Anthony Coucheron - hvem er hans forældre?

Startet af Morten, 17 Maj 2020 - 08:52

Forrige emne - Næste emne

Morten

Jeg forsøger at finde ud af hvem der er forældre til Anthony Coucheron.
Anthony Coucheron var konduktør i den Norske hær i Thondhjem. Han døde i 1707 i Norge. Han var gift med Anne Marie Brun, datter af oberst Ole Brun og Maren Lund.
Anthony og Anne Marie havde et barn, Herman Frederik Coucheron født 1707 i Norge.

Der findes en del slægtssider på nettet som har Anthony Coucheron, de fleste af dem påstår at han er født 1672 i Schleswig-Holstein som barn af Herman Coucheron og Anne.
Jeg har kontaktet enkelte af dem for at hører hvor de har deres information fra som kan dokumenterer eller understøtte dette, men uden held.

Jeg søger derfor information der kan dokumenterer eller understøtte:

- Hvem der er Anthonys forældre. Er det Herman Coucheron og Anne?
- Hvor og hvornår er Anthony født. Er han født 1672 i Schleswig-Holstein?

Jeg har blandt andet søgt i Olai Ovenstad og Hirsch militærbiografier, men her findes ikke noget om Anthonys familiemæssige forhold.

Mvh
Morten Jensen

Kurt Eriksen

Kurt Eriksen,
3770 Allinge
Nr. 9054
Forsker i Balslev Slægten med diverse sidegrene

Morten

Hej Kurt! tak for svar.

Desværre er det ikke den Anthony jeg leder efter, han døde i 1689 og er muligvis onkel eller fætter til den Anthony som jeg er ude efter.
Det sidste link du sendte kender jeg godt og jeg har været i kontakt med ejeren af hjemmesiden men han kunne desværre ikke huske hvor han havde sine oplysninger fra.

Jeg ved der i Helsingør i 1696 er en Anna Maria Coucheron der er død, hun kunne meget vel være mor til Anthony men jeg har ikke haft held med at finde et skifte efter hende.
Herman Coucheron som jeg tror er far til Anthony, ved jeg har været ingeniør officer i Hertugdømmerne, derfor kunne Anthony som mange påstår jo godt være født i Slesvig-holsten. Men han behøver ikke at være det.

Steen Thomsen

Har du prøvet Hirsch'es Officerer? Godtnok er en konduktør næppe officer, men der kan være gevinst. Det færdige værkstår på Kgl Bibl læsesal Vest, det er et manuskript på ca en hyldemeter. Forarbejdet er et seddelkartotek som er på AkrivalierOnline.

Det norske Forum ligger under Digitalarkivet, det er skrappe!
De bedste hilsner
Steen Thomsen

Frederikssundsvej 128 H st-th
DK 2700 Brønshøj
Danmark
E-post: steen.thomsen snabel-a danbbs.dk
Hj.side: http://www.danbbs.dk/~stst/

Morten

Hej Steen

Ja! jeg har set i både Olai Ovenstad og Hirsch militærbiografier (jeg har købt en kopi af det færdige værk) men der står desværre intet om Anthonys  familiemæssige forhold.
Jeg har tidligere rejst det samme spørgsmål på det Norske Forum under Digitalarkivet, men uden gevinst.

Der er en del, især nordmænd, der har Anthony Coucheron i deres stamtræ, og de fleste har den samme teori om hvor han er født, viet, begravet og hvem hans forældre er. Jeg har spurgt flere hvad deres kilder (dokumentation) er men det kan jeg ikke rigtigt få svar på.
Mange henviser til den samme hjemmeside. http://www.aros-innovation.dk/Stam/stam-2012-Opdelt/Thora/specielt/ane1788/ane1788spec.php
Denne side har jeg kontaktet, dog uden at få svar.