2 skøder igen

Startet af Børge Noer, 11 Aug 2015 - 20:03

Forrige emne - Næste emne

Børge Noer

Jeg sidder helt fast
hilsen Børge
thisted amt Hassing Refs herred, skøde panteprotokol 1807-1815 opslag 30
https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?epid=16967865#210759,39828018

jeg læser:
No. 2   Underskrevne Jens Hopp til Frøhøj giver hermed vitterligt, at jeg
ifølge den mig givne fuldmagt fra afgangne Karen Jeppesdatter. hrr. Hans Truses Enke og hendes Arvinger,
                                                                                                                                                   haver
solgt og afhændet, ligesom jeg herved sælger, Skjøder og aldeles afhænder til velædle __.NielsTrapp   
                                                                                                                                 Sognedegn for
Hvidbjerg Lyngs paa Thyeholm og hans Arvinger, det ___huus. __ __ i Hvidbjerggaard paa Thyeholm
___, Paa _____ Karen Jeppesdatter iboende. og af Christen Lauritsen samme steds, sig tilforholder, bemeldte
                                                                                                                                                  Huus
med den sønden for samme liggende Brønd saavel den og den norden for Huuset liggende Kaal Hauge, skal
                                                                                                                                      herefter alene
være velbemeldte Hr. Niels Trapp og hans Arvinger tilhørende, saasom han for samme har betalt efter den
                                                                                                                                                  ____
mundtlige aftale og Accord 98 Rd. Skriver Otte og Halvfemsindstyve Rigsdaler  ??? ???
                                     ______________________

No. 4   Jeg Underskrevne Maren Svindt Enke efter forrige Sognedegn for Hvidbjerg og Lyngs
menigheder, paa Thyeholm Niels Jensen Trapp tilstaar og hermed vitterliggiør at have solgt og afhændet,
                                                                                                                                      ligesom jeg og
herved sælger, skjøder og aldeles afhænder fra mig og mine arvinger til Velfornemme hr. Peder Sørensen
                                                                                                                                        Melgaard
og hans arvinger, et mig tilhørende og af mig beboede Huus i Hvidbjerggaard   ???