Hvor kan man finde en navngiven Tysk officers rang i den tyske hær i 1938

Startet af Carl Pedersen, 05 Maj 2016 - 01:30

Forrige emne - Næste emne

Carl Pedersen

Vi er en  arbejdsgruppe der er ved at lave undersøgelser i forbindelse med en planlagt bog om Otterup Geværfabrik og det panserbrydende projektil kaldet U2.
Vi vil mere i detaljer med hele den spændende spionagesag om stormagternes kamp om at få/købe/ stjæle patentet fra Den legendariske opfinder Hermann Gerlich, end forfatteren Margit Egdal har fået med i sin spændende og gode bog om Otterup geværfabrik
I forbindelse med spionagesagen og  Hermann Gerlich mystiske dødsfald  lige før Anden Verdenskrig, hvor han var tæt på at afslutte salg af patentet på granaten, til den Franske Hær, optræder der en tysk officer med tætte forbindelser til Gerlich  familien på Østrupgaard i Østrup sogn på Nordfyn (tæt på Otterup Geværfabrik i Otterup med hvis ejere han samarbejdede om udvikling af patentet)
For at kunne forstå den tyske officers mulige rolle i sagen, er det af betydning at kende hans tilhørsforhold og rang i den tyske Hær i 1938 – 1944
Officeren hedder Klaus-Gunther Heinz Wilhelm Hermann Brackemann og var født i 1911 Neuhaus kreds Padderborn i Tyskland og han døde i 1994
af civil uddannelse var han "Diplomlandwirth"  (landbrugskandidat)
Er der nogen af læserne, af denne efterlysning, der ved hvordan man finder frem til en navngiven officers rang og titel i den tyske hær i 1938?
Opslagsværker, årbøger etc. ?

Cay-Erik Geipel

Der findes i Berlin en myndighed som hedder:
Deutsche Dienststelle für die Benachrichtigung ..... (Wast) som ved (næsten ) alt om soldater i krigen 1939-45. De fandt ud af hele min fars og bedstefædrenes skæbne under krigen (rang, stationeringer osv.).
Du kan (mod betaling, men det koster ikke meget) få alle oplysninger de har. Se her:
https://www.dd-wast.de/de/startseite.html
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Carl Pedersen

Kære Cay-Erik Geipel

Tak for det meget nyttige tip.
det var lige hvad jeg har brug for, og det vil jeg snarest prøve.
med venlig hilsen
Carl Pedersen


Cay-Erik Geipel

Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de