Død på Frederiksberg 1963/64

Startet af Christina Raahauge Sandersen, 02 Apr 2018 - 22:01

Forrige emne - Næste emne

Christina Raahauge Sandersen

Ok. Siden I kan finde alt herinde, er her endnu en udfordring. *S*

Min oldemor Jensine boede på Mariendalsvej 20, Frederiksberg. Vi ved at hun døde i 1963 eller 64, da min morfar arvede hendes hus.
Hun står også i Kraks gaderegister som ejer frem til 1963.

Men jeg kan simpelthen ikke finde hende i kirkebogen under døde?!
Burde hun ikke stå i den kirkebog, hvor hun bor ved hendes død?

Jeg har kigget både i Mariendal og Solbjerg sogn, samt hvor hun er født, men kan ikke finde hende.
Jeg har tænkt at prøve at finde nogle papirer vedr. skiftet eller i gravstedsprotekoller, men så vidt jeg har kunne læse mig til, findes det kun fysisk. Så så langt er jeg ikke noget endnu.

Hendes navn er Jensine Hilsmar Ibsen født Byrgensen.
Hun er født d. 18. november 1890 i Svingelbjerg, Vester Bølle sogn, Herred: Rinds, Amt: Viborg.

Er der nogen der har et godt trick til at finde hende?

Stina Kirkegaard Hansen

Jeg har tjekket Politikens e-arkiv.
Fru Jensine Ibsen f. Byrgesen står under Dødsfald på Frederiksberg i avisen d. 31. maj 1963, så hun er sandsynligvis død i op til en uges tid før det.
Venlig hilsen
Stina

Christina Raahauge Sandersen

Tak for det! Det bekræfter jo det jeg ved.
Har du et link, til der hvor du har fundet det? Eller et billede af det? Det ville jeg blive meget glad for.

Christina Raahauge Sandersen

#3
Jeg har selv abonnement på Politiken, og har nu fundet aviserne og hvor jeg søger. :-)

For hende dog ikke op umiddelbart, kan du huske hvad du søgte på? Eller har du nogen gode søgefif.
Hun åbnede nemlig også hotel Garnis i 1950, der i dag hedder Ibsens hotel. Og det kunne være sjovt at se om jeg også kunne finde noget på det. :-)

Stina Kirkegaard Hansen

Det kommer nok an på, hvilket abonnement du har, men måske kan du bruge dette link:
http://eavis.politiken.dk/?int_source=header&int_medium=internal&int_campaign=subscribe&int_content=eavis

Åbn menuen i højre side. Her kan du gå ind og vælge den specifikke avis fra d. 31. maj 1963
Søgemaskinen på Politiken er dog ikke lige så god som Mediestreams. Derfor søgte jeg på "Jensine Ibsen" på Mediestream og fandt et hit på d. 31. maj 1963 i Berlingske, hvorefter jeg tjekkede Politiken samme dato.

Venlig hilsen
Stina

Christina Raahauge Sandersen

Ok, 1000 tak for svar.
Det svarer vist også lidt på ovenstående spørgsmål. Jeg må sætte en dag af og tage på biblioteket. :-)

Men det er fedt, at man kan finde alle de oplysninger.