Windows 10

Startet af Preben Gilbert Marschall, 08 Mar 2016 - 15:23

Forrige emne - Næste emne

Preben Gilbert Marschall

Har fået Windows 10 som så mange andre, men når jeg er inde og læse beskeder og vil svare eller i kontakt med en bestemt og trykker på det lille brev ude til venstre for at sende en mail til vedkommende får jeg ikke min mail (Windows Live Mail) op på skærmen, men en anden mail som er fuldt med Windows 10, hvor der står at den ikke er synkroniseret, har talt med Microsoft og min internetudbyder, de siger at det kunne ligge ved Slægt & Data´s side.
Håber der er hjælp at hente! :)

Venlig hilsen
Preben G. Marschall

Arne Feldborg

Citat fra: Preben Gilbert Marschall [15076] Dato 08 Mar 2016 - 15:23
ikke min mail (Windows Live Mail) op på skærmen, men en anden mail som er fuldt med Windows 10, hvor der står at den ikke er synkroniseret, har talt med Microsoft og min internetudbyder, de siger at det kunne ligge ved Slægt & Data´s side.
Det er ganske enkelt noget sludder de har fortalt dig. Men jeg tror de har misforstået spørgsmålet, og troet det er et indlæg du vil svare på direkte på siden.

Hvilket program der dukker op, når du klikker på et mail-link, har Slægt&Data ingen indflydelse på. Det afgøres af hvad dit system er indstillet til at gøre i den situation.

Normalvis vil Windows 10 vælge den samme som den du hidtil har brugt hvis den installeres oven i et kørende system. Men det kan godt forekomme, at den vil vælge den der er standard i nye installationer. Det kunne vel også forekomme, at du har overset et spørgsmål undervejs.

Prøv at gøre følgende:
Vælg "Startmenuen" (klik på vinduet i procesbjælken)
Vælg "Indstillinger"
Vælg "System"
Vælg "Standardapps"
Vælg "Mail", og find det program du ønsker at bruge
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Preben Gilbert Marschall

Hej Arne Feldborg

tak for svaret og vejledningen, nu virker det som det skal :)

Venlig hilsen
Preben G. Marschall

Eva V. Ersbøll

#3
Også tak til Arne Feldborg herfra  :)
Jeg havde ikke ventet at få problemet løst hos Slægt og Data, men nu virker det også fint her.