Johan Jørgen Juhler Hansen, JUNIOR

Startet af Jørgen Chr., 19 Mar 2016 - 16:25

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Chr.

Hej derude.

Jeg har et par gange haft indlæg angående Johan Jørgen Juhler Hansen.  Det er IKKE, fordi I derude skal lave min slægtsforskning men, jeg er nødsaget til at søge hjælp hos jer, når jeg går i stå eller ikke forstår det, der står i kirkebøgerne.

Som det fremgår af følgende:

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?epid=17137739#179562,30452152

så har jeg fundet en JJJH, som jeg vil kalde Junior, født 21.01.1837, og står nederst på ovennævnte side i kirkebogen.  Under forældrene står der, at faderen er en udlagt barnefader, der hedder nøjagtigt det samme som Junior.  Jeg TROR, at denne udlagte barnefader er den JJJH, som jeg "arbejder" med men er langt fra sikker.  Jeg har prøvet, om jeg kunne finde Juniors konfirmation for derigennem at se, om det kun er moderen, der er nævnt eller, JJJH Senior står nævnt dér.  Men jeg kan ikke finde konfirmationen.

Hvis Senior er "min" JJJH, så er jeg næsten sikker på, at han og moderen Marie Johansdatter ikke blev gift.  Senior blev født i 1813, lavede så eventuelt ovennævnte søn, blev gift i 1841 og fik en søn hvor både mor og søn døde i 1842, som enkemand lavede han en datter med en enke i 1843, blev gift igen i 1946, med hvem, mener jeg at have fundet ud af, han ikke fik nogen børn.  Sikken en mand!!!

Jeg håber, I ikke er blevet trætte af at læse mine indlæg, men gerne vil prøve at hjælpe mig når I får tid og lejlighed til det.

De venligste hilsener og jeg ønsker jer en god weekend.

Jørgen

Gitte Johansen

Konfirmation

Nederst

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=179991#179991,30524000

Svendborg, Langelands Sønder, Lindelse, Hennetved Bye, Et huus, 49, FT-1845, B7130
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Hans Larsen Nielsen   40   Gift      Dagleier   do [Lindelse]
Marie Kirstine Johansen   40   Gift      Hans kone   do [Lindelse]
Johan Jørgen Jules?? Johansen   9   Ugift      Deres børn   Humble sogn, Svendborg Amt
Juliane Christiane Hansen   5   Ugift      Deres børn   Fodslette sogn, Svendborg Amt
Caroline Christiansen   3   Ugift      Deres børn   I sognet [Lindelse]
Johannes Sørensen   54   Gift      Dagleier   Humble sogn, Svendborg Amt
Bodil Madsen   55   Gift      Hans kone   I sognet [Lindelse]
Peder Eriksen Johansen   22   Ugift      Deres barn, bødker   do [Lindelse]
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Elsebeth K. Kristiansen

Hej


Johan er konfirmeret i Lindelse 1852

nederst på siden

http://ao.salldata.dk/vis.php?bsid=179991&side=22&kb=KB:%20Svendborg,%20Langeland%20S%C3%B8nder,%20Lindelse%201843-1861%20KV%20%28KM%29&height=659


Her er folketællingen for 1850 Lindelse

Samtlige personer i husstanden

svendborg, Langelands Sønder, Lindelse, Hennetved By, et Hus, 69, FT-1850, D2994
Navn:     Alder:     Civilstand:       Stilling i husstanden:       Erhverv:       Fødested:
Hans Larsen Nielsen    46    Gift       Husfader    *her i Sognet
Marie Kristine Johansen    46    Gift       hans Kone    *her i Sognet
Johan Julus Hansen    13    Ugift       deres Barn    Humble, Svendborg Amt
Juliane Christiane Hansen    11    Ugift       deres Barn    Fodslette, Svendborg Amt
Caroline Christiansen    8    Ugift       deres Barn    *her i Sognet
Niels Hansen    5    Ugift       deres Barn    *her i Sognet

mvh
Elsebeth
MED VENLIG HILSEN
ELSEBETH

Jørgen Chr.

Kære Gitte og Elsebeth.

I kan bare det dér.  Tusinde gange tak.  Og hvor er I hurtige.  Jeg har tidligere været flov over, at jeg ikke selv har kunnet finde ud af det, og nu er jeg det sørme igen, flov altså.  Min eneste undskyldning er, at jeg var overbevist om, at Junior skulle være konfirmeret i Humble og, at moderen fortsat var alene.  Men sådan er det imidlertid ikke.  Hurra for jer.  Skønt at Junior fik nogle forældre, selvom det blev til en papfar, og at Marie fandt en mand.

At JJJH Senior var så flittig overfor det kvindelige køn, som det tyder på, var lidt af en overraskelse for mig.  Men han faldt åbenbart af på den, da han blev gift anden gang, ha, ha.  Her tyder det på, at han ikke fik nogen børn.

Nå, mere mange tak for jeres hjælp hvilken jeg er meget taknemmelig for.

De venligste hilsener og have det godt resten af weekend'en.

Jørgen