ort Holje n-o 21
 
Modern
Namn Sissa Giselsdotter
Titel  
Ort  
Ålder/födelseår 25

Jämshög ligger i Blekinge på gränsen till Skåne.

Hanne, nu får du kontrollera om denne Sven Persson utvandrade till Danmark.


Eva M

Eva M

Eva Morfiadakis

Här är syskon:

1843-12-12 Ingerd - Per Persson d. y. Holje n-o 25 Sissa Giselsdotter   Jämshög
1845-03-20 Olof -  Per Persson Holje n-o 21 Sissa Giselsdotter   Jämshög
1847-06-22 Sven  - Per Persson Holje n-o 21 Sissa Giselsdotter   Jämshög
1849-02-20 Sven - Per Persson d. y. Holje n-o 21 Sissa Giselsdotter   Jämshög
1852-05-04 Ingerd - Per Persson d. y. Holje n-o 21 Sissa Giselsdotter   Jämshög
1855-05-29 Per - Per Persson d. y. Holje n-o 20 Sissa Giselsdotter   Jämshög
1857-10-06 Hanna -  Per Persson Holje n-o 20. Sissa Giselsdotter   Jämshög
1860-06-05 Karin - Per Persson d. y. Holje n-o 20 Sissa Giselsdotter   Jämshög


Föräldrarnas vigsel:

Vigda i Jämshögs församling
1833 - 1894
Datum 1843-03-17 Datum avser vigsel
ID-nr/Regler 116658/DDSS

Brudgummen
Namn Per Persson
Titel tillträdande torpare
Ort n-o 25 Holje
Ålder/födelseår 24
Civilstånd ej angivet
Sida i husförhörslängden 
Bruden
Namn Sissa Giselsdotter
Titel piga
Ort N-o 25 Holje
Ålder/födelseår 19
Civilstånd ej angivet
Sida i husförhörslängden 

Ospecificerad ort 
Övrigt
Per P P. S Persson d. ä hans fader, torp. i Holje n-o 25 Bevis n-o 4. Gisel G. N S Nilsson i Ulfshult, Örkened. S-n hennes fader.


Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis

Moderns död:

Döda i Jämshögs församling
1818 - 1895
Datum 1865-01-13 Datum avser död
ID-nr/Regler 431301/DDSS

Den avlidne
Namn Sissa Giselsdotter Kön kvinna
Titel  Civilstånd gift
Ort N-o 20 Holje Äktenskaplig börd ej angivet
Dödsorsak Ålder/födelsedatum (i förekommande fall)
bröstsjukdom År:  41 Månad:  8 Dag:   
Födelsedatum:   

Attest 

Anhörig
Namn Per Persson d. y. Ort 
Titel tp. Relation make



Det här kan vara fadern, men är osäker eftersom det finns många Per Persson som dött i Jämshög. Han har säkert dött efter 1865.

Döda i Jämshögs församling
1818 - 1895
Datum 1888-11-12 Datum avser död
ID-nr/Regler 311731/DDSS

Den avlidne
Namn Per Persson Kön man
Titel gårdman Civilstånd gift
Ort N-o 4 Holje Äktenskaplig börd ej angivet
Dödsorsak Ålder/födelsedatum (i förekommande fall)
År:  68 Månad:  2 Dag:  11

Åldern stämmer.

Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis


Och moderns födelse:

Födda i Jämshögs församling
1764 - 1894
Datum 1823-05-13 Datum avser födelse
ID-nr/Regler 391021/DDSS

Barnet
Namn Sissa Kön kvinna
Äktenskaplig börd inom äktenskapet Antal födda 
Dödfödd  Paritet 

Fadern
Namn Gisel Nilsson
Titel torpare
Ort Farabol
 
Modern
Namn Ingjerd Oredsdotter
Titel 
Ort 
Ålder/födelseår 30

Dopvittnen
Torp. Bengt Nilssons H: Elna Oreds d-r ibm. Bond. Jöns Truedsson i Gäddegylshult i Härlunda S-n och Sven Oredsson i Farabol.

Tror att det är hon med tanke på att äldsta dotter får namnet Ingerd precis som sin mormor.

Eva M
Eva M

Pernille Petersen

Eva - jeg er meget imponeret! Mange tak, det er ikke forste gang du er med til redde traadene ud omkring mine efterhaanden mange svenske aner :)

Ogsaa, tak for info mht afgangs/tilgangslisterne :)

Jeg tror sorme, du har ramt plet. Det er jeg glad for.

Hvordan finder jeg ud af med sikkerhed, at det er Sven fra 1849, som udvandrede og hvornaar, og hvor til i Danmark?
Jeg har kigget paa de danske indvandringslister, men kan ikke finde noget der nodvendigvis  passer med lokaliteterne.

Den eneste jeg kan finde der kunne passe lidt, kan det ikke vaere for vi ved fra FT 1880 at Sven var i Randers som Rebslagersvend.
Efternavn:  Persson Fornavn:  Sven
Erhverv:  Skomagersvend Fødelokalitet:  Ousby
Fødeland:  Sverige
Fødselsår:  1849 I DK fra:  1881
Bopæl, lokalitet:  København Amt, region:  København og Frederiksberg
Lov af:  14 04 1893 Tillæg:  A
Løbenr:  265


Nu bliver jeg jo ogsaa nodt til at sporge det obligatoriske ;) sporgsmaal om det er muligt at gaa laengere tilbage?
Bliver altid saa nysgerrig naar jeg laeser faddere / vidners navne, om det er familie, bedsteforaeldre osv.

Ser at  Svens mors (Sissas) far var en Nilsson. Sven's datter er jo en Nilsine. Har for undret mig hvem der mon hed det/hvor det kom fra.

Er blot lidt skuffet at Sven's mor ikke hedder Pernilla - det kunne jo have vaeret nok saa smukt:)))))

Eva Morfiadakis

Hej Pernille!

Nu är det Hanne eller Svend-Aage som måste kontrollera i den svenska utvandrardatabasen om den Sven Persson som jag fann utvandrade till Danmark. Jag har inte den CD-skivan.

Den på Själland är född i Osby som ligger ganska långt från Jämshög. "Din" Sven var i Randers 1880. Han på Själland kom inte till Danmark förrän 1881.

Har familjen sina rötter i Jämshög finns det födelseböcker från 1726.

Eva M
Eva M

Hanne B-son

Hej Pernille, efter at have læste hvad du selv har fundet og det Eva M. har fundet så mener jeg at dette er "din" Sven Persson.  :)

Kilde: Emibas (cd)

Post 381769
Persson, Sven
Yngling (ogift man)
f. 20/2 1849 i Jämshög, Blekinge län (Blekinge)

Utvandrad 13/11 1867 från Holje 20, Jämshög, Blekinge län (Blekinge)
till Danmark

Källa: Husförhörslängd, s. 166
Emibas emigrationsakt: Jämshög K 1867 068

Venlig hilsen Hanne

Pernille Petersen

Citat fra: Hanne B-son Dato 28 Jun 2011 - 19:22
Hej Pernille, efter at have læste hvad du selv har fundet og det Eva M. har fundet så mener jeg at dette er "din" Sven Persson.  :)

Kilde: Emibas (cd)

Post 381769
Persson, Sven
Yngling (ogift man)
f. 20/2 1849 i Jämshög, Blekinge län (Blekinge)

Utvandrad 13/11 1867 från Holje 20, Jämshög, Blekinge län (Blekinge)
till Danmark

Källa: Husförhörslängd, s. 166
Emibas emigrationsakt: Jämshög K 1867 068

Venlig hilsen Hanne

Hej Hanne,
det er bare fantastisk - I er simpelthen saa flinke til at hjaelpe herinde - tusinde tak!
Det var forst for 3 -4 aar siden Hr Persson fik et fornavn, men det var til gengaeld historien/eller den manglende historie om 'ham svenskeren' som var med til vaekke min interesse for mine aner da jeg ikke var saerlig gammel :) - saa saetter pris paa din hjaelp. 

der staar vel ikke i emibas, hvor I DK han tog hen? eller skal jeg tilbage til den danske indvandringsdatabase, vi finder ham nemlig forst i FT 1880... tror jeg skal kigge i tidligere FT'er for randers, nu begynder jeg at tro han har vaeret der i alle aarene maaske :)

mvh Pernille

Pernille Petersen

Citat fra: Pernille Petersen Dato 28 Jun 2011 - 23:16

Kan godt nok ikke finde Sven i statens arkiver/Indvandrerhistoriske databaser.......har gaaet igennem hver og een......

Eva Morfiadakis

Permille,

I den svenska utvandrardatabasen brukar det bara stå utvandrad till Danmark. Någon gång står orten också ifall prästen har vetat om vart personen utvandrade t ex "utvandrad till Köpenhamn", men det är inte ofta. Den danska invandrardatabasen avser bara personer på vissa delar av Själland och Lolland. Hannes utdrag är en direkt kopia av posten i databasen som är en avskrift från kyrkoboken (husförhörslängden).

Jag tittade på Randers kirkeböger. Där finns inga tilgangslistor så sent som 1867. Köbenhavn slutade tidigare med tilgangs-/avgangslistor. Kanske var det detsamma för købstäderna.
Sven bör finnas i FT 1870. Men var?

Eva M

Eva M

Eva Morfiadakis

Hej!

Det här kan vara Sissas moders födelse:

Födda i Jämshögs församling
1764 - 1894
Datum 1791-12-27 Datum avser födelse
ID-nr/Regler 638514/DDSS

Barnet
Namn Ingär Kön kvinna
Äktenskaplig börd inom äktenskapet Antal födda  
Dödfödd  Paritet  

Fadern
Namn Ohret Jonsson
Titel torpare
Ort Hjortanabben
 
Modern
Namn Sissa Nilsdotter
Titel  
Ort  
Ålder/födelseår 35

Dopvittnen
Torp: Håkan Jönssons hstr: ibid: dr Pehr Johnsson i Birkefalla och Bruksdr: Måns Jönsson i Hjortanabben.

Enl. databasen är detta barn född 1791. När Sissa Giselsdotter föddes 1823 uppgavs Ingjerd Oredsdotter vara 30 år, vilket ger födelseåret 1793. Osäker på om det är rätt Ingerd (namnet stavas olika: Ingär är nog skrivet som det uttalas. Jag tänker på min morfar född 1878 och skåning. Skånska och blekingska är ändå ganska lika dialekter. Min morfar skulle nog säga namnet så. Idag skulle jag skriva och säga Ingegerd.)

Man måste nog kontrollera i original-födelseboken. Det kan ju finnas en född 1793 också. Databasen är inte fullständig.

Eva M
Eva M

Pernille Petersen

Citat fra: Eva Morfiadakis Dato 29 Jun 2011 - 03:47
Permille,

I den svenska utvandrardatabasen brukar det bara stå utvandrad till Danmark. Någon gång står orten också ifall prästen har vetat om vart personen utvandrade t ex "utvandrad till Köpenhamn", men det är inte ofta. Den danska invandrardatabasen avser bara personer på vissa delar av Själland och Lolland. Hannes utdrag är en direkt kopia av posten i databasen som är en avskrift från kyrkoboken (husförhörslängden).

Jag tittade på Randers kirkeböger. Där finns inga tilgangslistor så sent som 1867. Köbenhavn slutade tidigare med tilgangs-/avgangslistor. Kanske var det detsamma för købstäderna.
Sven bör finnas i FT 1870. Men var?

Eva M


Hejsa Eva, Jeg vil prove at kigge Randers FT for 1870 igennem, for maaske var Sven der i hele sit 'danske liv'.... men tager lige tillob for der er godt nok mange sider  :D

Pernille Petersen

Citat fra: Eva Morfiadakis Dato 29 Jun 2011 - 08:25
Hej!

Det här kan vara Sissas moders födelse:
..........
Dopvittnen
Torp: Håkan Jönssons hstr: ibid: dr Pehr Johnsson i Birkefalla och Bruksdr: Måns Jönsson i Hjortanabben.

Enl. databasen är detta barn född 1791. När Sissa Giselsdotter föddes 1823 uppgavs Ingjerd Oredsdotter vara 30 år, vilket ger födelseåret 1793. Osäker på om det är rätt Ingerd (namnet stavas olika: Ingär är nog skrivet som det uttalas. Jag tänker på min morfar född 1878 och skåning. Skånska och blekingska är ändå ganska lika dialekter. Min morfar skulle nog säga namnet så. Idag skulle jag skriva och säga Ingegerd.)

Man måste nog kontrollera i original-födelseboken. Det kan ju finnas en född 1793 också. Databasen är inte fullständig.

Eva M
Tak for al din hjaelp  :) Godt at vide mht dialekterne og navne, det er noget jeg slet ikke vidste saa det giver et godt indblik.
Har ogsaa modt det samme problem i de dansk kirkeboger, hvor der ogsaa nogle gange har vaeret 'forkerte' aldre/fodselsaar imellem forskellige boger. Men ja det kunne jo ogsaa vaere der er to....

Mht daabsvidnerne ...ved du om Johnsson er en svensk variation af Jonsson? Hakan og Mans kunne jo vaere soskende eller en af dem en far til Ohret (er det et typisk svensk navn mon? ) Undskyld alle sporgsmaalene :)

kh Pernille

Eva Morfiadakis

Hej!

Ored skulle man nog skriva idag. Det är inget vanligt förnamn. Jag har aldrig träffat på någon som hette Ored i förnamn. Efternamnet Oredsson förkommer.

Johnsson och Jonsson är samma namn. Vi lägger ibland till ett h som inte uttalas. Min morfar hette Ohlsson men en av hans söner skrev namnet Olsson. Egentligen var min morfar döpt till Olsson men någon gång la han till ett "h" - varför vet jag inte.


Eva M
Eva M

Pernille Petersen

Citat fra: Eva Morfiadakis Dato 29 Jun 2011 - 14:49
Hej!

Ored skulle man nog skriva idag. Det är inget vanligt förnamn. Jag har aldrig träffat på någon som hette Ored i förnamn. Efternamnet Oredsson förkommer.

Johnsson och Jonsson är samma namn. Vi lägger ibland till ett h som inte uttalas. Min morfar hette Ohlsson men en av hans söner skrev namnet Olsson. Egentligen var min morfar döpt till Olsson men någon gång la han till ett "h" - varför vet jag inte.


Eva M
Jeg forstär:) Lidt ligesom kan ske med petersen/pedersen:) Kiggede pä svensk navnestatistik, idag hedder ingen Ohret. Blot 52, Ored.

Pernille Petersen

Hi Eva,

Jeg googlede Per Persson og Sissa Giselsdotter og op sprang Anbytarforum (ved ikke om man maa saette link til andre sider ind her) - saa jeg skriver det lige istedet for :
Og hvem ved andre kan maaske bruge alt det her senere :)

Per Persson's far er Per Persson f 15/03/1791 i Holje
Per Persson's mor er Karna Hansdatter

Per Persson's far er Per 'Pelle' Bengtsson
d ca 1791 i Holje
Per Persson's mor er Hanna Danielsdotter
f 09/08/1763 i Holje
d 01/11/1804 i Holje

Hanna Danielsdotter 's far er Daniel Haraldsson, Holje
Hanna's mor er Kerstin Hansdotter
De blev viet 30/11/1752

(Hanna's 2. aegteskab var med en Johan Nilsson)


Der er ogsaa information at Sven's far Per Persson blev gift 2. gang med Inga Svensdotter (fodt 13/01/1834) den 03/03/1877.
Sammenlagt med alt det du allerede har fundet frem til, forer det jo denne gren helt ud i 5x og 6x tipoldeforaeldre - imponerende :)

Saa er det jo jeg ville sporge om du tror du kan finde ud af mere om Gisel Nilsson (er han fodt i Farabol?) og Maaske Ohret Jonnson (han ser jo ud til at vaere i Hjortanabben?)
Jeg regner jo med, at Per Perssons side mht til Karna Hansdotter og Per Pelle Bengtsson allerede er fyldt med saa mange informationer, som der at finde. Dog er den post fra 2005, saa maaske er flere informationer blevet offentligjort siden dengang.

Traet for Sven som har vaeret saa tomt - er lige pludselig fuld af informationer - det er bare genialt, og I skal have tusinde tak for hjaelpen!

mvh Pernille