hvor er Jens Jørgensen i Søndersted død?

Startet af Sanne Dalbjerg Møller, 22 Apr 2011 - 19:58

Forrige emne - Næste emne

Sanne Dalbjerg Møller

Hej

Jeg leder efter Jens Jørgensens død.

Det jeg ved er at han er født i Undløse sogn den 7 maj 1837 og han blev viet til Karen Kirstine Svendsdatter i Mørkøv sogn den 23 feb 1861(Mørkøv 1848-1870 opslag 122 nr 1)

De boede i Søndersted hvor deres børn er født og hvor Karen Kirstine også dør 13 marts 1893, 55 år gamle (Søndersted 1892-1912 opslag 212 nr 5)

Jeg har fundet ham i Folketælling på AO Søndersted, Merløse, Holbæk FT 1901, men så er han væk.
Har kigget i Søndersted kirkebog 1892-1912 og 1913-1937 efter hans død, men fandt ham ikke.

Hvor er han blevet af?

med venlig hilsen
Sanne Møller

Hans Poulsen



Hej Sanne

"Jeg har fundet ham i Folketælling på AO Søndersted, Merløse, Holbæk FT 1901, men så er han væk".

Der er 415 opslag.

Tør du afsløre opslagsnummeret?

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Sanne Dalbjerg Møller

Hej Hans

uphs, stor fejl at jeg glemte det men selvfølig vil jeg afsløre det.
Det er Søndersted FT 1901, Merløse, Holbæk opslag 46 på AO.

Venlig hilsen

Sanne

Hans Poulsen



Hej Sanne

- Prøv kirkebogen fra det sogn, hvor ægtefællen blev  begravet 1893, én gang til. Nemt at løbe dødsfald igennem for 15-20 år.

- Jeg tager det for givet, at du har forsøgt AO folketællingerne for 1906 og 1911 - og det ville være et nummer for drøjt at skulle gøre det én gang til

- Ved ft. 1901 er Jens 64 år gammel. Nyt ægteskab med flytning til andet sogn?

- Ved ft. 1901 er han aftægtsmand  og har otte voksne børn? Gået på åremåls-omgang hos dem?

[Lidt overraskende for mig i hvert fald, at en 64-årig i 1901 kunne få alderdomsunderstøttelse. Jeg ville have gættet på minimum 70 år]

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Sanne Dalbjerg Møller

Hej Hans

undskyld, at jeg først svar tilbage nu, men man har ikke lyst til så meget når man blive ramt af feber og det eneste man har lyst til er sin seng.

tak for forslagene, jeg vil prøver at se på dem du gav og håber at det lykkes for mig at finde ham.

med venlig hilsen

Sanne