mangler forældre til tipoldemor Sidse Marie Jensdatter f.ca. 1776 i Skævinge

Startet af Hanne Westphal, 14 Dec 2015 - 15:01

Forrige emne - Næste emne

Hanne Westphal

Sidse Marie Jensdatter bliver gift 1807 i skævinge med min tipoldefar Knud Nielsen fra Annisse men født i Skævinge 1764. Han havde tidligere været gift med Bodel Jensdatter med hvem han havde 5 sønner og en datter. Ved Sidses bryllup er der så vidt jeg kan se ikke nævn nogle forældre men en gårdmand Ole Jacobsen fra den gård hvor Sidse tjener som 23 årig i.flg. FT 1801 Skævinge,
Jeg finder Sidse i FT 1834 og 1840 som enke i Annisse hvor hun bor hos sin datter Lisbeth Knudsen f.1817og svigersønnen Ole Hansen. De fik også sønnen Lars Knudsen f.1811 som er min oldefar.
Sidse dør 1844 i Annisse 69 år gl.
I flg. dødsfald og div. FT må hun være født mellem 1775 og 1778. Jeg formoder at faren har heddet Jens.
Jeg har har desværre ikke fundet disse forældre nævnt. Hvad gør jeg?
Der er et par linier ved vielsen jeg ikke helt kan tyde?
Venlig Hilsen Hanne Westphal


[vedhæfting slettet af admin]

Birte Wienecke

Der er en Sidse i Torup sogn der kan passe, der er ikke andre i Strø herred der hedder sådan.
mvh Birte

Hanne Westphal

Tak for hjælpen ......måske er det hende. Men hun må jo også være i en kirkebog et sted.
Venlig hilsen Hanne

Hanne Westphal

Ved nærmere eftertanke tror jeg ikke det er min Sidse i Torup, hvis hun er født i 1781 min er fra midt 70´erne i flg. de andre FT og alder ved hendes død.