Olga Christensen fødsel i København i ca.1900

Startet af Peter Bendtsen, 18 Jun 2011 - 15:57

Forrige emne - Næste emne

Peter Bendtsen

Jeg søger efter en i min slægt som er født i København omkring 1900, navnet er Olga Christensen, hendes far hed Robert Christensen og moren Anna, jeg ved at hun som lille kom til en tante Ingeborg som menes at bo på Gasværksvej nr. 7 i baggården i Kbh.Olga blev gift med en som hed Holger Frandsen, jeg ved ikke hvornår eller hvor de blev gift, håber der er en der kan hjælpe. Mvh. Peter


Peter Bendtsen

Hej Mette!
Ja det kan det måske godt være, men jeg ved det jo ikke, da jeg ikke ved den nøjagtige fødsels dato ,så det hjælper jo ikke så meget, med de oplysninger, men tak for dem. Mvh. Peter

Mette R Francke

Hei

Het Ingeborg også Christensen til etternavn ? Vet du ca Ingeborg er født ?

Ble hennes foreldre gift ?
Jeg fant en Robert Christensen født 187? gift med Anna Johanne i PGB

Mette
Mette R Francke

Peter Bendtsen

Ja Olgas forældre blev gift d. 18.-9.-1900  alle de oplysninger har jeg, men det er Olga jeg ikke kan finde , tanten Ingeborg Vilhelmine  var muligvis gift med en der hed Christian, mere ved jeg ikke. Mvh Peter

thorkild kanstrup jensen

Hvorfra ved du at olga er født omkring 1900 ???

Hvorfra ved du at hendes forældre hedder  Robert og Anna ???

Hvofra ved du at hun kom til sin tante Ingeborg på Gasværksvej ???

Hvorfra ved du at hun bliver gift med Holger ???
Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

Peter Bendtsen

Hej Thorkild!
Det er udelukkende oplysninger som jeg har fra et gammelt familiemedlem. Mvh Peter.

Anne Mortensen

Ja Olgas forældre blev gift d. 18.-9.-1900  alle de oplysninger har jeg

Den vielse har vi ikke - del din viden med os - kan give et fingerpeg hvor Olga er født - for det ved du ikke vel ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Hanne Bendtsen

Robert Christensen og Anna Johanne Frederikke er viet 19-8-1900 Citadel kirke. Deres første barn bliver født 31-10-1900, Helsingørsgade 23, en dreng Kai Niels Andreas hvor han bliver døbt ved jeg ikke. Mangler stadig at finde hvor og hvornår Olga bliver født. Ved at hun bliver gift med en Holger Fransen. Mvh Hanne.

Anette Eriksen

#9
Hej,

Her er Anna Johanne Frederikke og sønnen:

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=109049&limitstart=0

Kai Niels Andreas står i Skt. Pauls kirkebog AO 1900-1911 opslag 16.

Mange hilsner
Anette Eriksen

Anne Mortensen

Kai  Niels Andreas bliver født

København
Skt. Paul 1900-1911
opslag 16
31.10.1900
døbt 16.11.1900 af Lutzhøft i Hjemmet.
------------------
Se navnet mere tydeligt på opslag 15
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

thorkild kanstrup jensen

familien finder du i FT 1911, klerkegade 31, opslag 80 familie nr 8,Dog uden mand og olga.
Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

Peter Bendtsen

Mange tak til alle for hjælpen, mærkelig Olga ikke er at finde, hun skulle jo være i en FT. et eller andet sted, men det er lige hvor. Mvh.Peter

Eva Morfiadakis

Robert Christensen finns i FT 1921 på Holmensgade 8, opslag 45. Han står som separerat.

Om Olga är född 1900 måste hon vara född mycket tidigt på året, t ex i januari,  eftersom sonen är född 31/10 1900.

Eva M
Eva M