Voigt. Assistens kirkegård.

Startet af Michael Wilhelmsson, 30 Aug 2017 - 08:29

Forrige emne - Næste emne

Michael Wilhelmsson

Hvor kan jeg finde mer om C Voigt. Søde 1819 den 16 oktober. Jeg kan se ham  I Registre til begravelsesprotokoller fra Assistens kirkegård. 1805 - 1860. Side 338. Nummer 16240.

Henrik Brandt

Hej

Når du har fundet ham i registret, kan han også findes i selve begravelsesprotokollen under nr. 16240:

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=79167#79167,13548716

Han er begravet fra Frederiks Hospital, så han står nok i hospitalets kirkebog.

Michael Wilhelmsson

Mange tak. Jeg fant ham der. Men desværre inget om hvor ham kommer fra ( født ).

Helmer Christiansen

I Kraks Vejviser, årgangen for 1817 og 1818, er der 4 personer med efternavnet Voigt. https://user-9y8ca5x.cld.bz/kraks-vejviser-1817-og-1818/403#zoom=z

Side 401
Voigt, D., Smedemester, gamle Kongevei 87 Litra A
Voigt, J.C., Kleinsmed, st. Kongensgade 56
Voigt, C.O., Secretair, Laxegaden 214
Side 402
Voigt, W.C., Capitain ved Kongens Regiment, Overgaden oven Vandet 176
Helmer Christiansen
2000 F

Michael Wilhelmsson

Han var murersvend og navnet er Carl Gottfried Voigt.


Aase Madsen


Hvis jeg skriver hvis din Christian Voigt er i slægt med Jørgen Voigt der d. 7. sept. 1773 i Nikolaj Kirke får et barn døbt. Jørgen Voigt bor i Lille Færgestræde der forsvinder efter branden i 1795.

Jørgen Voigt´s hustru optræder som fadder d. 23. dec. 1774 i Frederiksberg kirkebog, til Christian Voigts barn.

Jørgen Voigt kan du så lede efter i de sager der vedrører branden eller i de gamle kvartersbøger (Stranden) af Ramsing.



1. Branden 1795 1795-1799
Branden begyndte ved Gammelholm den 5. juni 1795 og blev slukket den 7. juni. Øster, Nørre, Vester, Snarrens og Strand kvarterer havde lidt store skader i alt 941 huse, og de mange brandlidte måtte søge ly i telte opstillet på blandt andet N� (Rådstueskriverens kontors arkiv)    


2. Byggesager: Strand kvarter 1858-1996
Henlagt efter matrikelnummer. (Byggesagsafdelingens arkiv)    


3. Diverse notesbøger
Øster og Strand kvarter. (General H.U.Ramsings samlinger)

De findes på Københavns Stadsarkiv. Måske kan du der finde ud af hvor han er født.

Hvis de 2 er søskende må din Christian Voigt være født samme sted.
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Michael Wilhelmsson

Wow. Mange tak. Nu har jeg lidt at gøre. Desværre bor jeg i Sverige og kan ikke komme til arkiverne så ledt. 😯

Aase Madsen


Hvis du skriver lidt om hvordan du er kommet frem til Christian Voigt der er død i 1819, vil jeg se hvad jeg kan gøre for dig.

Har du nogle af hans børn?

Skriv alt hvad du er kommet frem til om Christian Voigt.
Venlig hilsen.
Aase Madsen


Aase Madsen


Efter at have læst dit forrige indlæg igennem, kan jeg se at din ane må have været soldat, men i hvilket regiment.
Det er svært at søge efter en afskediget soldat hvis man ikke ved, hvor han har gjort tjeneste.
Han dukker heller ikke op i FT 1787 eller 1801.
Så det ser ud til at jeg desværre ikke kan hjælpe dig.
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Michael Wilhelmsson

Tak for hjælpen.  Han er en meget svær en. 😊😊