Hvornår døde Skibsreder Audun Gardan Vifred Poulsen?

Startet af Johanne Geertsen, 29 Maj 2017 - 15:18

Forrige emne - Næste emne

Johanne Geertsen

Hej Forum!
Jeg vil gerne vide hvornår Skibsreder Audun Gardan Vifred Poulsen døde, jeg ved han/de boede i USA på et tidspunkt vist nok New York.
Hustru
Else Vita Audun-Poulsen født Rasmussen.

Mon nogen vil hjælpe?
På forhånd tak
Med Venlig Hilsen
Hanne Geertsen
Bruger Slægtsprogrammet
Brother´s Keeper
Medlem af DIS 11298

Johanne Geertsen

De Boede på et tidspunkt i Sølyst Parken 16 Gentofte i1968.
På forhånd tak
Med Venlig Hilsen
Hanne Geertsen
Bruger Slægtsprogrammet
Brother´s Keeper
Medlem af DIS 11298

Johanne Geertsen

På forhånd tak
Med Venlig Hilsen
Hanne Geertsen
Bruger Slægtsprogrammet
Brother´s Keeper
Medlem af DIS 11298

John Damm Sørensen

Audun og Else drev Nørrebros Møbelforretning i 1950 og boede på Sv. Gønges Vej 1. Se vedlagte fra Handelsregisteret fra maj 1950.
I KRAK er Audun i 1950 registreret som ejendomsmægler og grosserer.
https://user-9y8ca5x.cld.bz/Kraks-Vejviser-1950-gaderegister-ny-udgave#624/z

Da de boede på Sølystparken 33 registreredes flere firmaer i møbel- og tæppebranchen på adressen, herunder firmaet NORAX, som så vidt jeg kan se endte i Aalborg. Det kunne hænge sammen med en historie fra Skive i 1980, som jeg fandt i Politiken. Her omtales enden på et mini Christiania i Skive, som blev oprettet på en grund, der blev foræret af fru skibsreder Audun-Poulsen. Foræringen skulle angiveligt være sket som tak for sidst til Skive Kommune, der ikke ville inddrage området i byzone, så det kunne udnyttes til byggeri. Det lille mini Christiania fik en kort levetid på 2 år.

Hilsen
John



[vedhæfting slettet af admin]

Johanne Geertsen

På forhånd tak
Med Venlig Hilsen
Hanne Geertsen
Bruger Slægtsprogrammet
Brother´s Keeper
Medlem af DIS 11298

John Damm Sørensen

Det var min fejl. Der skulle have stået Sølystparken 16.

Prøv med denne Google-søgning.
kortlink.dk/google/qqyb
De resultater, som ikke er mærket med PDF, er blot en lang tekst udtrukket fra den til svarende PDF. Øverst i teksten er navnet på udgivelsen, som så kan hentes her:
https://tidsskrift.dk/index.php/registreringstidende-varemaerker/issue/archive

F.eks.
Google resultatet:
REGISTRERINGSTIDENDE FOR VARE-OG FÆLLESMÆRKER ...
https://tidsskrift.dk/index.php/registreringstidende-varemaerker/article/.../120394
9,16 ARA A. Audun-Poulsen, rederivirksomhed, Sølystparken 16, Klampenborg, klasse 20: møbler, klasse 27: tæpper. A 3493/70 Anmeldt den 3. september ...

Første linjer af teksten med årgang og nummer fremhævet med rødt:
REGISTRERINGSTIDENDE FOR VARE-OG F�LLESM�RKER Tidenden udfiives af direkt�ren tor patent-og varem�rke� v�senet, K�benhavn, og indeholder bekendtg�relse al regi� Nr. 14 A strerede varem�rker, f�llesni�rker, kommunev�ben og -segl samt fornyelser, udslettelser, overdragelser og andre �ndringer i stedfundne registreringer. -Abonnementspri� 93. �rgang sen l'or �rgangen er 100 kr. Abonnement modtages af alle 1972 postkontorer. 1 direktoratet for patent-og vareni�rkeva*se� net. Kobenhavn, sa'Iges enkelte numre l'or en pris al I kr. for hvert p�begyndt antal 4

Tilsvarende PDF årgang 1972 nr. 14:
https://tidsskrift.dk/index.php/registreringstidende-varemaerker/article/viewFile/65464/120396 med registreringen af varemærket ARA.

Af ren og skær nysgerrighed, hvor døde han?

Hilsen
John

John Damm Sørensen

#6
Er andet eksempel på registreret varemærke for RABAT-MØBLER fra Æra Møbler A/S.

Hilsen
John

[vedhæfting slettet af admin]

Johanne Geertsen

På forhånd tak
Med Venlig Hilsen
Hanne Geertsen
Bruger Slægtsprogrammet
Brother´s Keeper
Medlem af DIS 11298

Gitte24

Citat fra: Johanne Geertsen Dato 29 Maj 2017 - 15:18Hej Forum!
Jeg vil gerne vide hvornår Skibsreder Audun Gardan Vifred Poulsen døde, jeg ved han/de boede i USA på et tidspunkt vist nok New York.
Hustru
Else Vita Audun-Poulsen født Rasmussen.

Mon nogen vil hjælpe?

Gitte24

Er nysgerrig på hvilken interesse i har i audun poulsen? Da jeg er bekendt af hans søn. Vh gitte larsen