Tøger Hansen

Startet af Else Jensen, 05 Okt 2019 - 11:29

Forrige emne - Næste emne

Else Jensen

Hej har søgt efter denne Persons død i 4 år. er ikke kommet nærmere, er der nogen som kan hjælpe mig.?
Det handler om hvor og hvornår er Tøger hansen død?

Han var gift med Maren Olsdatter født 1761 død 1828 Ganløse. de fik 3 børn
Hans Tøgersen født 1792 Ganløse
Kirsten Tøgersdatter født 1798 Ganløse død 1865
Birthe Kirstine Tøgersdatter født 1800 Ganløse død 1882 Gørløse.

Hilsen Else Jensen

Inger Toudal

#1

Viser lige FT-1801:

Frederiksborg, Ølstykke, Ganløse, Ganløse Bye, , 43de Familie, FT-1801, A9228
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     
Tøger Hansen     54     gift      Mand      Ligeledes [Huusmand med Jord]       
Maren Olsdatter     40     gift      Hans Kone              
Hans Tøgersen     9     ugift      deres Børn              
Kirsten Tøgersdatter     3     ugift      deres Børn              
Birthe Kirstine Tøgersdatter     1     ugift      deres Børn

- og Maren Olsdatters død:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17223802#203747,38647228

Ved du, hvor datteren Birthe Kirstine bliver konfirmeret?

Hvor og i hvilke årrække har du søgt efter Tøger Hansens død?

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Else Jensen

Tusind tak for den oplysning omkring Maren Olsdatters død. Men hvad står der under Stand og Håntering? Så den Maren Olsdatter død som jeg havde fundet var forkert.

Inger Toudal

#3

Maren Ols D.  Almisselem i Ganløse.  63.

- kunne efter min mening godt være den samme Maren Olsdatter, der ses i FT-1801, Ganløse sogn, selvom alderen ikke helt stemmer overens.

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Else Jensen

Inger. Nej jeg ved ikke hvor Birthe Kirstine er konfimeret. Angående Tøger Hansens død har jeg søgt i Ganløse - Ølstykke og Gørløse efter 1801 hvor jeg sidst har set Tøger i folketællinger

Bente Wanning

Sakset ud fra dit opslag om samme på Genealogisk Forum på Facebook

https://www.facebook.com/groups/genealogiskforum/search/?query=Else%20Jensen&epa=SEARCH_BOX 


Navn: Birthe Kirstine Tøgersdatter Køn: K
Alder: 40 Civilstand: Gift
Fødested: Ganløse Sogn
Erhverv: hans Kone
Kildehenvisning: 151
Antal familier/hus: 1
Kilde: FT-1845 Husstands-/familienr: 9
Matrnr/adresse: Huus
Sogn: Jørlunde Herred: Lynge-Frederiksborg
Amt: Frederiksborg Stednavn: Skjenkelse Bye
Indtastningsnr: B8022 Løbenr.: 758
Samtlige personer i husstanden
Frederiksborg, Lynge-Frederiksborg, Jørlunde, Skjenkelse Bye, Huus, 9, FT-1845, B8022
Navn: Alder: Status: Stilling i familien: Erhverv: Fødested:
Anders Jakobsen 43 Gift Steenhugger Slangerup Sogn
Birthe Kirstine Tøgersdatter 40 Gift hans Kone Ganløse Sogn
Jakob Andersen 13 Ugift deres Søn Her i Sognet
Hans Andersen 10 Ugift deres Søn Her i Sognet
Maren Andersdatter 8 Ugift deres Datter Her i Sognet
Christen Andersen 1 Ugift deres Søn Her i Sognet 
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Else Jensen

Tak Bente. Jeg kan stadigvæk ikke finde hvor og hvornår Thøger Hansen er død. Der var en sød dame der havde fundet en Thøger i Bjerre, men ham kan det ikke være, for i folketællingen fra Bjerre, havde han kun være gift 1 gang.
Jeg har også fået af vide at den Tøger jeg søger er Bortrømte i 1802 fra Ganløse. Så det er nok meget svært at finde ham. Ved du om der er andre muligheder, hvor man kan inde afdøde?

Mike Lyng

Han har tidligere været matros. Er han bortrømt, er han måske stukket til søs
Slægtsnavne: Meulengracht, Spliid, Skotte (Gørløse), Veggerslev (Århus), Göring (Rendsburg), Maar (Strøby/Ørsted/Roskilde), Liungh (Præst i Ørsted), Reusler (Tyskland/Frederiksværk)

Else Jensen

Ja Mike. det vil jo også være en mulighed.Men hvor kan man så finde ham ?  Var der ellers ikke noget med at du i din slægt også var i familie med Tøger Hansens datter Kirsten Tøgersdatter gift med Ole Pedersen?

Mike Lyng

Jo, jeg er efterkommer af hans datter Kirsten.

Jeg har opgivet at finde hans død, fordi jeg har haft tanken, han kan være død på havet og være begravet som en unavngiven sømand.
Det er nyt for mig, at han er bortrømt senest 1802. I kommunionsbogen er Maren Olsdatter i perioden 1808-1812 kaldt Tøger Hansens hustru. Der er ikke antydning af, at Maren er alene.
Slægtsnavne: Meulengracht, Spliid, Skotte (Gørløse), Veggerslev (Århus), Göring (Rendsburg), Maar (Strøby/Ørsted/Roskilde), Liungh (Præst i Ørsted), Reusler (Tyskland/Frederiksværk)

Else Jensen

Hej Mike.

Dette er fundet.

Under Frederiksborg Amt 2 august 1802 begærede Maren Olsdatter Husmand Tøger Hansens hustru i Ganløse, sit og sin bortrømte mands Fællesbo, taget under lovlige behandling. Thøger Hansen var bortrømt og formodes ej at kommetilstede, siden han skal være en hel del penge bortskyldig til Klædekræmmer Møller på Østergade i København.

Så i kraft af at han var Matros, giver det god mening at han er taget til søs, og dermed er død der.

Mike, hvis du støder på nyt angående denne familie, høre jeg gerne fra dig.Ved du hvor og hvornår sønnen Hans Tøgersen er død ?

Hilsen Else Jensen

Mike Lyng

Tak


Jeg har lige fundet Hans Tøgersens død.

21. august 1853, Kbh. Garnison

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QS7-894S-19TD?i=81&cc=2078555
Slægtsnavne: Meulengracht, Spliid, Skotte (Gørløse), Veggerslev (Århus), Göring (Rendsburg), Maar (Strøby/Ørsted/Roskilde), Liungh (Præst i Ørsted), Reusler (Tyskland/Frederiksværk)

Else Jensen

Tak Mike. Havde du selv fundet  det jeg sendte til dig ?

Mike Lyng

Citat fra: Else Jensen [19016] Dato 06 Okt 2019 - 17:02
Tak Mike. Havde du selv fundet  det jeg sendte til dig ?
Nej, jeg så det i går på dit opslag på Facebook.
Slægtsnavne: Meulengracht, Spliid, Skotte (Gørløse), Veggerslev (Århus), Göring (Rendsburg), Maar (Strøby/Ørsted/Roskilde), Liungh (Præst i Ørsted), Reusler (Tyskland/Frederiksværk)

Else Jensen

Ja det er rigtig dejligt, at der er så mange søde personer, som er villig til at hjælpe en, når man selv er kørt fast.