Valborg Eugenia Schmidt

Startet af Lisbeth Wiese, 28 Mar 2016 - 12:17

Forrige emne - Næste emne

Lisbeth Wiese

Jeg vil blive super glad, hvis nogen kan hjælpe mig med at finde min Oldemors død i kirkebogen.

Det drejer sig om Valborg Eugenia Christensen, f. Schmidt.
Hun blev født d. 15. august 1866, på Frederiksberg.

Jeg har fundet hendes død noteret i Politiken d. 3. november 1942, under dødsfald anmeldt for Københavns skifteret, men der står kun hendes navn.
I Politiken d. 4. november 1942, er hun nævnt under begravelser, hvor hun er begravet fra lille sal på Bispebjerg krematorium.
Desværre finder jeg hende ikke i kirkebogen for Bispebjerg sogn.

Jeg har kunne følge Valborg igennem det meste af hendes liv, gennem folketællinger, Mandtalslister, Politiets registerblad osv., men hendes død kan jeg ikke finde, og vil derfor blive stjerneglad hvis nogen i dette forum kan hjælpe mig videre.

Venligst
Lisbeth Wiese

Asger Berg

Hej Lisbeth
Jeg har IKKE fundet hende, men jeg har en idé, et "skud fra hoften": Hun har måske løst sognebånd til en anden kirke. Hvis hun har været missionsk, så fx til Eliaskirken. Netop for den kirkes vedkommende mangler nogle sider på nettet. Efter "døde kvinder", september 1942 henvises der på opslag 372 til en fortsættelse på fol. 194 - men for mig at se mangler der indscanning af siderne 167-200, der står som "blanke sider".
Mvh
Asger
Med venlig hilsen
Asger Berg

www.hillerødlokalhistoriskeforening.dk
Hillerød Lokalhistoriske Forening

Bjarne Nielsen

Hej Lisbeth

Bispebjerg Krematorium var et stort sted for bisættelser, faktisk for hele København.

Du har dato for hendes bisættelse og dermed kan du finde alle andre oplysninger om personen i Begravelsesprotokoller på Københavns Stads Arkiv. 1942 findes endnu ikke på nettet, så det kræver et besøg på arkivet, eller hvis du under "Opslag i Arkiver" beder om hjælp.

MVH
Bjarne Nielsen


Kaya Hermansen

Hej Lisbeth

Du får også lige dette billede.

vh

Kaya


[vedhæfting slettet af admin]