Opslag i Politiets registerblade

Startet af Hanne Fachmann, 26 Jan 2017 - 12:38

Forrige emne - Næste emne

Hanne Fachmann

Nu har jeg forsøgt at finde registerbladene på:

Underbådsmand i Marinen Thomas Iversen, født i Frederikshalden, Norge, 23-5-1876
reg. bl. 6-11-1890 boende Langebrogade 18
do.
01-11-1902 Eliasgade 6
med familien01-1907 boende Øster Voldgade 8 I
med familien
01-11-1914 boende Nørrebrogade 43
med familien.
Oplysninger kender jeg fordi jeg, for flere år siden uden besvær fandt,
registerbladene.

Nu er det mig umuligt at finde blot et af dem, når jeg søger.
Hvad gør jeg forkert?
Vil meget gerne bede om hjælp.

Bedste hilsner Hanne VF


Inge Olesen

Kære Hanne

Det giver ofte det bedste resultat, hvis man søger med så få oplysninger, som muligt. I dit tilfælde her, hvor navnet ikke bare er Christensen, giver det fint resultat med en søgning udelukkende på navnet Thomas Iversen.
Hans fødselsdato kan du bruge til at kontrollere, at det er den rigtige Thomas Iversen, du har fundet frem til.

mvh Inge
Venlig hilsen
Inge Olesen

Hanne Fachmann

Kære Gitte Johansen, som altid hjælpsom med et svar. Da jeg skal holde et lille indlæg i en slægts gruppe her i byen. Kan du så opklarer hvorfor jeg ikke kunne få dem frem? Tusinde tak. Hanne

Hanne Fachmann

Kære Inge for du har svaret, desværre har jeg selvfølgelig brugt den  løsning du foreslår, systemet finder 11 stk. Thomas Iversen men ikke den rigtige. Læs mit svar til Gitte. mvh Hanne VF

Gitte Johansen

Hej Hanne.

Måske har du skrevet for meget.

Jeg skrev bare det, jeg indsætter, så kom begge frem.

Det kan du da lige prøve.




Ret søgning  Gem søgning

1. Thomas Iversen, født i Norge, Frederikshald d. 23-05-1876. Stilling: Ophold hos Moderen ,Underbaadsmand
Ægtefælle: Nanna Olivia Iversen, født i København d. 20-06-1875.
Registreret i station 3 (Sankt Annæ, Øster og Vester), filmrulle 0010  
2. Thomas Iversen, født i Norge, Frederikshald d. 23-05-1876. Stilling: Elektrisk Installatør
Ægtefælle: Nanna Olivia Iversen, født i d. 20-06-1876.
Barn: Nanna Iversen, født i d. .
Registreret i station 6 (Nørrebro), filmrulle 0014  
Resultater pr. side:

[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Hvis du bruger den almindelige søgning, har du så sat den til udvidet søgning. (den bruger jeg aldrig).

For så kommer begge også frem.

[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Hanne Fachmann

Næ jeg forstår ikke noget. Har aldrig brugt den udvidet søgning. Jeg tager en anden ane, som kommer frem. Selv om meningen var, at det var denne familie og hvordan man så finder dem i mandtalslisterne. Har brugt nogen gange blot at søge efter gamle aner som jeg ikke vidste var i registerbladene og vips så kom de frem. Faktisk har jeg sagt, prøv og søg. Når folk siger, neeej jeg har ikke nogen i KBH. Det halve Danmark rejste jo til KBH. i de år.

Gitte Johansen

Præav at sætte de flueben på, som jeg har gjort, ellers skal det jo være nøjagtig, som det står på bladene, og det ved vi jo aldrig, om det helt passer.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

John Nielsen

Hej Hanne

Hvis du bruger den søgning som er på deres forside, så finder den ofte ikke personer som man ved der er deri, selvom de er stavet fuldstændigt korrekt.
Før i tiden var der kun den avancerede selvom den ikke hed det dengang.
Jeg bruger altid avanceret søgning, som jeg kan se at Gitte også gør.

Hilsen John Nielsen

Hanne Fachmann

Kære John. Tak for dit meget fornuftige svar. Så kan jeg sider her bag skærmen og undre mig, medens det var under indtastning, fandt jeg alt hvad der tastet ind, blot ved simpel søgning. Nu det er færdigt, så kan jeg/man ikke få den til at vises, selv et ukompliceret navn. Så jeg vil afprøve nogle navne jeg har fra tidligere og så afprøve dem. Ellers kan jeg bestemt ikke fremvise til andre hvordan man gør ;-) I dag skinner solen hilsner Hanne VF