Ibsens pensionat - Vendersgade 23, København

Startet af Christina Raahauge Sandersen, 12 Apr 2018 - 22:01

Forrige emne - Næste emne

Christina Raahauge Sandersen

Jeg søger folk der boede på Pensionat i Vendersgade 23, 4. sal i København i perioden 1940-55.
Min oldemor Jensine Ibsen havde pensionatet, der fra 1950 skiftede navn til Hotel Garnis. Det hedder i dag Ibsens hotel efter hende.

Hendes søn, min morfar havde ingen kontakt til hende og derfor er jeg interesseret i folk, der har boet der og evt. kender noget til hende, har billeder af hende eller stedet. Eller efterkommere heraf.
Send gerne en privat besked eller mail til christinasandersen@gmail.com.

Det er ikke helt en ane efterlysning, men dog oplysninger om en ane, det jeg håber det er ok, ellers sig til. Og giv gerne bud på hvor jeg kan lave en sådan efterlysning.

Mvh
Christina

Towle

Har du prøvet at henvende dig til hotellet? Det er blevet renoveret flere gange og har haft forskellige ejere, men måske har de ladet nogle gamle fotos hænge på væggene.

http://www.arthurhotels.dk/dk/ibsens-hotel/
ibsens@arthurhotels.dk

Christina Raahauge Sandersen

Ja jeg har været forbi. Der hænger ingen gamle fotos på væggene.
Men jeg har en aftale med dem næste uge, hvor min mor og jeg skal ind og snakke med dem. Forhåbentligt har de lidt, men jeg tænkte også at evt. beboere fra den gang kunne have noget.

Christina Raahauge Sandersen

Jeg kan tilføje, at jeg også har søgt i Mediestream fra det kgl. bibliotek, dvs. alle tilgængelige aviser.
Men jeg kun fundet små notitser omkring værelser til leje, og så da Jensine sælger hotellet i 1954.
Hvis andre kan/har fundet mere er det dog meget velkomment.