hvem var Christen Høibergs 3. hustru i Mammen?

Startet af gerda jensen, 07 Mar 2016 - 10:33

Forrige emne - Næste emne

gerda jensen

Christen Høiberg f. 1718 i Vindum sogn blev i sit 3. ægteskab jfr. FT 1787 i Mammen g.m. Ane Christensdatter, ant. i 1772, idet hans 2. hustru Mette Jensdatter blev begravet 15. december 1771,og hans næste barn blev døbt Mette 26. april 1773.
Men hvor blev han gift 3. gang?
og hvem var Ane Christensdatter?

Kender nogen slægten der?
mvh gerda

Else Skovbo Jensen

Jeg har ikke fundet vielsen, men har du bemærket, at en af fadderne til Peder er barnets morbror fra Hjermind.

mvh
Else

gerda jensen

Det har jeg, og brugt megen tid på. Har også spurgt under tydning af tekster, om morbroderens navn. Jeg læste det som Loick, en anden har været så venlig at svare mig med, at navnet var Laurs.
En mulig Loick døde 1760, så det kan ikke være ham, han hed Jens Christensen kaldet Loick.

Laurs har jeg ledt meget efter, det kunne jo være en halvbror. Har nærstuderet skifterne 419, 206, 46 ud fra, at i skifte 419 er der en Anne Christensdatter g.m. .. (ant. Søren Madsen, der dør) i
Brandstrup på Vindum Overegård Gods. - I samme skifte anføres en Laurids Christensen, 36 år, ugift, tjener hos Christen Ilsø's enke. Har heller ikke kunnet finde netop den Christen Ilsø, der er jo ikke anført hvor.

Så spørgsmålet er stadig, hvem morbror Laurs fra Hjermind er.

Venlig hilsen
gerda