hjælp til kontakt på betalende slægt side

Startet af christina østerberg, 28 Jul 2015 - 09:08

Forrige emne - Næste emne

christina østerberg

Søger hjælp...da jeg kan se at der er slægt i myherige  .
Men hvordan kommer jeg i kontakt  med vedkommende. ..
Skal jeg betale  for det. ..er det den eneste udvej.
Dette er skrevet fra mobilen Undskyld hvis der er stavefejl osv

Eli Lothardt Dahl

Hej Christina

jeg har det samme problem  :D. Jeg har for sjov lagt mig selv og mine forældre ind på et stamtræ.

Jeg har fået to henvendelser om sammenfald fra henholdsvis Ole Nielsen og Sonja Andersen. Jeg kender ingen af dem, og jeg undrer mig over, at jeg og mine forældre findes i andre slægtstræer.

Jeg håber de henvender sig, i det jeg er nem at finde ;)
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Anne Marie Holck

Citat fra: Eli Lothardt Dahl [66] Dato 28 Jul 2015 - 09:33
Hej Christina

jeg har det samme problem  :D. Jeg har for sjov lagt mig selv og mine forældre ind på et stamtræ.

Jeg har fået to henvendelser om sammenfald fra henholdsvis Ole Nielsen og Sonja Andersen. Jeg kender ingen af dem, og jeg undrer mig over, at jeg og mine forældre findes i andre slægtstræer.

Jeg håber de henvender sig, i det jeg er nem at finde ;)

Det er problemet i en nøddeskal med MyHeritage, som du beskriver her, Eli! Jeg fandt mig selv, mine forældre og mange flere slægtninge i et slægtstræ, som jeg undrede mig voldsomt over. Jeg fandt den person, der var ansvarlig for det pågældende træ på Facebook, skrev til ham og fik efter lang tids venten endelig svar, nemlig, at han da ikke anede, hvordan vi var i slægt... Han havde bare fået nogle matches, som han havde accepteret! Useriøst og latterligt at bedrive slægtsforskning på den måde...

Siden da har jeg fundet yderligere et par stykker, men de har da i det mindste erkendt deres fejl og slettet, men den fejlagtige information ligger stadig og kører rundt i MyHeritage, og det er umuligt at få det stoppet. Informationerne i MH er efterhånden så fulde af fejl, at jeg stærkt vil fraråde folk at bruge det - og da slet ikke nye forskere, der endnu ikke kan gennemskue processen.

Christian Konstmann Autzen

My Heritage - på godt og ondt

Uanset hvor oplysninger kommer fra, så skal man altid efterkontrollere. Jeg har flere gange haft gavn af oplysninger, som jeg har fundet via My Heritage, andre gange ikke.

Bl.a. i et tilfælde, hvor jeg ikke kunne finde en persons fødsel og sted i min svigersøns mors side; det viste sig så at være i Viborg amt, hvor jeg havde personen boende i Randers amt på et tidspunkt. Så her var det en god oplevelse.

I et andet tilfælde var det efterkommere af biskop Jacob Jensen Holm i Aalborg, hvor der manglede dokumentation - og hvor så oplysningen ikke kunne tages for gode varer, desværre.

At give oplysninger om personer uden at dokumentere, hvor disse oplysninger kommer fra (når kirkebøger og andet dokumentation ikke fíndes for pågældende tidsrum), er desværre nok meget almindeligt - specielt hvis slægten så ikke kan føres langt nok tilbage i tiden.

Så - tag altid oplysninger fra internettet med 2 gran salt.

Hvorvidt internet-programmer som My Heritage er et gode eller ikke - og som man bør benytte eller ikke - skal jeg ikke gøre mig til dommer over. Jeg har dog - som nævnt ovenfor - haft gavn af, at andre bruger My Heritage.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

christina østerberg

Jeg er opmærksom på at informationerne kan være  tvivlsomt.
Men blev meget interesseret da jeg kunne se at det var den
Person jeg søgt på havde flere informationer der passede mine. Og at der også var billeder ..
Jeg  håber jeg kan finde ud af hvordan jeg kommer i kontakt med personen

Christian Konstmann Autzen

Hej Christina

Jeg synes, at du skal tage de oplysninger, som du finder på denne måde, blot som oplysninger. Kan du bruge det, så helt ok, og kan du ikke - ja, så lad være.

Der har flere gange været diskussion her på hjemmesiden, om man skulle rette henvendelse til vedkommende eller ikke - om fejl og mangler og så videre; og slutningen på denne diskussion er nok, at det kun i meget få tilfælde vil virke at tage kontakten.

Så - hvis du uden de større problemer kan kontakte vedkommende så helt ok, men forvent dog intet.

Hilsener  8)
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

christina østerberg

Det er nu sådan at der flere navne der faktisk er rigtigt  .Og ja kan se der flere fejl.
Men hvordan kommer jeg i kontakt med dem der har den slægt.
Tænker om jeg må efterlyse den pågældende person  herinde  i det rette  forum. Må jeg det  ?

Lise Østerberg Bahr

#7
Hej.


Nogle fra min slægt, har overtaget mine data via denne side, og lagt noget ind, som de derefter står som administrator for, dog uden at have kontaktet mig.  Jeg har forsøgt at kontakte denne gren, men kontakten er sparsom.

(jeg har ikke nærmere undersøgt disse ting).  Vi har dog i min gren, en masse spændende billedmateriale fra familien gennem tiderne.

Mine data ligger ikke på myheritage, med mig som administrator -  (mine data - ligger via anden slægtsforsker - jeg har kontakt til) og jeg kender og har haft kontakt til de andre grene.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

christina østerberg

Citat fra: Lise Østerberg Bahr [12541] Dato 29 Jul 2015 - 14:59
Hej.


Nogle fra min slægt, har overtaget mine data via denne side, og lagt noget ind, som de derefter står som administrator for, dog uden at have kontaktet mig.  Jeg har forsøgt at kontakte denne gren, men kontakten er sparsom.

(jeg har ikke nærmere undersøgt disse ting).  Vi har dog i min gren, en masse spændende billedmateriale fra familien gennem tiderne.

Mine data ligger ikke på myheritage, med mig som administrator -  (mine data - ligger via anden slægtsforsker - jeg har kontakt til) og jeg kender og har haft kontakt til de andre grene.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr
Hej
Dette er ikke østerberg gren jeg på er igang  med .bare til orientering

Lise Østerberg Bahr

#9
Hej Christina og tak.

Det er det heller ikke - her  :)

Vi har jo alle en del slægt med i "bagagen" !

Med venlig hilsen
Lise Ø. Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej igen Christina



Min info  til dette emne, var og skal blot betragtes som værende af generel respons/og -relevans.

Venlig hilsen
Lise Ø Bahr

Henning Pedersen

#11
Citat fra: christina østerberg [19246] Dato 28 Jul 2015 - 09:08
Søger hjælp...da jeg kan se at der er slægt i myherige  .
Men hvordan kommer jeg i kontakt  med vedkommende. ..
Skal jeg betale  for det. ..er det den eneste udvej.

Hej Christina,

Det er som regel ligetil og gratis at kontakte en administrator af en MyHeritage familieside. Du behøver ikke selv at have en MyHeritage online familieside (slægtstræ). Det eneste du skal gøre er at tilmelde dig som medlem af MyHeritage. Det er gratis og du skal blot opgive nogle få oplysninger om dig selv, blandt andet dit rigtige navn og din e-mail adresse. Desuden skal du vælge en adgangskode, som er dit login sammen med din e-mail adresse. Det er naturligvis vigtigt, at du husker adgangskoden, fordi du skal logge ind på MyHeritage for at læse evt. mail/beskeder sendt til dig.

På MyHeritage kommunikerer man med hinanden via MyHeritage's interne mailsystem (med beskeder). Dette foregår normalt uden problemer. Og modtageren får en mail fra MyHeritage, når der er modtaget  en besked. Så alt afhænger af, at modtageren læser og besvarer sine beskeder. Når der er etableret kontakt kan man jo altid udveksle mailadresse og skrive til hinanden via egen mail.

På den pågældende MyHeritage slægtsside (forsiden) finder du 1 eller 2 steder et link til sidens administrator, hvor du kan tilmelde dig MyHeritage og sende en besked til pågældende.

Håber du kan bruge disse oplysninger, og held og lykke med at få kontakt.
Venlig hilsen
Henning

christina østerberg

Jamen jeg er logget  ind. Men når jeg trykker på mail så
Skriver den at jeg skal betale.

Henning Pedersen

Citat fra: christina østerberg [19246] Dato 08 Aug 2015 - 20:04
Jamen jeg er logget  ind. Men når jeg trykker på mail så
Skriver den at jeg skal betale.

Jeg forstår dig sådan, at du har tilmeldt dig som NY bruger/medlem af MyHeritage. Og når du er logget ind på MyHeritage og vil skrive en mail/besked til slægtssidens administrator, får du en meddelelse fra MyHeritage om, at du skal betale?

Hvad står der konkret i den MyHeritage meddelelse om betaling. Hvad skal du betale for?
Venlig hilsen
Henning

christina østerberg

Først står der:du ikke medlem af denne familie sider.og nogle af informationer vil være  begrænset.ansøg om medlemskab eller kontakt web master.
Trykker på Web master og der står jeg har anmodet  men det kræver primuem eller plus.