Restaurant / Traktørsted Skovlyst

Startet af Bjarne Larsen, 01 Nov 2019 - 22:29

Forrige emne - Næste emne

Bjarne Larsen

Jeg har et familiefoto fra omkring 1935, der viser 4 personer stående foran en restaurant/traktørsted med navnet Skovlyst. Jeg har gransket fotografier af det gamle traktørsted Skovlyst i Hareskoven, der nu huser mikrobryggeriet Skovlyst.
Men selvom man kun ser lidt af bygningen på mit familiefoto, mener jeg ikke, det kan være samme sted.
Familien boede i København, og selvom jeg ikke er sikker, gætter jeg på, at familien er på en skovtur/udflugt. Så jeg har fokuseret min søgning på København og omegn. - Måske er der en af jer derude, der kan hjælpe med at identificere stedet?
Venlig hilsen
Bjarne Larsen - Høje Taastrup

Jakob Ramlau

"Skovlyst" er et oplagt Navn til et Traktørsted i /ved en Skov. Hvis du googler Skovlyst og Frederiksværk faar du bl.a. et Postkort, der ikke er uden Lighed. Men det er ikkun et Skud fra Hoften

Bjarne Larsen

Hej Jakob.
Godt gået. - Jeg har nærstuderet postkortet og sammenlignet med mit familiefoto og mener bestemt, at det er samme sted.
arkiv.dk er der et par billeder mere; men desværre i småt format:
https://arkiv.dk/soeg?searchstring=skovlyst&valgtearkiverids=33&valgtearkiverids=5
Tak for hjælpen
Venlig hilsen
Bjarne Larsen - Høje Taastrup

Mike Lyng

Det er Frederiksværk. Skovlyst lå på Torvet. Fotografen står med ryggen mod Hotel Frederiksværk.
Slægtsnavne: Meulengracht, Spliid, Skotte (Gørløse), Veggerslev (Århus), Göring (Rendsburg), Maar (Strøby/Ørsted/Roskilde), Liungh (Præst i Ørsted), Reusler (Tyskland/Frederiksværk)

Bjarne Larsen

Venlig hilsen
Bjarne Larsen - Høje Taastrup