Hvordan takker man bedst for den hjælp man får?

Startet af Ulla Rasmussen, 30 Jul 2015 - 13:11

Forrige emne - Næste emne

Ulla Rasmussen


Hej

Sad og tænkte på, hvordan takke jeg bedst for al den dejlige hjælp jeg får herinde.

Når jeg får hjælp svare jeg bare i den tråd jeg selv har startet er det godt nok?

Venligst Ulla
Med stor tak og glæde :) Hilsen Ulla

Gitte Johansen

#1
Hej Ulla


Det er det helt rigtige sted at svare.

Så kan alle også se, at dem, man prøver at hjælpe, har læst tråden.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Christian Konstmann Autzen

Det er vel almen dannelse, at man takker for den hjælp man får; - og det bedste sted at takke for hjælpen er i den tråd, hvor man stiller sit spørgsmål.

Desværre er det ikke almen praksis, viser dagligdagen desværre en gang imellem. - Og derfor kan man i tilfælde, hvor en bruger ønsker ny hjælp, sagtens gøre den pågældende opmærksom på (i pæne vendinger), at man gerne vil hjælpe, "men da man sidste gang hjalp og ikke fik tak for denne hjælp, så undlader man så denne gang at hjælpe."

Høflighed er en svær én for vi danskere - i andre nationaliteter ligger det noget bedre, ikke mindst blandt englængere og spaniere, har jeg selv konstateret ved gentagne lejligheder.

Og så en lille tilføjelse: Trådstarteren kan med fordel til sidst i tråden lægge flere oplysninger ind om den/de personer som tråden omhandler - til brug for dem, som på et senere tidspunkt via googling søger oplysninger i samme familie. Det har jeg selv haft behov for at kunne se.

PS: Der er hjælpere på DIS-Danmark's hjemmeside, som yder en helt utrolig bistand - og som givet bruger megen energi på bare det at hjælpe andre; ikke bare med paratviden, men som faktisk yder et gravearbejde, som vel egentlig ligger lidt udenfor den hjælp, som en spørger vel ret beset kan forvente. Bare dejligt  :)

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.