Søgning af børn født på Fødselsstiftelsen 1786-1788

Startet af Margit Rannes, 15 Apr 2020 - 13:30

Forrige emne - Næste emne

Margit Rannes

Jeg søger 2 sønner til min tip-tip-oldemor og har måske fundet dem, men hvordan bliver jeg sikker på, at det er de rigtige?.
Begge født på Den Kgl. Fødselsstiftelse. Jeg har fundet oplysninger i Protokol overkasse børn og Protokol over de på landet udbragte børn.
Barnet fra 1786: Michel har nr. 310, og moderen no. 738. Han er udbragt den 19. dec. På landet.
Der er to fra 1786 med det rigtige fornavn Jacob. Ved den ene har både barn og mor nr. 312. født 10. juli og udbragt den 23. juni. På landet.
Den anden har no. 410 og moderen nr. 403. Født den 2. august og udbragt den 12. august.
Hvor finder jeg hvem der er moderen - hvor og hvordan er de registreret?
Venlig hilsen
Margit Rannes.

Eva Morfiadakis


Min tipoldemor föddes på Stiftelsen 1801. Hennes mor var hemlig.

När jag var på Rigsarkivet för att söka i Fødelsestiftelsens och Opfostringsstiftelsens arkiv sa arkivarien  att jag inte skulle finna den okända modern. Det finns inga dokument om de om de begärt att få vara hemliga.

Eva M
Eva M

Inger Toudal

#2
Venlig hilsen
Inger Toudal

Margit Rannes

Tak for svarene.
Jeg har været inde i alle relevante arkivalier fra Fødselsstiftelsen, men har ikke fundet et register, hvor mødrenes nummer henfører til et navn. Faktisk "ved" jeg, hvem moderen er, idet forskellige steder på nettet er anført, at de to drenge skulle være sønner af Maren Margrethe Sørensdatter, men jeg vil gerne være sikker på, at dette er rigtigt.
Venlig hilsen
Margit Rannes