fFamilien Høpfner fra Ekhorst ved Lybæk flytter til Mariager før 1860?

Startet af Ole Knudsen, 10 Apr 2018 - 16:06

Forrige emne - Næste emne

Ole Knudsen

Hej!

Mine oldeforældre ses her i FT 1860 i Mariager landsogn boende i landsbyer Alstrup.

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=9239#9239,224100

Jeg har ikke kunnet finde dem i tidligere FT, men de må være kommet til Danmark mellem
1854 og 1858 hvis man ser hvor og hvornår de to sidste børn er født.

Kan man finde noget der viser hvornår de er indrejst i Danmark ?
og findes der mulighed for på nettet at søge noget om familiens forhold i byen Ekhorst ?

Med venlig hilsen
Ole Knudsen.
medl: no:17572.

Inger Toudal


Randers, Onsild, Mariager Landsogn, Hou Skoledistrikt, Alstrup, Et Hus, 85 - F2, FT-1860, D6705
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Hans Ferdinand Høppner     29     Gift      Husfader. Inderste. Stenhugger            Hekholm ved Lübeck 
Elise Lovise Fich     33     Gift      Hans Kone            Ekkers, Lübeck 
Henrik Høppner     7     Ugift      Deres Barn            Hekholm Ved Lübeck 
Hans Ferdinand Høppner     6     Ugift      Deres Barn            Hekholm Ved Lübeck 
Lorine Marie Høppner     2     Ugift      Deres Barn            Mariager 

Heinrich Friederich, kaldet Høpfner, bliver konfirmeret 1866 i Mariager:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17125144#166647,27983496 - øverst

- han er født/døbt i Eckhorst 10. jan. 1852. Vaccineret 3. juli 1856 i ?? i Holsten.

Venlig hilsen 
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Mette R Francke

Hei

Hans Hinrich Ferdinand Höppner

FamilySearch familietre
Født:   22. nov 1830 - Groß Steinrader Heckkaten, Stockelsdorf, Ostholstein, Schleswig-Holstein, Deutschland
Foreldre:   Hans Matthias Höppner, Catharina Margaretha Höppner (født Ladewig)
Kone:   Elisabeth Catharina Höppner (født Fick)
Søsken:   Anna Dorothea Wilhelmine Böttger (Boitier) (født Höppner), Christoph Friedrich Christian Höppner, Johann Heinrich Christian Höppner, August Friedrich Höppner, Asmus Hinrich August Höppner, Marcus Nicolaus Friedrich Höppner, Sophia Dorothea Höppner, og navnet til en eller flere bror

mvh
Mette
Mette R Francke

thorkild kanstrup jensen

Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

thorkild kanstrup jensen

Elise 1880


Randers, Onsild, Mariager Landsogn, Alstrup Mariager Landsogn, et Hus, 15, FT-1880, C6275

Navn:  Alder:  Status:  Stilling i familien:  Erhverv:  Fødested:
Søren Rasmussen   63   Gift   Husfader, Dagleier i Agerbruget      Hou Mariager Sogn   
Vilhelmine Serbine Katrine Pederen   61   Gift   Hans Hustru      Tønder   
Elise Louise Katrine Høbner   55   Enke   Husmoder, leve af forskelligt Arbeide      Ekarb Ve Lybæk ??   
Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

Inger Toudal


Ane Marie Laurine Høppner blev født 27. feb. 1858 på Mariager Mark:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17125144#166645,27983141 - nederst

Henrik Frederik Ferdinand Høpfner døde 9. feb. 1862, 8 år gammel:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17125144#166645,27983248 - nr. 4

Kan ikke umiddelbart finde familien i tilgangslisten for Mariager sogn, men 1857 er vel et ganske godt gæt?
Baseret på den ældste søns vaccination 3. juli 1856 i Holsten og datterens fødsel 27. feb. 1858 i Mariager sogn.

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Ole Knudsen

Hej  ! Inger- Mette og Thorkild!
Tusind tak for jeres indsats!

Til Thorkild: Jeg havde dine oplysninger i forvejen, men tak alligevel.

Til Inger: Også dine havde jeg, men du præsicerer familiens ankomst til
Kongeriget til 1857. Nogen dokumentation kan vel ikke findes al den stund at 
en rejse fra Hekholm i Slesvig før krigen i 1864 ,vel ikke  dengang var anderledes end en
rejse fra Ålborg til Randers ville være i dag?

Til Mette: Dine oplysninger fundet på "Family Search" er helt nye for mig og giver
jo oplysninger om en ane og familie en generation længere tilbage, som nu vil blive indføjet
i min mors slægtstræ. Hendes far, og dermed min morfar var; Rudolf Christian Høpfner
* 23/3.1864 i Mariager, Alstrup,og døde 20/12. 1953i København, Utterslev.

Endnu engang tak!

Med venlig hilsen.
Ole
medl. 17572.