Hvordan kan en slægtsforsker dog gøre det - et eksempel

Startet af Christian Konstmann Autzen, 22 Feb 2016 - 12:22

Forrige emne - Næste emne

Christian Konstmann Autzen

Alle ved selvfølgelig, at vi alle skal være varsomme med, hvad vi finder på nettet. Men hvordan kan nogen dog skrive direkte forkert ?

Et eksempel:

Se denne http://www.bolyhne.dk/Slaegtsforskning/Mineaner/fam090xx/fam09085.htm

Her står Johanne Bertelsdatter Kjærulf som værende død og begravet 24. februar 1791 fra Knudegaard i Øland sogn.

Slår man så op i kirkebogen som her: https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=173685#173685,29224747

så bliver hun klart begravet 17. april 1691 - Øland 1649 - 1777, opslag 246.

Den, som bliver begravet den 24. februar 1691 er en Karen.

Hvordan f... kan man lave en sådan fejl - men det kan man så  :o

Og det har så desværre afsmitning også på denne hjemmeside: http://www.swedenmark.eu/getperson.php?personID=I36535&tree=swedenmark

PS: Det kunne så ikke falde mig ind at skrive til hjemmesideejeren, for resultatet ville vel ikke blive ændret; viser desværre tidligere forsøg på sådan ageren  :(

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Lene Astrup

Du har fuldstændig ret.
Også min slægt har han lagt på sin side, og en fejl, jeg senere fandt og gjorde opmærksom på, fik jeg intet svar på, ligesom det heller ikke blev rettet. Siden er jeg gået uden om ham.

venlig hilsen
Lene Astrup
Med venlig hilsen
Lene Astrup
www.christrup.eu

Peter Kristiansen

Men begge steder står nu, at hun er død 1691 - er det så alligevel blevet rettet ?
M.v.h. Peter Kristiansen

Christian Konstmann Autzen

Citat fra: Peter Kristiansen [754] Dato 22 Feb 2016 - 13:45
Men begge steder står nu, at hun er død 1691 - er det så alligevel blevet rettet ?

Hej Peter

UPS - en skrivefejl fra min side i 1. indlæg, 1791 skulle have været 1691, og det viser faktisk vor let det kan være; men dog februar og april er 2 forskellige og det er datoerne også, som der vel ikke burde være fejl ved.

Om alt er, så er det et stort problem, som vi desværre næppe kommer uden om.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Søren Wendt

God eftermiddag.

swedenmark.eu er en hjemmeside på ungefaer 200.000 personer. Der er både fejl og mangler flere steder. Jeg er på vej igennem hele databasen og korrigerer for fejl og mangler undervejs. Netop derfor er jeg glad for hjælp fra andre ligesindede, som henvender sig og gør opmærksom på fejlen på en sober og pæn måde. Jeg mener dog, at man skal henvende sig i et ordenligt sprog og ikke kritisere useriøst. Det er jo klart en fejl og fejl skal helt klart rettes med det samme.

Med venlig hilsen
Webmaster
Søren Wendt

Så fra min side - find fejlen - den rettes - og så skal vi alle videre!
med venlig hilsen
Søren Wendt
Web: https://swedenmark.dk

Søren Wendt

Kære kollegaer

Fejl på swedenmark.eu. Man kan ikke finde en eneste henvendelse om fejl til swedenmark.eu som ikke er blevet taget ad notam. Alle fejl rettes med glæde. Man lægger heller ikke fejl ud med vilje! De opstår, hvor der er mennesker som indtaster i programmet eller via gedcom fil til andet program! Man indtaster ikke fejl for, at styrke sit ego, men simpelt hen fordi man laver en fejl. Det er beklageligt, men sker når vi har med almindelige dødelige mennesker.

Vi er personer af kød og blod, som arbejder intenst og seriøst med vores slægtsforskning. Vi er nogle som vedligeholder vores databaser i op til 4 - 6 timer pr. døgn. Året rundt.

Men lade være med, at nedgøre andre mennesker i kritikken. Det er ikke konstruktivt. Jeg laver sikkert fejl hver dag, jeg prøver at undgå det.

med venlig hilsen
webmaster
swedenmark.eu

Søren Wendt
med venlig hilsen
Søren Wendt
Web: https://swedenmark.dk

Gitte Johansen

Hej Søren

Ret lige begravelse også ;)

Jeg har ikke set efter om der er en dødsdato.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Flemming Kristensen

Husk det er kun personer, som ikke laver noget, der ikke laver fejl.

Forum skal ikke være en gabestok.

Med venlig hilsen
Flemming Kristensen
Forsker i: Børglum herred, Langeland, Ærø, Åbenrå (Ensted) og Århus, samt lidt derimellem og omkring

Ole Hingebjerg

Hej Flemming Kristensen

Du har fuldstændig ret. Jeg følte mlg berørt dengang jeg opdagede at der var en person der slægtforskede min mors familie. Alt hvad personen havde skrevet om min mor var forkert, prøved at skive til vedkommende ingen svar. Valgte at glemme ham.

Mvh
Ole Hingebjerg

Med venlig hilsen
Ole Hingebjerg
8700 Horsens

Christian Konstmann Autzen

Kære Søren Wendt

Tak for din tilbagemelding - og det er da dejligt, at du er åben for at få fejl rettet; desværre er ikke alle lige så villige.

Jeg har så været inde på DFS's udgave af kirkebogen, og her er læseligheden lige så god som på Statens Arkivers udgave - så der er ingen undskyldning, og alene en almindelig fejlskrivning vil derfor ikke kunne forklare fejlen.

http://www.danishfamilysearch.dk/sogn445/churchbook/source29367/opslag5903835

Nu ved jeg så ikke, om din hjemmeside var den oprindelige og den anden en afskrivning fra din hjemmeside, men en alvorlig fejl synes jeg nu nok det er - og så kan man da selvfølgelig prøve at aflede opmærksomheden lidt, men det ændrer ikke på, at der er fejl ude i internet-verdenen.

Tager vi så videre bagud på din hjemmeside i denne Johanne Berthelsdatter (Kjærulf), så kommer vi til Ingerd Jespersdatter Vognsen, som var gift med Vogn Pedersen Vognsen af Hæstrup.

Ingerd (eller Inger, som Finn Holbek kalder hende) har du som datter af NN Nielsdatter (vel en Rotfeld), hvor  Finn Holbek har hendes moder som Else Henriksdatter Friis, af Haraldskær.

http://finnholbek.dk/genealogy/getperson.php?personID=I25470&tree=2

Hvem man så skal tro på, er jo det gode spørgsmål - men da Finn Holbæk vel ses som en af de mere seriøse på adelsområdet, så tror jeg personligt lidt mere på ham.

- Men det er jo så noget, som du da selv afgør, hvad din hjemmeside angår  :D

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Grethe Elten Mortensen

swedenmark.eu

Med hensyn til ovennævnte hjemmeside har jeg brugt den nogle gange. Den har været en utrolig god hjælp for mig til at komme videre, men naturligvis kontrolerer jeg altid og syntes jeg ikke at være enig bruger jeg ikke oplysningerne.

Jeg syntes det er en utrolig dårlig ide at kritisere andres arbejde, de har nok gjort det i bedste mening, og vi kan jo bare lade være med at bruge siderne.

Vil nogen slippe nemt over det og bare skrive af, ja så må de tage eventuelle fejl med.

Jeg har selv for rigtig mange år siden været nødt til at bruge trykte bøger som kilde og har derfor nu hvor så meget er blevet tilgængeligt på nettet oplevet at det er helt forkert, så må  jeg i gang med at rette. Jeg mangler stadig at rette en del.

Tak for siden - swedenmark.eu

Grethe Elten Mortensen

Ole Munk

Hej Christian

Jeg undrer mig lidt over formålet med dit indlæg - du er åbenbart ikke i tvivl om, at der er tale om en fejl, så der er ikke noget, du vil have opklaret!

Alle os, der har har slægtforsket i mange år ved, at alt slægtsforskning indeholder fejl, inklusive vores egen. Fejl opstår på mange måder: Man kommer til at kigge en dåb eller to for langt op ad siden i kirkebogen, mens man skriver en dato ind - man kommer af vanvare til at kalde Christen Bertelsens datter for Bertelsdatter - man kommer til at blande to personer sammen, der er utallige muligheder.

Eller med andre ord: Det er ikke en epokegørende opdagelse, at der kan være fejl i slægtsforskning, der er tilgængelig på nettet. Det ved vist alle medlemmer her på forum, så det kan heller ikke være formålet med dit indlæg.

Hvis du gerne vil hjælpe med at få rettet en fejl på  en hjemmeside, så skriv dog direkte til sidens ejer. Jeg synes det er dårlig stil at hænge andre slægtforskeres arbejde ud her i forum, bare fordi man kan!

I et efterfølgende indlæg sår du sår du mere tvivl om hjemmesiden ved at betvivle Ingerd/Ingers forældre, idet du henviser til en anden hjemmeside, som "du tror mere på". Den form for kritik er i mine øjne på samme niveau, som dem der bare skriver bevidstløs af efter andres forskning. Hvis du virkelig mener, at de er tale om de forkerte forældre, så bør du bruge noget energi på sagen, grave kilder frem og argumentere for, hvorfor det ene sæt forældre i dine øjne er rigtige og det andet forkert. Igen vil det være klædeligt at gøre det direkte til hjemmesidens ejer.

Vil du gerne bruge din energi på at hjælpe andre slægtforskere, så kunne du jo starte med at gøre din egen forskning tilgængelig for andre, indtaste kirkebøger, folketællinger eller andet!

Venlig hilsen

Ole Munk



Henning Mortensen

Hej Christian

Det er ikke pænt at kritisere andre for at lave fejl, når du samtidig selv skriver 100 år forkert i dit indlæg.

Du spørger "Hvordan f... kan man lave en sådan fejl - men det kan man så "- ja, hvordan kan du skrive 100 år forkert.

De fleste af os der laver noget, kommer også ud for at lave fejl.

I slægtsforskning kontrollerer vi jo altid de oplysninger vi finder, og ved konstatering af fejl er det oplagt, at give besked til den der har lavet en fejl, og oplyse om kilder der kan understøtte, hvorfor man mener vedkommende har forkerte data i sin slægtsforskning. Det giver hjælp til vedkommende, og måske kommer der også positive tilbagemeldinger og fejlen bliver rettet, uden hjælp af "offentlig gabestok" og negativ kritik.

Henning Mortensen
e-mail: bjerrevej325@hotmail.com

Christian Konstmann Autzen

Hej Henning

Dejligt at jeg skrev 100 år forkert i mit første indlæg (en ren skrivefejl) - så fik du da noget at gå efter.

Men hvorom alt er, så har 2 hjemmesider nøjagtig samme fejl, givet ved simpel afskrivning uden at tjekke først - og det burde da være noget, som vi alle kunne tænke os at kritisere.

Jeg har flere gange selv fået lagt et forkert årstal ind i min database, men ved "næste" gennemsyn fået det rettet. Og det er selvfølgelig fejl, som kan forekomme - for vel ingen af os har en korrekturlæser ved hånden.

Men her er det 2 forskellige hjemmesider, som har fejlen. Og det irriterede mig grænseløst, og derfor indlægget.

At andre synes, at jeg skulle have undladt overhovedet at skrive om det, er da helt fint - men vi kommer næppe videre, hvis der ikke kommer disse sure opstød med jævne mellemrum.

Når jeg på et tidspunkt får en hjemmeside op at stå og herved fremlagt, hvad jeg har, så bør jeg nok inden tjekke mine data en ekstra gang  ;)´

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Christian Konstmann Autzen

Hej Ole Munk

Nu har du jo et glimrende efternavn - ikke mindst set slægtsforskningsmæssigt, og du er givet meget interesseret i at kunne finde dine korrekte aner.

Herved har du givet gennemtravet mange forskellige hjemmesider for at finde aner før kirkebøgernes tid. Og jeg kan næppe tro, at du har taget revl og krat, som du nu har fundet det, men prøvet at finde hjemmesider, som er rimeligt seriøse. Og her har du vel ikke mindst været inde på Finn Holbek's hjemmeside.

Når vi taler adel, så ser jeg helst, at den person jeg søger efter, findes på Finn Holbek's hjemmeside - og gør vedkommende det, så er det herfra jeg vælger; min erfaring siger mig, at det står jeg mig bedst ved.

Den nævnte Inger/Ingerd, som Søren Wendt har som datter af Niels Iversen (vel givet så en Rotfeld) og hvor Finn Holbæk har hende som en datter af en Friis, er et rigtigt godt eksempel på, hvor svært det kan være, og hvor man jo så må vælge "side", og hvor jeg så vælger den, som jeg mener har størst viden inden for det adelige område.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Henning Mortensen


Selvfølgelig kan man vælge "side", men det er jo stadig en god idé selv at tjekke kilder, for den "side" man vælger har jo sine oplysninger fra en eller anden kilde. Kilden bør kontrolleres, for selv en erfaren og dygtig slægtsforsker kan jo sagtens skrive/læse forkert.

Mit råd er: lad være med at vælge "side" før du har tjekket kilderne, og meld tilbage, hvis der findes fejl.

Med venlig hilsen
Henning
Henning Mortensen
e-mail: bjerrevej325@hotmail.com

Christian Konstmann Autzen

Citat fra: Henning Mortensen [5899] Dato 24 Feb 2016 - 15:20

Selvfølgelig kan man vælge "side", men det er jo stadig en god idé selv at tjekke kilder, for den "side" man vælger har jo sine oplysninger fra en eller anden kilde. Kilden bør kontrolleres, for selv en erfaren og dygtig slægtsforsker kan jo sagtens skrive/læse forkert.

Mit råd er: lad være med at vælge "side" før du har tjekket kilderne, og meld tilbage, hvis der findes fejl.

Med venlig hilsen
Henning

Helt korrekt - men her er vi faktisk langt tilbage i tiden, og i aldelsslægternes verden, hvor i hvert fald jeg ikke har dybere kendskab, og næppe får det godt nok og nogensinde. Og derfor vil jeg skulle vælge, og her vælger jeg så den, som jeg gennem tiden har set have en betydeligt kendskab til adelslægterne.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Henning Mortensen

Hej Christian

Ved at vælge side, uden at tjekke kilde, risikerer du jo også at føre en fejl videre ;-)

Citat: "Hvordan f... kan man lave en sådan fejl - men det kan man så "

Det vil nok være bedre at lade være med at vælge side, indtil du finder en kilde der kan bekræfte oplysningerne, for at undgå fejl.

Jeg mener ikke man skal acceptere andres "gætterier" før der er fundet frem til en kilde der kan bekræfte oplysningerne.

Med venlig hilsen
Henning
Henning Mortensen
e-mail: bjerrevej325@hotmail.com

Christian Konstmann Autzen

Hej Henning

Formentlig rigtigt - men hvordan vil du tjekke op i adelsslægter, når der vel kun er meget få - måske kun 1 til 2 - som har rigtig kendskab til disses sammenhæng. Og det er så her at jeg benytter Finn Holbek's hjemmeside, og så med mulig input fra en Allan M. Andersen - via googling - som også har noget kendskab her.

Finn Holbek har så noteret oplysninger, f.eks, fra tingbøger, DAA's bøger, Danmarks Riges Breve, og det borger for kvalitet, hvor andre helt undlader at skrive noget som helst, undtaget lige navnet.

Har Finn Holbek så ikke en person - ja så skal man være mere end kyndig for at medtage sådan person.

Iøvrigt er jeg af den opfattelse, at vi burde få et udvalg sammensat til at godkende familiesammenhænge, f.eks. inklusiv med personer fra vore universiteters historiske afdelinger - og gerne med en begyndelse af adelen. PS: Jeg ser desværre ingen fra DIS-Danmark eller andre slægtsforskningsforeningers ledelse som mulige repræsentanter i en sådan gruppe - her kunne interessesammenfald være en bekymring.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Søren Wendt

Goddag!

Jeg udtaler mig kun på egne vegne og som webmaster af swedenmark.eu.

Hvis man registrerer fejl, mangler og andre urigtigheder på swedenmark.eu er man altid velkommen til at kontakte undertegnede via e-mail. info@swedenmark.eu eller via e-mail weso_ourworld@outlook.dk

Så hvis der er nogen som ønsker en seriøs dialog med undertegnede, så brug mine mail kontakt muligheder.

Jeg er ikke bekendt med, at der er nogen som har rettet henvendelse til mig, som ikke har fået svar.

Jeg er derimod bekendt med, at der findes fejl og mangler på alle hjemmesider uanset, hvem som er webmaster. Vi er ligefrem mennesker, som laver fejlslåninger eller får sat personer forkert sammen. Nogen af os påtager sig til og med, næsten umulige opgaver, at rette op på andres fejl fra fortiden. Alle oplysninger på en hjemmeside bør efterprøves uanset kildeanførsel eller ej. Det er bare ens egen fornuft og hoved som man skal tro på som slægtsforsker. Så når man evt. finder fejl på en hjemmeside, så kontakt webmaster og del din viden og få det rettet. Hvis ikke man gør det, så man aldrig rettet fejl på hjemmesider og fejlen forsætter derved andre steder. Når jeg finder fejl, så bliver de rettet omgående! Men med 200.000 personer, at holde styr på, så når man ikke rundt i databasen på en dag, uge, måned eller flere år! Så hjælp de stakkels slægtsforskere med jeres fund og vær konstruktive i debatten.

Smudskastning af andre personer deltager jeg heller ikke I, ej heller personer som taler eller tror ilde om personer man ikke kender.

Jeg er ikke fast læser af slaegtogdata.dk og ser derfor ikke, hvad andre skribenter skriver om andre mennesker.

Med venlig hilsen

Søren Wendt
Webmaster
med venlig hilsen
Søren Wendt
Web: https://swedenmark.dk

Christian Konstmann Autzen

Kære Søren Wendt

Tak for dit indlæg - og jeg vil da have dig og dine kommentarer i tankerne, når/hvis jeg fremover skulle falde over noget fra din hjemmeside, som kunne vise sig at være et diskussionsemne.

Men ellers er vi (i hvert fald jeg) vel alle nemme til at sætte alle "i samme bås". Jeg har gentagne gange prøvet at gøre hjemmesideejere opmærksomme på mulige fejl - og uden reaktion, og så stopper min lyst til at hjælpe disse hjemmesideejere med en mulig korrektion af deres data. Og da jeg har været ude for flere tilfælde, er jeg nu generelt holdt op med at prøve at hjælpe, hvis det ikke lige skulle være hjemmesider, hvor jeg har fået tilbagemelding - dem findes der da heldigvis nogle af.

Med venlig hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Jens Eg

Ja, ... jeg kan ikke være udenfor at blande mig LIDT !

Har et par eksempler på, at en forsker sætter et navn ind, som han har fundet et andet sted, kan jo være godt nok.  MEN så finder han ud af at navnet "Niels.." godt kunne passe som også at være fornavn til en adelig  --- og så skriver man det og fortsætter slægtslinien  bagud.  INGEN KILDE/dokumentation overhovedet.

Mit spørgsmål til ham, hvorfra han har det,  - besvares med, at der er i hvert fald mindst 10 andre, der har det og så må det da være ret. Så jo flere, der BLOT  skriver af jo bedre bliver det jo nok - eller gør det ?
Og den slags kan man jo ikke forhindre og disse personer kan jo slet IKKE overbevises.

Men i længden går det jo galt, hvis al for mange er for godtroende.

Den afskrevne er "brugt/anvendt" både i My Heritage og på flere hjemmesider.

Forslag ?  eller skal man/vi blot lade stå til.....

Tak for ordet.
Mvh
Jens Eg

Henriette Brandt

Jeg synes emnet - i sin evigt tilbagevendende enkelthed - er meget relevant. Jeg har også oplevet at have sendt materiale fra min egen slægtsforskning, inklusive oplysninger, som jeg endnu ikke har fået verificeret og derfor har markeret som sådan i mit eget slægtsforskningsprogram, til en, jeg deler aner med, for efterfølgende at se, at vedkommende har lagt alt på nettet - revl og krat, og helt ukritisk.

Der er en årsag til, at jeg ikke selv har lagt tingene ud i offentligheden, og det er, at jeg stadig har ting, der skal undersøges. Nu er det hele lagt på nettet af en copycat ... hvor er det ærgerligt!

Anne Marie Holck

Ja, det er nok desværre en 'verdensorden', som (seriøse) slægtsforskere skal lære at leve med.

Specielt har MyHeritage og Geni fuldstændig ødelagt mulighederne for, at slægtsforskning kan tages seriøst i fremtiden. Der er simpelthen så mange fejl i registreringerne i de programmer, og det værste er, at de fejl kører rundt i systemet og er helt og aldeles umulige at udrydde.

F.eks. har flere brugere i MH og Geni registreret min far med mellemnavnet Rørbye! Det har han aldrig heddet, og navnet optræder overhovedet ikke slægten! Hvor de har det fra er umuligt at se, og hvis man skriver til dem, er forklaringen, at det nok er en SmartMatch, og at de ikke lige kan se, hvor de har det fra, og hvordan slægtskabet i øvrigt hænger sammen - Vor Herre bevares!

SmartMatch er noget fanden har skabt... Det har fuldstændig ødelagt seriøs, troværdig slægtsforskning!

Niels Andersen

Nu er det formeget, glem alt det følelsesladede plader om fejl og programmer og begynd at slægtsforske i stedet for at udskrive EDB lister med fejl.

mvh Niels


Michael Hedeman

Et lille tip til hvordan man kan tjekke om en slægtsdatabase kan indeholde mange fejl.

Alle slægtsprogrammer har mulighed for at lave data tjek på om f.eks børn er født af for unge forældre.
Dog kan der ikke måles hvis der mangler et konkret eller beregnet ca først år.
Det betyder at her kan der gemme sig (bevidt/ubevidst lavet) fiktive adels forbindelser, hvor barnebarn er født før bedsteforældre eller andre umuligheder.

Hvor stort indhold at personer i en database der ikke har født år på, kan let tjekkes ved dem der bruger TNG som database.
Gå til avanceret søgning, ved født år vælges "eksistere ikke" og intet andet, klik på søg.
Nu kan man se det samlede antal der mangler født år.
Dette tal kan så holdes op imod det samlede antal personer i database, hvilket findes under database statistik.
Nu er det så op til dig selv at vurderer, for mange % der max må være af samlet antal der ikke har født år, for at du stadig finder databasen troværdig.

Venligst
Michael Hedeman   

Mik Severinsen

Nogen der har et bud på, hvorfor der står:

Forbidden

You don't have permission to access /getperson.php on this server.


...når jeg forsøger at gå ind på den der swedendenmark-hjemmeside?

Er den mon lukket ned?

Mikkel Eide Eriksen

Hej Mik

Ja, det betyder at hjemmesidens opsætning er ændret således at der ikke længere er adgang. Enten har ejeren lukket den eller lavet en fejl.

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986