Hvor blev familien Jens Peter Andersen af?

Startet af Jørgen Chr., 23 Feb 2016 - 22:08

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Chr.

Hej derude.

Som det fremgår af nedennævnte FT, så fik Jens Peter Andersen og Ane Kirstine Andersen fem børn, alle født i Hillerød. 

Frederiksborg, Lynge-Frederiksborg, Hillerød Købstad, Torvet 84, Forhuset Kjælderen, 175, FT-1880, D4184
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Jens Peter Andersen   43   Gift   Værtshusholder, Husfader      Kjøbenhavn Står også ved dåb
Ane Kirstine Andersen født Andersen   40   Gift   hans Kone, Husmoder      ?? Sogn, Holbek Amt
Augusta Mathilde Susanne Andersen   12   Ugift   Deres Datter      Hillerød
Elna Matilde Andersen   11   Ugift   Deres Datter      Hillerød
Peter Martin Andersen   9   Ugift   Deres Søn      Hillerød
Sanne Sophie Andersen   7   Ugift   Deres Datter      Hillerød
Jens Christian Herman Andersen   under 1 AAar   Ugift   Deres Søn      Hillerød
Karoline Amalie Karlsen   18   Ugift   Tjenestepige      Tisvilde Sogn, Frbg Amt
Johanne Marie Hansen   17   Ugift   Tjenestepige      Tjæreby Sogn, Fredborg Amt
Jens Svendsen   56   Ugift   Stenhugger      Skanderup Sogn, Skanderborg Amt

Familien "forsvandt" for mig efter 1884.  Det sidste, jeg ved, er, at Peter Martin Andersen blev født 04.03.1870 og konfirmeret 05.10.1884 i Frederiksborg, Hillerød, AO's opslag 51 nr. 5.  Jeg finder ham igen i Politietsregisterblade udfærdiget 29.09.1896, hvor han kommer fra Helsingør til København, og igen 20.01.1903 hvor han er angivet som værende gift, og de skulle være kommet fra Frederiksberg til København.

Det, jeg gerne vil finde ud af, er, hvor familien flyttede hen fra Hillerød og især, hvor og hvornår Peter blev gift med Metha Emilie nævnt i Politietsregisterblad dateret 29.09.1896.  Så vidt jeg har kunnet finde ud af, så skulle de være blevet gift i 1899 men, jeg har desværre ikke noteret, hvor jeg fandt denne oplysning, øv.

Når jeg går ind i politiets Mandtalslister for de adresser, der er angivet i Politietsregisterblad dateret i 1903, så finder jeg Peter og Metha men ingen børn.  De skulle i hvert fald have fået en søn Max Hyldmar, så hvor er han blevet af?  Efternavnet Hyldmar er som følge af, at Peter fik navneforandring  til Hyldmar 26.03.1914.

Er ovennævnte for uklart, så råb venligst op, og jeg skal prøve at svare jer på eventuelle tvivlsspørgsmål.

Glæder mig til at høre fra jer og sender jer de venligste hilsener.

Jørgen

Hans Peter Christiansen

Har du dem i 1890?

Frederiksborg, Lynge-Frederiksborg, Hillerød Købstad, Hillerød 1 Kreds, Slotsgade Forhus stuen, No. 17, FT-1890, C4926
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Jens Peter Andersen   53   Gift   Husfader   Gæstgiver   København
Ane Christine Andersen   50   Gift   Husmoder      Mørkøv pr. Sjælland
Sanne Sophie Andersen   17   Ugift   Barn      Hillerød
Jens Christian Herman Andersen   10   Ugift   Barn      Hillerød
Søren Peter Nielsen   26   Ugift      Staldmester   Annisse Sogn
Mvh HP

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Jørgen Chr.

Kære begge.

Hans Peter.  Tusind tak for FT-1890 som giver mig nogle oplysninger jeg ellers ikke kunne finde.

Gitte.  Jeg ved stadig ikke, hvordan du bærer dig ad men, det er lige meget, hvad vi alle spørger om, så finder du svar til os.  Tusind, tusind tak for alle oplysningerne.  Selvom det er sent, så MÅ jeg altså se på alt det, du skriver, for det er alt for spændende til at lade ligge til i morgen.  Nå, der er jo kun nogle få minutter, til det er i morgen, ha, ha.  Hvor er jeg taknemmelig for din hjælp.

Meget mere tak til jer begge og et stooooort knus til dig Gitte.

Kan I passe på jer.

De venligste hilsener.

Jørgen




Gitte Johansen

#6
Hej Jørgen

Jeg gik jo bare efter dette registerblad

http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2496574&searchname=polit_adv

Jeg kunne se, at de i 1903 bor med hendes forældre (Ft1906), og håbede så, at de var blevet gift i det sogn, hvor gaderne Kapelvej og Baggesensgade hører til.  Du havde selv skrevet 1899, så vielsen var nogenlunde til at finde.

Hendes forældre

http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=3353169&searchname=polit_adv
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jørgen Chr.

Kære, kære Gitte.

Tak for dit sidste indlæg.

Som du kan se, så har Ole Lukøje ikke fået overtaget endnu men, det sker snart.  Jeg er lige ved at være igennem alt det, du har fundet.  Ih, hvor spændende.

Sov godt hvis du er vågen endnu.  Ellers må det jo være morgen, når du ser dette, så godmorgen, du må ha´ en god dag.

Stor, stor hilsen.

Jørgen