Oluf Jensen Blochs fødsel og herkomst er en gåde!

Startet af lis teilmann, 27 Jun 2018 - 09:50

Forrige emne - Næste emne

lis teilmann

Jeg leder med lys og lygte efter Jens Olufsen Blochs fødsel/herkomst.

Jeg ved følgende om ham:

Han var skomager og levede i Thisted.

Han blev gift:

Med Maren Jensdatter Dahl i 1741,  Thisted-amt-Hundborg-Thisted-1698-1764-FVD-(EM)-opslag-147

Med Kirsten Simonsdatter i 1757,    Thisted-amt-Hundborg-Thisted-1698-1764-FVD-(EM)-opslag-151

Han fik indimellem et barn  i 1756 (Hans) med Inger Hansdatter.

Han fik ca. 11 børn med sine hustruer. ( dem har jeg fundet i kirkebogen)

Han døde  i 1776, angiveligt 66 år gammel.  Thisted-amt-Hundborg-Thisted-1765-1807-FKVD-(EM)-opslag-312

(Begge hustruer har jeg også fundet begravelsesindførelser på.)

Jeg har søgt i Thisted sogn og nærmeste omliggende sogne, uden held, mon nogen har en ide..et forslag?

Jeg har ikke kunnet finde et skifte, lægdsruller er også ude af betragtning og han er heller ikke at finde under borgerskaber.

Desuden mangler jeg at finde endnu en ting:

Sønnen Søren Olufsen Blochs anden hustru Karen Pedersdatter Gade bliver enke allerede i 1825, men hvornår dør hun selv?

Jeg har hende sidste gang i FT 1840, i 1845 er hun ikke at finde, men jeg har heller ikke fundet nogen begravelse.

Hvor blev hun mon af?

Jeg håber nogen kan hjælpe, jeg synes, jeg har ledt grundigt, men åbenbart ikke grundigt nok.

Med venlig hilsen

Lis




Arne Lago von Kappelgaard

Hej Lis Teilmann!
Jeg syntes at du burde gennemgå Aage Brask bog "Niels Bloch i Rold og hans nærmeste slægt - En gammel jydsk selvejer-og herredsfogedslægt," (1947 på Munkgaards Forlag, 203 sider).

MVH

Arne Lago von Kappelgaard

lis teilmann

Hej Arne
Jeg har ledt og søgt i omtalte bog, men har ikke fundet en Jens, der kunne være far til Oluf.
Mvh Lis.

Arne Lago von Kappelgaard

Hej Lis Teilmann!
Jeg vil ikke afvise, at jeg måske er lidt langsomt opfattende.

Du skriver: "Jeg har ledt og søgt i omtalte bog, men har ikke fundet en Jens, der kunne være far til Oluf".

Jens Olufsøn Bloch (f.ca.1710, d.1776, skomager i Thisted), er født ca.1710, og søn af  en Oluf ? Bloch, vel født ca.1685.

Nogle gange er man nød til at tage en pause fra "lortet", og så  senere opsummere, hvad ved jeg, er alle muligheder udtømt.

Med genealogisk hilsen

Arne Lago von Kappelgaard



lis teilmann

#4
Ja jeg har selv lavet uorden i det..det kommer der af at sidde for længe med det.
Som overskriften også siger, så leder jeg efter Oluf Jensen Blochs fødsel, hans far må jo hedde Jens...
At overskriften passer og så lige lidt længere nede er det omvendt...det tyder på, at jeg som du siger må have en pause!
Mvh Lis

lis teilmann

   
   
Oluf Jensen Blochs fødsel og herkomst er en gåde!
« Dato: 27 Jun 2018 - 09:50 »

Som nogen måske har bemærket, har jeg fået byttet rundt på navnene, det kommer der af at sidde meget længe med noget!

Nedenstående er til gengæld rigtigt.

Jeg leder med lys og lygte efter Oluf Jensen Blochs fødsel/herkomst.

Jeg ved følgende om ham:

Han var skomager og levede i Thisted.

Han blev gift:

Med Maren Jensdatter Dahl i 1741,  Thisted-amt-Hundborg-Thisted-1698-1764-FVD-(EM)-opslag-147

Med Kirsten Simonsdatter i 1757,    Thisted-amt-Hundborg-Thisted-1698-1764-FVD-(EM)-opslag-151

Han fik indimellem et barn  i 1756 (Hans) med Inger Hansdatter.

Han fik ca. 11 børn med sine hustruer. ( dem har jeg fundet i kirkebogen)

Han døde  i 1776, angiveligt 66 år gammel.  Thisted-amt-Hundborg-Thisted-1765-1807-FKVD-(EM)-opslag-312

(Begge hustruer har jeg også fundet begravelsesindførelser på.)

Jeg har søgt i Thisted sogn og nærmeste omliggende sogne, uden held, mon nogen har en ide..et forslag?

Jeg har ikke kunnet finde et skifte, lægdsruller er også ude af betragtning og han er heller ikke at finde under borgerskaber.

Desuden mangler jeg at finde endnu en ting:

Sønnen Søren Olufsen Blochs anden hustru Karen Pedersdatter Gade bliver enke allerede i 1825, men hvornår dør hun selv?

Jeg har hende sidste gang i FT 1840, i 1845 er hun ikke at finde, men jeg har heller ikke fundet nogen begravelse.

Hvor blev hun mon af?

Jeg håber nogen kan hjælpe, jeg synes, jeg har ledt grundigt, men åbenbart ikke grundigt nok.

Med venlig hilsen

Lis