MyHeritage Abonnement

Startet af Kirsten Ørum, 07 Feb 2017 - 15:48

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Ørum

Hej

Måske en af de gode hjælpere kan svare mig på, hvad et fuldt abonnement på NyHeritage koster.

Jeg har sørme svært ved at finde ud af, hvad "fuld årsabonnementspris" er. Synes der er mere end en mulighed. men kan være det ikke er korrekt.

Mvh
Kirsten Ørum


Kirsten Ørum

Hej igen

Undskyld jeg glemte at spørge om det samme vedrørende Family Search.

Måske også et svar på, hvor det største udbytte fås. Og er der overlap.

Måske burde jeg vide det, men det gør jeg ikke.

mvh
Kirsten Ørum

Helle Jespersen

Familysearch er gratis. :)

Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Helle Jespersen

MH koster for premium udgaven, hvor alt er ubegrænset, ca 1500 kr årligt.

Premium udgaven, hvor du har en begrænsning på 2500 personer i dit træ, og ca. 1 gb plads til billeder koster ca. 910 kr. årligt.
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Kirsten Ørum

Hej Helle.

MyHeritage - prisen 1500 virker overkommelig.

Family Search - er gratis.

Måske kan du i korthed forklare mig, hvori den væsentligste forskel ligger.

Mvh
Kirsten



Helle Jespersen

Jeg er ikke hardcore bruger af begge sider. Så om jeg er 100% rigtig på den må du ikke lige hænge mig op på.

Men MH da har du mulighed for at søge og få de oplysninger hvor dine søgte data indgår. Du kan kontakte de personer der står bag disse indtastninger og du kan matche andres træer med dit eget. Husk dog altid at kontrollere ALLE oplysninger selv.
Der er mange useriøse match på MH.

Familysearch er lidt mere kompleks at arbejde med end MH er.
Du kan fint indtaste det du ved, og finde både FT og opslag i kirkebøger af den vej. Dog er den indtastet af amerikanere, så der er en del stavefejl, så du skal være obs på alternative stavemuligheder.

Jeg synes den er meget kompleks på stamtræsdelen. Den er meget svær at få i gang når du har indlæst din gedcom fil.

Dette er dog ikke nødvendigt for at kunne søge generelt. Det er mere hvis du vil ud i at finde match mv.

Det er endnu ikke lykkes med, at aktivere min gedcom fil. Jeg har været igennem de data den mente jeg skulle gennemgå, men derfra kan jeg ikke helt komme videre.

Fordelen er dog, at hvis du arbejder med et computerprogram også, hvilket jeg gør, da jeg ikke stoler på online udgaverne, da det er muligt at rette i det for andre også, så kan et program som Legacy koble dine data sammen med Familysearch. Dette kræver dog, at du har din gedcom fil i familysearch, og at du har aktiveret dit træ derinde.

Umiddelbart burde du kunne finde samme indtastede kilder i både MH og Familysearch. Men matchene med andre træer, er forskellige
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Finn Pedersen

Så vidt jeg kan se koster Premium plus (den store pakke ubegrænset personer) d.d. med 30% rabat 2170 kr årligt og Premium koster d.d. med 25% rabat 1570 kr årligt
mvh.
Finn

Kirsten Ørum

Jeg synes det er en fin orientering, du har givet Helle. Tak for det.
Det rækker rigeligt til det, som jeg kan gøre brug nu.

Hej Finn

Tak for tillægsoplysningen om priser på HM. Til det, der var min tanke med abonnementet på HM, er jeg nødt til at investere i den fulde pakke. Men det giver lige det ekstra ikke hele tiden at skulle bede andre om at lave opslag.

De er absolut kompetente (der går lidt tid, inden jeg ville nå op på deres niveau), og tilmed utroligt flittige ved tasterne.

Mvh
Kirsten