Udslettet fæstebrev - 1869

Startet af Erik Gregersen, 02 Jan 2019 - 16:06

Forrige emne - Næste emne

Erik Gregersen

Vedhæftet fil med et udsnit af en kilde, jeg ikke har kunnet finde tilbage til. Ak, ikke en god måde at starte et nyt forskerår i.

Jeg ville være taknemlig for hjælp til at tyde og færdiggøre vedhæftede "Udslettet Fæstebrev fra 5 maj 1869"

Den 5 Mai 1869

N.R. 77

Fæstebrev af 31 Decbr. 1829, thingl. 13 Januar 1830 (D Fol. 437) for Jens Jeppesen paa en Gaard i Vallensved
under(?) Harrested Gods er indeholt(?) følgende(?) Paategning ,             ,  Xxxx jeg til mit Herskabs
før Xxxxxx har afstaaet den mig herved xxxxx Gaard afleverer jeg hvad xxxxxxxxxxx
xxxx, som ikke længere Xxxxx nogen Ret for mig.          p.t. Saltø d. 3 Mai 1869.

Karen Kathrine Hansdatter    Som Lavværge: Hans Hansen   Til Vitterlighed

Setbel.(?) Hans Hans.   Xxxxxxx Paategning af 3 Mai 1869 læst under Øster
Flakkebjerg Herredsret d. 5 Mai og indført i Skjøde -og Pantebogen litr. P. fol. 126.  Amund(?)

Bedste hilsner og godt nyt år,
Erik Gregersen

Ole Westermann

Det gik alligevel - det meste:

Den 5 Mai 1869
N.R. 77
Fæstebrev af 31 Decbr. 1829, thingl. 13 Januar 1830 (D Fol. 437) for Jens Jeppesen paa en Gaard i Vallensved
under Harrested Gods er meddeelt saalydende Paategning:             Efterat jeg til mit Herskabs
fri Disposition har afstaaet den mig herved tilfæstede Gaard afleverer jeg herved nærværende Fæste-
brev, som ikke længere stifter nogen Ret for mig.          p.t. Saltø d. 3 Mai 1869.
Karen Kathrine Hansdatter        Som Lavværge:    Hans Hansen                            Til Vitterlighed
    Sebbelev, Hans Hans.                          Fæste....ens Paategning af 3 Mai 1869 læst inden Øster
Flakkebjerg Herredsret d. 5 s. M. og indført i Skjøde -og Pantebogen litr. P. fol. 126.        Arnesen.

mvh og godt nytår
Ole

Erik Gregersen

Hej Ole,

Det gik flot og mange tak for det.

Bedste hilsner,
Erik