Ella Valborg Jacobsens ?

Startet af Claire Isabelle Blanchet-Pedersen, 24 Aug 2015 - 10:23

Forrige emne - Næste emne

Claire Isabelle Blanchet-Pedersen

Jagten fortsætter på min mands oldemor Ella Valborg Jacobsen's liv mellem fødsel og vielse.
Født d. 15/3 1906 på Den Kgl. Fødselsstiftelse af moder Ellen Frederikke Augusta Jacobsen født d. 31/8 1887 i København. Ella bliver gift med Niels Nielsen Siig d. 10/3 1931 i Frederiks Kirke, Karup, Viborg og senere mor til 6 børn.
Historien går på at hun er fundet ved skraldespanden som 4 årig. Ved ankestyrelsen har de intet om hendes evt. adoption, så hun kan måske være kommet i pleje. Ved vielsen står hendes efternavn som "Jacobsen" og moders navn står nævnt, så hun kender altså sin oprindelse. Derudover står brudens far som forlover. Jeg tror dog ikke det er den rigtige far, da han er ukendt... eller er han? Der står intet om pleje eller adoption i kirkebogen eller udsætterprotokollen. Jf. vedhæftede artikel "voksede hun op ved plejeforældrene i Viborg". Hvordan er hun kommet fra København til Viborg uden at dette er blevet skrevet ned? Jeg har ledt efter hende i de elektroniske folketællinger på ddd.dda.dk uden held både med og uden mellemnavn/efternavn, såfremt hun skulle være blevet kaldt noget andet.
Hvordan finder jeg hendes liv mellem fødsel og giftemål?

Er der nogen der kan hjælpe mig? På forhånd tak :)

[vedhæfting slettet af admin]
Med venlige hilsner
Claire Isabelle Blanchet-Pedersen


Gitte Johansen

De er nu viet i

Funder

Opslag 120

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=162204#162204,27257459

Der står da ikke noget om, at det er brudens far??
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Mette R Francke

#3
Hei

Dette tror jeg er  moren som gift i ft 1930 (fra myheritage.com)

Ellen Frederikke Augosta (Jacobsen) Petersen
Kjønn:   Kvinne
Født:   31. aug 1889
Bosted:   1930
 Fanøgade, Københavns, Denmark
Ektskapsstatus:   Gift
Mann:   Christian Viggo Petersen


Har du funnet Ella sin konfirmasjon ?

Mette
Mette R Francke



Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Lidt underligt, at hun ikke er med dem i 1916, for der står jo, det er Vilhelmine, der er plejemor, og hun dør i 1916.

http://ao.salldata.dk/vis_billede.php?bsid=166475&side=130&kb=Viborg,%20Rinds,%20Låstrup%201914-1927%20FKVD%20(KM)&zoom=&height=952
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Claire Isabelle Blanchet

WAUW - sikke en masse i har kunne finde - 1000 tak :D

Ja, det er lidt skørt at Ella ikke er med i folketællingen fra 1916, men især skørt at Vilhelmine står med ved konfirmationen i 1920, når hun har været død i 4 år og plejefaderen Peter Anders Lybek har ny hustru i 1921!

Mette R. Francke: Meget spændende det du har fundet med Ella's mor der er gift! Har de mon nogen børn? Kan du finde lidt mere om denne mand Christian Viggo Petersen?

Beklager jeg fik angivet viekirken forkert og nej, der står ikke noget om brudens fader! Jeg skal bare læse hele sætningen, for der står brudGOMMENS fader :P Godt du fandt det alligevel og kunne rette mig, for min fejltagelse gjorde mig meget nysgerrig :)

Igen mange tak for alt det i har fundet :D Det er jeg meget glad for :D

Claire Isabelle Blanchet-Pedersen

#9
Igen, mange tak for hjælpen det har været meget overvældende.

Mette R Francke: Kan du klikke på dit myheritage-link og finde mere om Christian Viggo Petersen evt. fødselsdato eller fødested? :) Måske du se originalkilden og fortælle mig hvor på Fanøgade de boede eller hvilke sidenr. i folketællingen jeg kan finde dem på :)
Med venlige hilsner
Claire Isabelle Blanchet-Pedersen

Mette R Francke

Hei

De skal bo i Fanøgade 28 , 2 etg.
Viet i 1928 (ingen opplysninger om hvor)

De bor også der i nov 1929.

Ingen opplysninger om barn i ekteskapet.

Christian Viggo Petersen   15. mai 1900 i København,

Mette
Mette R Francke