Ida Christensen død 1871 i Kbh.

Startet af Lene Søgaard Pedersen, 13 Apr 2018 - 10:17

Forrige emne - Næste emne

Lene Søgaard Pedersen

Er der nogen mulighed for at finde ud af hvor i Kbh. og af hvad Ida dør.
Hun føder et barn i 1869 og bliver ikke intro. så jeg tænker hun må være blevet syg i forbindelse med fødslen og indlagt et sted i Kbh.

Død 26-04-1871: Ida Christensen dør d. 26-04-1871 i København, 21 år gl., og bliver begravet d. 12-05-1871 på Ringsted kirkegård.
Gårdmand Anders Jensens hustru i Aasø, Glumsø sogn. Skifterettens og Doctorattester er forevist fra Kjøbenhavn

Kilde: Sorø amt, Ringsted landsogn, KB-HM opslag 288, nr. 3. Ringsted landsogn
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=205361&side=288

FAKTA om Ida:
Ida Christensen, f. 11-03-1850 i Havbyrd, Ringsted landsogn og døbt 02-06-1850 i Ringsted kirke - datter af gårdmand Christen Olsen og hustru Ane Olsdatter i Havbyrd. Kilde: Hendes konfirmation i 1864 i Ringsted kirke. KB-opslag 161, nr. 4. Ringsted landsogn
Gift 23-05-1868: Ungkarl, gårdmand Anders Jensen, 24 år gl., af Glumsø sogn, gifter sig 23-05-1868 i Ringsted kirke med pigen Ida Christensen, 18 år gl., Havbyrd (Ringsted landsogn). Forlovere: Gårdmand Christen Olsen, Havbyrd (brudens far) og gårdmand Christen Jensen af Aasø. Kilde: KB-opslag 29, nr. 3. Ringsted landsogn
Død 26-04-1871: Ida Christensen dør 26-04-1871 i København, 23 år gl., og bliver begravet 12-05-1871 på Ringsted kirkegård. Gårdmand Anders Jensens hustru i Aasø, Glumsø sogn. Kilde: KB-opslag 288, nr. 3. Ringsted landsogn
Søn: Ole Frederik Jensen, f. 02-03-1869 i Åsø by, Glumsø sogn og døbt 07-04-1869 i Glumsø kirke - søn af gårdmand Anders Jensen og hustru Ida Christensen, 19 år gl., af Aasø. Faddere: Pigen Maren Kirstine Christensen af Havbyrd, Ringsted landsogn. Pigen Ane Margrethe Johansen af Sandby. Gårdmand Christen Olsen af Havbyrd (barnets morfar). Gårdmand Christen Jensen og smed Christen Jensen - begge af Aasø. Anm.: Moderen ikke introduceret. Kilde: KB-opslag 25, nr. 3. Glumsø sogn

Venlig hilsen Lene

Gitte Johansen

#1
Burde være Trinitatis, men kan ikke finde hende.

nr. 618

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17056262#136590,34183143

Jeg tror ikke, hun er skrevet i bogen. Hun var kun på midlertidigt ophold, og så er det altså den 6. april, hun dør.

Der burde så stå et 0 ved hende i Ringsted.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Lene Søgaard Pedersen

Hej Gitte

Tusind tak, der havde jeg ikke tænkt på at lede, jeg var inde på at hun måtte være død på et hospital eller plejested, mærkeligt at det ikke står i Trinitatis kirkebog. Også tak for FT.

Venlig hilsen Lene

Lene Søgaard Pedersen

Hej Gitte

Tror du man kan finde "doctorattesten" ? eller på anden måde finde ud af hvad hun døde af.

Venlig hilsen Lene

Gitte Johansen

Det ved jeg ikke, Lene.

Jeg tror dig ikke, de er online.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Lene Søgaard Pedersen

Tak for svar, ja, det bliver nok svært, jeg er også bare nysgerrig, for hele sagen er lidt mystisk, hun er gift og bor i Aasø, Glumsø sogn, Præstø amt og har et barn på 1 år, men hun bliver ikke begravet der, ikke engang indført i kirkebogen i Glumsø, men begravet i Ringsted, Sorø amt og det er hendes moder som henter hendes bagage i Kbh. og hurtigt efter hendes død gifter manden sig med hendes søster.  ???
Men det er nok ikke alt man skal vide.
Venlig hilsen Lene