Jeg søger en flytning fra Randers til København.

Startet af Poul Erik Nikolajsen, 11 Apr 2017 - 12:17

Forrige emne - Næste emne

Poul Erik Nikolajsen

Hjælp til at søge en flytning. Aksel Johannes Nicolaisen født 28 /2 1900 Fårup Kjær Drb. Distrikt Sct. Mortens kirke Randers Amt.
Det sidste jeg har er at Aksel Johannes boede Vester Altanvej 8 og Frederiksgade 9 i Randers 1930,  men herefter skulle han være flyttet til København, men hvor ?   og hvem er han blevet gift med?.
Hans Bror Ejvind Bendix Nicolaisen skulle også være flyttet til København, men om de rejste sammen hvides ikke.
Håber der er en der kan hjælpe.
Med venlig hilsen Poul Erik Nikolajsen

Britta Hansen

Hej Poul Erik

Ægtefælle fundet i MyHeritage
Jenny Nikolaisen (født Jensen Bjerring)
1899 - 1971
Fødsel:   21. aug. 1899
 Sjellebro , Lime, Randers Amt
Død:   2. april 1971

Vielsesdato, evt. børn og hvor hun er død, er ikke oplyst
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Britta Hansen

Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Gitte Johansen

Det er det også, og så er det friske mennesker, der styrer båden. Det kan jeg godt lide. De kan tåle noget sjov. :D
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Poul Erik Nikolajsen

Tusind tak til Britta Hansen og Gitte Johansen er i er godt kvikke det var flot i har fundet de oplysninger til mig så kan jeg komme videre. Jeg mangler jo at finde hvornår Axel er død og hvor hende det kunde jo være at Britta kan se hvor Jenny er død så af den vej finde Axel. Men rigtig mange tak for jeres svar og de flotte billeder du sendte Gitte . Jeg har sejlet med færgen Ravna helt tilbage til ca 1950 hvor det var en pram og bådfører, sad i jolle med en motor spændt fast til prammen.
mvh hilsen Poul Erik

Gitte Johansen

#7
Aksel og Jenny får barn i 1932 i Langå, Viborg  (opslag 57)

Vedkommende bliver konformeret i Allehelgen (opslag 54)

Da bor de Polensgade 4

Kan være i live, derfor kun opslagsnumre.

Har ikke ledt efter flere børn.

De bor samme sted i 1965.

https://user-9y8ca5x.cld.bz/Kraks-vejviser-1965-gaderegister#870/z

Meget pudsigt med din lille jolle. Du er måske derudefra?




[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Poul Erik Nikolajsen

Tak til Gitte Johansen
Det er rigtigt, at de havde et barn Bent ,der er død for ca 3-4 år siden men jeg var ikke klar over, at de havde boet i Langå, og at han er født der. Bent er min fætter, hans far var bror til min far, de var 11 børn 10 drenge og kun en pige, nogle af børnene døde tidligt.
Alle børnene samt deres far og mor flyttede alle til København, det  var kun min far og mor, der blev i Randers en enkelt bror kommer senere til Århus. Det  er lidt sjovt fordi alle er født i Randers Amt ,da familien har boet forskellige steder omkring Assentoft og Virring. med mere. Hele den generation med Hustruer er alle døde.
Du spørger, om jeg er lokal kendt, jeg er opvokset i Randers og bor nu på Djursland.
Du har sendt nogle flotte billeder, så du har måske også forbindelser til familien Bjerring??

Gitte Johansen

#9
Nej, jeg er ikke i familie med Bjerring. Fandt bare dette på nettet.

Er til gengæld i familie med en del i Virring, Essenbæk, Vejlby (Allingåbro) og Randers gennem min kære husbond.

Er selv fra Holme, Århus, men pudsigt nok stammer min familie også fra Randers, Strand familien.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com