Hvem er far til Peer Ove Duun?

Startet af Svend Thorn, 27 Jan 2017 - 19:30

Forrige emne - Næste emne

Svend Thorn

Peer Ove Duun er født i Aalborg 18. juni 1919. Hans mor er Karen Marie Valborg Johansen Duun og hun var ikke gift. Hun ønskede ikke at afsløre faderens navn, men det må vel stå i kirkebogen for et af Aalborgs sogne, men jeg har ikke kunnet finde det i de mest oplagte sogne, men hun kunne jo have valgt en anden kirke for dåben.
Karen Marie Valborg Johansen Duun boede bl.a. i Peder Baggesgade og senere i Danmarksgade i Aalborg. Hun var (selvlært) sygeplejerske på et sygehjem. i 1939 arbejdede hun som nattevagt på Amtssygehuset ifølge et brev hun havde skrevet.

Peer blev gift 17. oktober 1943 med Else Rita. Hvem var hun? Peer boede flere år i Bagsværd, hvor han døde i august 2004.

Foreløbig tak

Svend Thorn

Bente Wanning

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Svend Thorn

Hej
Jeg tror, at oplysningen findes. Peer fandt ud af det, men lovede sin mor aldrig at røbe det, for ikke at ødelægge noget for en anden familie. Og det løfte holdt han.

Efter, at jeg havde skrevet indlægget, kom jeg til at tænke på, at forældrene i 1919 boede i København. Så hun kunne jo også have født der, men som jeg husker hende, så ønskede hun ikke hjælp fra faderen.
Svend Thorn


Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

John Damm Sørensen

#5
Christian Julius Ove Ramm var separeret ved sin død:
http://www.danishfamilysearch.dk/churchbook/sogn560/churchlisting577/opslag2189934

Anmeldelser til handelsregisteret i 1922 nr. 3.
Christian Julius Ove Ramm driver Handel som eneste ansvarlig Indehaver af Firmaet Ove Ramm.

Hilsen
John

Svend Thorn

Tak skal I have alle sammen. Det var hurtigt. :D
De bedste hilsener
Svend Thorn