Opslag i MyHeritage FT 1921.

Startet af Anni Bruhn Johansen, 11 Mar 2017 - 16:05

Forrige emne - Næste emne

Anni Bruhn Johansen

Er der en venlig person, som kan slå nedenstående person op i den indtastede FT 1/2 1921?


Det drejer sig om:

Barbara Kowalczak (eller Kovalsky eller lignende), født 8/12 1897 (død 1967).
Hun har selv opgivet, at hun var født i Ukraine og tog til Polen i 1914.
I byen Brzezany (måske Brzeziny) fik hun udstedt pas i 1917.
Hun rejste sammen med sin søster til Lolland-Falster i 1920,
hvor hun arbejdede som roepige.

Hun har fået oplyst fra Ambassaden, at alle papirer i Polen er destrueret, så hun havde kun sit pas som dokumentation.

Hun bliver gravid og føder en dreng (født 12/2 1922) i Stenlille sogn, hvor hun er ugift tjenestepige.
Barnefaderen er i min slægt, og erkender faderskabet og bliver sat i børnepenge til ham fra Københavns magistrat.

Hun føder en pige i Undløse sogn 20/7 1923, og den udlagte barnefader gifter sig med hende på barnets dåbsdag 1/9 1923.
Han hed Carl Frederiksen, så det kommer hun til at hedde derefter.

MVH Anni Johansen



Kate Nielsen

Hej Anni

Jeg kan ikke finde hende i FT-1921, men i FT-1925 står hun som Helga Frederiksen med samme fødselsdato og født i Østrig Polen
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=92250&side=127

og i FT-1930 står hun som Helga Frederiksen med samme fødselsdato og født i Polen:
http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=102721&side=110

Med venlig hilsen
Kate Nielsen


Anni Bruhn Johansen

Hej Kate.

Tak for oplysningerne om FT 1925 og 1930 i Gyrstinge.

Det var lidt ærgerligt, at du ikke kunne finde hende ved FT 1921 på Lolland-Falster,
da jeg meget gerne ville kende hendes arbejdssted som roepige, men det er der ikke noget at gøre ved.
Det er ikke alt, man som slægtsforsker, kan få oplysninger om.


MVH Anni.

Anni Bruhn Johansen

Hej Kate.

Jeg har nu via faderskabsrapporten fundet ud af, at meget af det, som barnebarnet har fortalt mig,
slet ikke stemmer overens med virkeligheden - i følge oplysninger fra netop faderskabsrapporten.
Barbara har været i Danmark allerede fra før 1915, hvor hun fik at barn, som den katolske præst i Maribo
sørgede for kom i pleje i Sverige.

I faderskabsrapporten stod, at hun tjente på en gård i Hvidovre fra nov. 1920 til maj 1921.
Jeg kan ikke læse navnet på gården - måske sporvegaarden/Spossegaarden.

Har du mulighed for at finde hende i FT 1921 ud fra disse oplysninger?


Med venlig hilsen
Anni Johansen

Anni Bruhn Johansen

Hej Kate.

Nu har jeg fundet hende i Hvidovre.


Venlig hilsen Anni Johansen