Tilgangsrullen 1914 Thyborøn sogn Thisted Amt 5. udskrivingskreds

Startet af Kirsten Ørum, 11 Feb 2018 - 15:03

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Ørum

Hej

Personen er født 1896 i Thyborøn sogn og skal indskrives i 1914.

Thyborøn ligger i 5. udskrivningskreds, men hvilket lægdsnr. har Thyborøn?

Mvh
Kirsten Ørum

Kate Nielsen

Hej Kirsten

Prøv Agger = 5. udskr. lægd 233
(det er det sogn, som Thyborøn er udskilt fra ifølge korttilkirken.dk)

Med venlig hilsen
Kate Nielsen

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Kirsten Ørum

Det tror jeg meget på.

Efter hvad jeg har kunne læse mig til - eller måske rettere knapt forstå - så har Thyborøn ikke eget lægd.

Jeg prøver - tusind tak til jer begge.

Kirsten

Gitte Johansen

#4
Har du trykket på det link, jeg har sat ind.

Nr. 9 Einar Hviid. Født i Thyborøn

her som nr. 13


https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?epid=16480946#20082,1724168

I Harboøre

Kunne da være ham :D
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Kirsten Ørum

Hej

Det var lige akkurat det opslag fra Agger, som jeg sku' bruge.

Mange tak
Kirsten

Kirsten Ørum

Hej Gitte

Ja for pokker ... for mig ser det ud om, han er  flyttet til et andet sted...

mvh
Kirsten

Gitte Johansen

#7
Er også i den omskrevne

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?epid=16480946#17024,654872

Ikke mødt. Ikke været soldat.

§ 13.
   Den, som i Fredstid uden lovligt Forfald udebliver fra den Session, for hvilken han i Henhold til §§ 10, Nr. 1-6, og 12 er pligtig at fremstille sig, straffes med Bøder fra 10 Kr. til 400 Kr.
   Udebliver han anden Gang eller oftere uden lovligt Forfald fra Sessionen, straffes han med Fængsel, ligesom han taber den ved denne Lovs § 14 hjemlede Ret til at få Udsættelse på en senere Session. Dog kunne også i dette Tilfælde under formildende Omstændigheder Bøder fra 40 Kr. til 400 Kr. ikendes, navnlig når det af den pågældendes Legemsbeskaffenhed klart fremgår, at han er uskikket til al Krigstjeneste, eller han ved en forud for Dommens Afsigelse gående Sessionsbehandling er bleven fundet tjenstudygtig .
   Når nogen tre Gange uden lovligt Forfald er udebleven fra Sessionen, kan derhos, når han træffes og af Udskrivningschefen skønnes tjenstdygtig, straks eller senere efter sin Brugbarhed afgives til Tjeneste ved Hæren eller Søværnet .
   Den, som i Krigstid uden lovligt Forfald udebliver fra den Session, for hvilken han er pligtig at fremstille sig, straffes med Fængsel. Han kan, såfremt han af Udskrivningschefen skønnes tjenstdygtig, straks eller senere efter sin Brugbarhed afgives til Tjeneste ved Hæren eller Søværnet.
   Værnepligtige, der ikke efterkomme den dem i Henhold til § 10, Nr. 7, givne Tilsigelse til Møde for Sessionen, straffes med Bøder. fra 4 Kr. til 40 Kr.
   Vedtegninger om Behandling efter denne Paragraf bortfalde, når lovligt Forfald senere godtgøres for Sessionen eller, for søfarende værnepligtiges Vedkommende, for Udskrivnings-chefen.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Kirsten Ørum

Hej Gitte

Det passer meget godt med, at jeg mener, den unge mand er emigreret til USA - det er dog ikke verificeret endnu. Men han har ikke været til at støve op i området.


Så det er måske den vej, der skal ledes efter ham.

Mange tak Gitte.

mvh
Kirsten