Hvor finder jeg vielse i Bremerholms Kirke?

Startet af Jørgen Chr., 19 Aug 2015 - 15:34

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Chr.

Hej derude.

Ingeborg Marie Olsen  blev født 12.04.1897 i Odense, Ejby (Odense amt), AO's opslag 66 nr. 5.  I kirkebogen står, at hendes forældre Ole Gotfred Olsen og Juliane Marie Andersen blev viet 28.02.1896 i Bremerholms Kirke.  Jeg troede, at det drejede sig om en kirke i København, Holmen sogn, men, dér kan jeg ikke finde vielsen.  Er der én, der kan lede mig på vej?

Et tillægsspørgsmål.  Juliane blev født 02.03.1862 i Usserød.  Jeg går ud fra, at det er Frederiksborg amt, Usserød sogn.  Desværre har AO ikke kirkebøgerne før ca. år 1900, så hvad gør jeg så for at finde hendes fødsel?

Nej, hvor er jeg spændt på, om der er nogen, der kan hjælpe mig.

De venligste hilsener.

Jørgen



Jørgen Chr.

Kære Inger og Inge.

Tusind tak for et par virkelig hurtige kompetente svar som jeg straks vil benytte mig af.  Ja, I damer er dygtige.

Til Inger vil jeg blot sige, at jeg læste årstallet som værende rettet fra 1886 til 1896 men, det er altså omvendt.

Som det fremgår af Inge's svar, så kan jeg se, at de har ventet hele seks år, inden de begyndte at få børn.  Det må have været svært, ha, ha.  Men de kan selvfølgelig godt have fået et eller flere i de seks år men, de er så bare ikke med her eller fløjet fra reden.

De venligste hilsener og et stoooooort knus til hver af jer.

Jørgen




Karsten Damén

Jørgen

CitatSom det fremgår af Inge's svar, så kan jeg se, at de har ventet hele seks år, inden de begyndte at få børn.  Det må have været svært, ha, ha.  Men de kan selvfølgelig godt have fået et eller flere i de seks år men, de er så bare ikke med her eller fløjet fra reden.

Systemet i politiets registerblade er, at børn over 14 får deres eget blad!  Der kan nemt være to ældre børn på adressen.  Hvis man slår op i folketælling 1906, vil man da også finde de to ældste børn boende på adressen:
http://ao.sa.dk/ao/data.ashx?bid=443622

hilsen Karsten

Jørgen Chr.

Kære Karsten.

Tusind, tusind tak for dit svar.  Jeg har først set det nu, da jeg ikke troede, at jeg ville få flere svar.  Men sikke et svar.  Hurra for det.  Det gav mig en del flere vigtige oplysninger nemlig, også hvor børnene blev født.  Du er simpelthen en guttermand.  Mere tak.

De venligste hilsener og, selvom det er lidt tidligt, så rigtig god weekend til dig.

Jørgen