Borgerlig vielse 1921 på mikrofilm Rigsarkivet

Startet af Ann-Brith Blomberg, 04 Aug 2018 - 13:22

Forrige emne - Næste emne

Ann-Brith Blomberg


Hej

Jeg søger en venlig sjæl, som vil tjekke en borgerlig vielse på Fredriksberg Rådhus 1921.

Jeg har bestilt mikrofilmen igennem Daisy, og vil give besked når den er klar.

Det drejer sig om parret Christian Axel Emil Ahrentzen og Sigrid Marie Nielsen, de skal være viet mellem Feb. og Nov 1921.

På forhånd tak :-)

mvh

Ann-Brith Blomberg

John Damm Sørensen

Hej,

Jeg kan godt se efter parret, men jeg får næppe lov til at se arkivalier, som du har bestilt. Giv mig oplysningerne, så jeg selv kan bestille. Husk at annullere din egen bestilling.

Hilsen
JOhn

Ann-Brith Blomberg



Tusinde tak for dit tilbud, det lyder godt.

Jeg har før haft andre til at kigge for mig og hvor jeg har bestilt arkivalier, men det har været protokoller. Nu er det film så er kravene måske anderledes.


Jeg har slettet min bestilling.

Herunder er den film der skal bruges, jeg håber de er i den men ingen garanti.

Nr.   Arkivalier   Reserveret   Status   Kønr.   Læsesal   Ønsket dato   Afslut bestilling
680435   Frederiksberg Birk: Ægteskabsbog (duplikat) for Frederiksberg Kommune (1890-1970) Mikrofiche-05: 1890 - 1922 mm.   

mvh

Ann-Brith




John Damm Sørensen

Jeg har bestilt filmen. Den findes også i arkiverne hos FamilySearch, hvor jeg har anmodet om digitalisering af filmene.

Hold øje med dette link for at se, hvornår filmen er klar.
https://www.familysearch.org/search/catalog/656279?availability=Family%20History%20Library

Hilsen
John

Ann-Brith Blomberg



Tusinde tak, jeg skal nok holde øje med linket.

Spændende om de er der, krydser fingre.


Hilsen

Ann-Brith

John Damm Sørensen

Hej,

Jeg var på Rigsarkivet i dag, og jeg fandt ikke vielsen på Frederiksberg.
Hvor stammer oplysningerne om vielsen fra?

Mikrofilmen stod i øvrigt fremme til fri afbenyttelse, og det fremgik også, at originalerne findes på Frederiksberg Stadsarkiv, hvor man også må kunne se dem.

Hilsen
John

Ann-Brith Blomberg


Hej John

Tusinde tak for at du kiggede efter for mig. Jeg bor i Skanderborg og er dårlig gående derfor spurgte jeg om hjælp.

Ifølge Politiets mandtal står hun som hustru 1/11 1921, de bor Humblebækgade. https://www.kbharkiv.dk/kildeviser/#!?collection=2&item=4581708

Maj 1921 bor Christian Axel Emil Ahrentzen, Kastanievej 14, Frederiksberg, han står på tillægslisten

Maj 1921 Bor Sigrid Marie Nielsen Skyttegade, her står hun  som fraværende

Maj 1921 er hun hos broderen Niels Peter Nielsen, bager i Ledøje, hun er ikke ansat der.

Udfra det regnede jeg med at de måtte være gift mellem maj og november.

Sigrid Marie er født i Værløse Sogn, familien flyttede til Farum og i 1905 flyttede de til Måløv.

Jeg har fået tip om at både han og hende er at finde i mediastream, i 1942 og 1955 men jeg har ikke adgang, så her skal jeg på statsbiblioteket i Århus.

Frederiksberg Rådhus var det eneste jeg ikke har tjekket. Derfor prøvede jeg at søge hjælp og håbede de var der.

Alle de her steder nedenunder har jeg tjekket mere end 1 gang, uden resultat.

Københavns Rådhus, Værløse Sogn, Måløv Sogn, Ledøje Sogn, Smørum Sogn, Sct. Stefans Sogn, Anna Sogn, Mariendal Sogn, Næstved: Sct. Morten og Sct. Peder sogne.

De har ingen børn sammen så jeg ad den vej kunne få foræret hvor de blev gift, desværre.

Endnu en gang tak for hjælpen :-)

Input modtages gerne, eller hvis der skulle sidde nogen med kendskab til hans familien, hans far var urmager i Næstved Edvard Ahrentsen.

Hilsen

Ann-Brith

John Damm Sørensen

Hej Ann-Brith,

Du har ret i din antagelse af, at parret er viet i 1921. Det fremgår af FT1930 for Munkensvej 1, hvor parret også bor i 1941.
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=103889#103889,16410588

KRAK 1941.
https://user-9y8ca5x.cld.bz/Kraks-Vejviser-1941-gaderegister-ny-udgave#355/z

Hilsen
John


Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal



Ann-Brith Blomberg


Hej Inger og John :-)

Tusinde tak for jeres hjælp, lige de 2 FT havde jeg så ikke, for så havde jeg jo haft datoen. Brorson sogn var ikke i mine tanker. Jeg var faktisk sikker på at de var gift på rådhuset.

Nu kan jeg så få det skrevet ind, og så må jeg afsted til Århus når det bliver lidt køligere i vejret. Der er både en vielse og 2 nekrologer at kigge efter.


Hilsen

Ann-Brith