Borgerlig vielse i Køge

Startet af Lou, 13 Feb 2019 - 18:56

Forrige emne - Næste emne

Lou

Jeg søger efter en vielse i Køge sogn. Muligvis en borgerlig vielse.

Jeg har søgt i kirkebøgerne i Sankt Nikolaj sogn, Bjæverskov sogn, Borup Sogn, Dåstrup sogn, Ejby sogn, Gadstrup sogn, Gørslev sogn, Herfølge sogn, Højelse sogn, Kimmerslev sogn, Lellinge sogn, Lidemark sogn, Nørre Dalby sogn, Rorup sogn, Syv sogn, Sædder sogn, Vollerslev sogn, Ølby sogn, Ørsted og i Ølsemagle sogn.

Det er Sigrid Pedersen/Petersen, f. d. 18. januar 1914 i Valløby og Otto Anders Peter Albertsen, f. 30. april 1915 i Aastrup. Vielsen er foregået i 1930'erne i Køge.


Lou

Ja, det tænkte jeg desværre nok. Øv øv :'( :(

Peter Kristiansen

Men har de nogen børn ? - det står ofte ved barnedåben, hvor og hvornår forældrene er gift.
M.v.h. Peter Kristiansen

Lou

Sigrid og Otto har ingen børn. Jeg har deres separationspapirer, men der står heller ikke hvor eller hvornår de er blevet gift.

Peter Kristiansen

Hvorfra ved du, at vielsen er sket i Køge ?

Bruden er født i Valløby sogn - har du set der ?
M.v.h. Peter Kristiansen

Lou

Ja, jeg har set i Valløsby. Ifølge separationspapirerne er begge fra Køge og selve separationen er foretaget i Køge af politimesteren, så en arkivar fra Rigsarkivet mente at vielsen også var foretaget i Køge.

Peter Kristiansen

Det er klart hvis bopælen er Køge, at separationen finder sted der.
Men jeg ser der ikke som nogen indikation af, at de skulle være gift der.
M.v.h. Peter Kristiansen

Lou

Jeg har også kigget i Aastrup, hvor gommen blev født og i Svendborg, hvor han boede det meste af sit liv. Uden held. Så jeg er lidt på bar bund.


Bente Wanning

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -