söger ft 1940 på asta dorethea jensen og michael svindt i kbh.

Startet af merete hansen, 12 Dec 2015 - 10:29

Forrige emne - Næste emne

merete hansen

hjälp önskas med ft 1940 av
asta dorethea jensen f 1-4-1905 av ryslinge , hun befinder sig i kbh fra ft 1930 i hvidovre ,
blir gift  (kan ikke finde dette har ledet i kbh fr 1930-1945
med
michael svindt f (måske 3-6-1907 langaa,randers?)
di er gift og bor dalföred 14, sundy i ca. 1945

begge er nu döde i kbh. og ingen börn.

med venlig hilsen merete

Stina Kirkegaard Hansen

Jeg har tjekket Politikens e-arkiv og der fundet Mikael Svindt død d. 21/2 1984. Dødsannoncen underskrives af Asta og fødselsdatoen 3. juni 1907 bekræftes.
Venlig hilsen
Stina

merete hansen

hej stina

tusen tak, det stämmer med michael svindt.

asta dör nogen år efter på alderdomshjem i kbh i närheden ac rådhuspladsen, ved du vilken myndighed som jeg kan ringe til da jeg ikke tror hun blir nävnt i politiken.

jeg söger stadig efter gifte dato.

mange hilsner merete

Thestrup-Bjørn

#3
Hej!

Folketællingen 1940 findes foreløbig KUN på Rigsarkivet i København, så hvis andre skal gøre et opslag for dig, må de sikre sig, at netop kassen med adressen Dalføret 14, Sundby (på Amager) ikke er fjernet for digitalisering.


Har du selv mulighed for at tage på Rigsarkivet, kan du tjekke folketællingerne 1950, 1960 og 1970
- MEN dem skal du have personlig tilladelse til at se, og andre må IKKE lave opslag i disse 3 for dig.


----------------------

Rettelse

Jeg ser nu, at FT1940 er digitaliseret.
Flere findes her http://arkivalielister.dis-danmark.dk/ao_fkt_vis_navne.php

MEN bl.a. København og Amager venter til det nye år

Folketællinger er tilgængelige, når de er 75 år gamle. Den første er fra 1787, og den nyeste på Arkvialieronline er fra 1930. Oplægning af folketællingen 1940 blev påbegyndt onsdag den 2. december 2015, i første omgang med landkommunerne på nær Holbæk og Københavns amter. København og købstæderne følger i 2016.
https://www.sa.dk/ao-soegesider/collection/theme/2
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Stina Kirkegaard Hansen

Jeg har kigget efter Asta men ej fundet hende og har desværre ikke nogen ideer til, hvordan du kan finde hende. Men det har andre sikkert! :)
Venlig hilsen
Stina

merete hansen

hej
tak for svar , jeg fandt michael svindt f 3-6-1907, langaa i ft 1925 i ungarnsgade 60 3sal,sundby men nu undre jeg om det gå at finde ham i ft 1930 .
jeg ser en notering i vestervoldgade for familjen i 1928.

med venlig hilsen merete