Hjælp til tydning - Skrydstrup 1710-60

Startet af Kurt Skovlund, 27 Jun 2011 - 13:24

Forrige emne - Næste emne

Kurt Skovlund

Er der nogen, der kan hjælpe mig med at tyde teksten i kirkebogen for Skrydstrup sogn 1710-1760, opslag 8, første indførsel under Mortui.

Med venlig hilsen

Kurt Skovlund

Inger Buchard

Jeg læser:
Dom 1ma (prima=første) post Epiph.
blef Hans Pedersens
Kone her af byen nafn-
lig An Hanses begra-
fwedt

Inger

PS
En god overskrift er 'Død Skrydstrup 1710-1760'; alle søger jo 'Hjælp til tydning' i et forum af samme navn
Redaktør på DIS-Wiki

Kurt Skovlund

Inger Buchard

Tak for dit svar og for dit forslag til tydningstitel. Jeg er ny i DIS-Forum systemet, så jeg ved ikke om min e-mail igår , hvor jeg også forsøgte at sende en tak for din tydning, er nået frem til dig.

Jeg har endnu et Skrydstrup 1710-1760 tydningsproblem. Har du tid til at hjælpe? I givet fald vil jeg orientere dig nærmere om problemet.

Med venlig hilsen

Kurt Skovlund

Inger Buchard

Jo, alt fungerer, og du må have fået et svar i din Dis-kasse.
Men som sagt dér: brug DIS-Forum; for der er mange gode hjælpere, der følger med

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Kurt Skovlund

Inger Buchard

I fortsættelse af min e-mail tidligere i dag følger nedenfor en beskrivelse af mit nye Skrydstrup 1710-1760 tydningsproblem.

Jeg leder efter trolovelse/vielse af Hans Pedersen Huusmann og dennes hustru Annehem. Fra hans begravelse i 1766 i Skrydstrup ved jeg, at han havde været gift i 54 år. Hustruen døde ligeledes i 1766 som "Annehem, afgangne Hans Pedersen Huusmands enke.

Jeg vil meget gerne finde vielses/trolovelsesdagen som må ligge 1712-1713 i Skrydstrup  samt om muligt Annehems efternavn.

Jeg tror jeg har fundet parret copulerede i Skrydstrup 1710-1760, opslag 4, 3. tekst under Copul., men jeg er ganske enkelt  ikke god nok til med sikkerhed at tyde teksten.

Kan du hjælpe mig ?

Med venlig hilsen

Kurt Skovlund.