Bodil Kirstine Mortensens død, f. 1895 i Vejle

Startet af Mia Hansen, 05 Maj 2019 - 13:31

Forrige emne - Næste emne

Mia Hansen

Hejsa

Jeg leder efter Bodil Kirstine Mortensens død. Hun er født d. 13/9 - 1895 i Almind, Vejle.

Hun blev gift med Theodor Harald Marinus Hansen (f. 31/3 - 1894 i Odden, Nordby, Fanø - d. 24/8 - 1964 i Sankt Nicolai, Vejle) i 1913 i Taulov. Hvornår selve skilsmissen fandt sted, ved jeg desværre ikke, men i 1921 bor de ikke længere sammen, selvom de får en datter igen i 1922.

Hun har 5 børn:
1. Ejgil Tved Hansen, f. 1914 i Taulov
2. Georg Tved Hansen, f. 1915 i Mølholm
3. LillyGudrun Hansen, f. 1917 i Vejle
4. Norma Cecilie Mortensen (Hansen), f. 1922 i Sankt Nicolai, Vejle
5. Ellen Alice Mortensen, f. 1925 i Sankt Nicolai, Vejle

De 3 ældste børn har skiftevis boet hos forældrene, som var fraskilte, mens de to yngste kun har boet hos hende (Ellen er registreret som et uægte barn og uden anført barnefader).
De to yngste) (Norma og Ellen blev bortadopteret d. 8/2 - 1930 til hendes bror, Karl Georg Mortensen.

Af den nulevende familie ved af, er Bodil død i en relativ ung alder (måske også grunden til bordadoptionen af de to yngste piger), men det er simpelthen ikke lykkedes mig af finde hendes død.

Folketællinger:
1916 - Mølholm, Holmans, Vinding, Vejle
1921 - Vær, Voer, Skanderborg
1925 - Klostergade, Sankt Nicolai, Vejle

Efter folketællingen i 1925, hvor hun bor alene med alle sine 5 børn, kan jeg desværre ikke finde mere på hende, og derfor søger jeg nu hjælp til at finde hendes død.


Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Mia Hansen

Tusinde tak for hjælpen, Gitte!

Jeg har aldrig tænkt, at man kunne kigge i dødsannoncer, så jeg er helt imponeret nu. Er det sådan, at man kan finde alle dødsannoncer eller hvordan? Nu har jeg nemlig set, om jeg kunne finde nogle flere, men unden held. De står jo langt hen af vejen i orden efter dato, men alligevel kan jeg ikke finde de par stykker, som jeg nu også har ledt efter og har dato på.

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Mia Hansen

Men alle indenfor den tidsperiode, skulle meget gerne ligge der et eller andet sted?


- Jeg står nok og mangler hjælp igen på et tidspunkt, tak :)