Tydning af dåb i Daugård Sogn 1736-83

Startet af Helle Rossini Hansen, 10 Jun 2011 - 19:05

Forrige emne - Næste emne

Helle Rossini Hansen

Jeg er nu begyndt med min mands familie, slægten Daugaard. Jeg har fundet denne dåb, som kunne være starten til navnet Daugaard, men kunne godt bruge lidt hjælp til tydning af selv teksten.

Daugård sogn, Hatting Herred, Vejle Amt, Fødte 1736-1783, Opslag 55, aller øverst.

Dom: 5th p. Epiph. fadder ??? Peder Mortensen fra ??? søn MADS til daaben baaren af ??? datter. faddere Nils Petersen. ?? Morten, ????? Jens Larsen og

Jeg vil også gerne have bekræftet om barnets fulde navn kunne være MADS PEDERSEN DAUGAARD.

På forhånd tak for hjælpen

Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Sussi Hansen

hej
Jeg læser:

Daugaard-sogn 1756

Dom 5 Ta p. Episk førte Peder Mortensen sin (lille) søn Mads til dåben.
båren af Jens Fridrichsdatter, Faddere Niels Poulsen, J? Madsen, Christen Fridrichsens hustru,
Jens Larsen og ---?

Det sidste er desværre så uvisket at det ikke kan læse.Ved (lille) står den gamle stavemåde.
Om Barnets fulde navn kan være Mads Pedersen Daugaard er da en mulighed men det står der ikke.
Prøv om du kan finde hans konfirmation og se hvad præsten har skrevet der.

Venlig hilsen
Sussi

Helle Rossini Hansen

Tak for hjælpen Sussi,

Det vil jeg gøre, nogle af de gamle kirkebøger er så rodet, jeg arbejder iøjeblikket med Grejst Sogn, hvor han flyttede til. Man skal virkelig have tålmodighed......, men jeg vil ikke udelukke ham her endnu, jeg tror jeg er på sporet.

Mvh
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"