Canon- scanner i "udu".

Startet af Gerda Nielsen, 12 Mar 2011 - 13:00

Forrige emne - Næste emne

Gerda Nielsen

Hej

Min ellers altid velfungerende Canon-scanner er pludselig gået i "udu".

Ved forsøg på kopiering eller scanning kommer der en meddelelse op:

Unable to open TWAIN-source.
Pleace check connection
Then re-start Toolbox.


Er det overhovedet noget jeg selv kan gøre noget ved, når jeg er komplet uteknisk  og heller forstår meget engelsk.

Venlig hilsen
Gerda Nielsen

Leif Sommerdal

Jeg går ud fra at du ikke har taget kablet ud, for den er vel forbundet med kabel?
Prøv at slukke og tænde skanneren.  Og forsøg igen. Den skal slukkes helt, strandby er ikke nok
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Gerda Nielsen

Hej Leif

Ja, alt har været lukket ned og afbrudt her i nat.

mvh Gerda

Hans Peter Christiansen

Hej Gerda.

Har du checket at stikket i både PC og Scanner er skubbet "helt ind".

Hvis dette er OK. Så prøv om du kan finde noget der hedder: Find TWAIN-source eller Select TWAIN-source i menuerne i det vindue der popper op med fejl meddelelsen.
Mvh HP

Gerda Nielsen

Hej
Ja, stikkene er skubbet rigtig ind, som jeg plejer.
Ingen af de nævnte ord findes i vinduet, der popper op, desværre.
mvh Gerda

Jytte Havberg Moberg

Hej Gerda
Min første computer "glemte" sommetider at der var tilsluttet en scanner, og jeg har absolut ingen forstand på teknikken, men når det skete, slukkede jeg alt, tændte scanneren, så den var køreklar, og derefter computeren, så kunne den godt finde scanneren, spørg mig ikke hvorfor, for jeg aner det ikke.
Det er ca. 2år siden, så jeg kan ikke lige huske hvordan fejlmeldingen så ud, men det koster da ikke at prøve metoden.
Venlig hilsen
Jytte Havberg

Laila Olsen

Hej, prøv at geninstallere twain-driveren - den burde ligge på din canon installations-CD.

Alternativt, prøv at scanne med IrfanView. Programmet kan hentes gratis - og er rigtig godt.

Hvis IrfanView heller ikke kan finde din twain-driver, så er der noget galt med den.

Jeg havde problemer med min Canon, da jeg opgraderede til Windows 7 ultimate. Jeg hentede nye installationsfiler hos Canon.dk.

Siden har jeg ikke haft problemer.
Hilsen Laila

Gl. Maribo amt, Gl. Ramsø herred, Gl. Slet herred, Gl. Præstø amt, Gl. Thisted amt og Kronobergs Len i Sverige samt Bergen i Norge og Oulu og Kajani len i Finland.
Bosat 3300

Gerda Nielsen

Hej

Det lyder altsammen meget teknisk.

Jeg må vist prøve at få fat i et yngre medlem af familien, som er mere teknisk end mig.

Tak for jeres forsøg på at hjælpe mig.

Venlig hilsen
Gerda

Jørgen Sørensen

gerda, prøv at tage stikket fra scanneren ud, genstart computeren, når den er startet, sætter du stikket i computeren igen.
Jeg mener/tror, at hvis driveren til scanneren er der, får du det at vide i en lille boks på skærmen, ellers får du oplyst, at der er fundet ny hardware, og at den er/skal instaleret/instaleres.
Har du mulighed for at afprøve scanneren på en anden PC? (Om det er den der er stået af)

Venligst Jørgen - 2300

Gerda Nielsen

Hej Jørgen

Det har jeg prøvet - samme resultatet.

Via kontrolpanelet > står der, at enheden (scanneren) er klar, men ved et forsøg på scanning,

popper vinduet, som beskrevet i mit spørgsmål, igen op.

mvh Gerda

Leif Sommerdal

Kan du ikke starte skanningen fra skanneren?
Via knapper på den?
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Gerda Nielsen

Jo, det er det jeg gør.

Leif Sommerdal

Har du prøvet at starte skanningen fra et program på din PC
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Gerda Nielsen


Leif Sommerdal

Hvilket operativsystem kører du.
XP, Vista eller Win7?

Hvis du kører Win7 kan du starte paint - findes i Start- Alle programmer - Tilbehør

Her kan du trykke på den "lille bog" i øverste venstre hjørne - hvorefter du kan vælge "Fra skanner eller kamera"
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Gerda Nielsen

Hej Leif

Nu bliver det for teknisk.  Jeg vil afvente, at et barnebarn besøger mig.

Tak for dit forsøg på at hjælpe mig.

Venlig hilsen
Gerda

Leif Sommerdal

Det er nok en god ide - held og lykke - og lad os endelig høre, hvad barnebarnet fandt ud af
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Ib Wessel

Hej Gerda,
Du kan også søge hjælp på Canons hjemmeside:  http://www.canon.dk/Support/
der finder du også deres telefonnummer: 70205515 hvor du gratis får professionel hjælp med Canons produkter.  Det har jeg haft gode erfaringer med.
Venlig hilsen
Ib

Gerda Nielsen

Hej Ib

Tak for den oplysning - det vil jeg prøve.

venlig hilsen
Gerda